Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه هیأت نظارت بر مطبوعات، در این اطلاعیه آمده است: در پاسخ به درخواست مکرر مدیران رسانه و با توجه به مصوبه جدید کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در یکصد و بیستمین جلسه آن کارگروه مبنی بر مجرمانه بودن فعالیت تارنماهای خبری بدون شناسنامه (با استناد به قانون مطبوعات)، هیأت نظارت بر مطبوعات از کلیه گردانندگان پیام رسان‌ها و سایت‌های خبری فاقد مجوز که طی یک سال گذشته فعالیت داشته‌اند، دعوت به عمل می‌آورد تا پایان بهمن‌ماه سال جاری، نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت پایگاه خبری مورد نظر خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم صرفاً در راستای صیانت از حقوق و بسط و توسعه فعالیت رسانه‌های خبری با شناسنامه و جلوگیری از هر گونه سواستفاده از نام رسانه‌های دارای مجوز اتخاذ شده است و رسانه‌های غیر خبری، مشمول آن نیستند. بدیهی است، رسیدگی به درخواست‌های ثبت شده و تطبیق وضعیت این رسانه‌ها با قانون مطبوعات، در اولویت انجام می‌شود و در صورت احراز شرایط و تأیید صلاحیت، مجوز فعالیت پایگاه خبری صادر می‌گردد.

ضمناً تاکید می‌شود؛ در صورت عدم ثبت تقاضا و دریافت مجوز، هرگونه فعالیت رسانه‌ای خبری، مصداق اخبار رسانه‌های جعلی قلمداد خواهد شد

کد خبر 5121283 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: هیات نظارت بر مطبوعات قانون مطبوعات خبرگزاری مهر معرفی کتاب قاسم سلیمانی نقد کتاب پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ترجمه تازه های نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم ادبیات جهان معرفی نشریات انقلاب اسلامی ایران ادبیات کودک و نوجوان انتشارات سروش آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر نتانیاهو هم مهاجرت کرد

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، یائیر نتانیاهو پسر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا درخواستی را تقدیم سرکنسولگری رژیم صهیونیستی در میامی کرده و خواستار فعالیت در آن به عنوان کارمند محلی شده است.

به گزارش تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در این رابطه نوشت: یائیر نتانیاهو این درخواست را کتبا تحویل سرکنسولگری داده و هم‌اکنون این درخواست در بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه اسرائیل در حال بررسی است و وزارتخانه به این درخواست پاسخ نداده است.

در ادامه گزارش آمده است، یائیر نتانیاهو دارای گذرنامه سیاسی است، اما این گذرنامه به وی اجازه اقامت نامحدود در ایالات متحده را نمی‌دهد و از این رو وی به این فکر افتاده است.

منابع آگاه به این رسانه عبری زبان خبر دادند که احتمالا با درخواست یائیر موافقت خواهد شد.

پسر ۳۲ ساله نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اوایل آوریل سال گذشته و چند روز بعد از آغاز بحران بین پدرش و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اوج اختلافات داخلی این رژیم در مورد تغییرات قضایی از فلسطین اشغالی خارج و با وجود فشار رسانه‌ها و سازمان‌های عمومی پس از آغاز جنگ غزه و دعوت از نیرو‌های احتیاط برای بازگشت وی و پیوستن به ارتش او نوامبر گذشته تنها برای مدتی بسیار کوتاهی به فلسطین اشغالی آمده و در بخش تلفنخانه ستاره داود سرخ مشغول به کار شد، اما پس از چند روز مجددا به ایالات متحده گریخت.

بعد از آن تصاویری از وی در یک آپارتمان لاکچری که اجاره آن بیش از ۵۰۰۰ دلار در ماه است در رسانه‌های عبری منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • سانسور صدای فلسطین به روایت آمار و ارقام
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • پسر نتانیاهو هم مهاجرت کرد
  • تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند
  • ۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر مجوز فعالیت دارند
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • فعالیت ۱۵۹ لنج و قایق در طرح‌های گردشگری دریایی بوشهر