Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:35:22 GMT

تدوین بودجه ۱۴۰۰ با محوریت حفاظت از میراث فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۲۱۴۳

تدوین بودجه ۱۴۰۰ با محوریت حفاظت از میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج شهین باهر این موضوع را در جلسه‌ای با عنوان جلسه «احصا نیازهای عملیاتی با رویکرد حفظ میراث فرهنگی و رونق اقتصاد گردشگری شهر تبریز» مطرح کرد که صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه رئیس و اعضای شورای شهر تبریز، شهرداران و مدیران مناطق تاریخی و فرهنگی و کارشناسان و متخصصان حوزه میراث فرهنگی حضور داشتند که مباحثی پیرامون آخرین وضعیت ابنیه و اماکن تاریخی و فرهنگی و ضرورت حفاظت از آنها بحث و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: محدودیت بودجه و اعتبار شهرداری تبریز، ایجاب می‌کند که اکنون بر اساس اولویت‌های تاریخی و فرهنگی شهرمان عمل کنیم و دستگاه‌های دیگر نیز شهرداری را یاری کنند.

او در ادامه تشریح کرد: شهرداری در کنار انجام وظایف قانونی خود نمی‌تواند در قبال برخی موضوعاتی که به شهر و شهروندان مان مربوط است، بی تفاوت باشد.

او در این باره با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های دولتی، افزود: در بسیاری از موضوعات دستگاه‌های متولی به بهانه نبود یا کمبود اعتبار، اقدامات مفید و مؤثری انجام نمی‌دهند و شهرداری تبریز به نیابت از این دستگاه‌ها عهده دار برخی امور می‌شود.

ایرج شهین باهر با اشاره به پروژه مقبره الشعرا که یکی از پروژه‌های نیابتی شهرداری است، گفت: شهرداری تبریز توانسته کف سازی ورودی شمالی مقبره الشعرا را به اتمام برساند در حالی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی اصلی این پروژه است، در دو و نیم سال اخیر نتوانسته المان ورودی مقبره الشعرا را تکمیل کند.

کد خبر 5121409

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تبریز میراث فرهنگی آذربایجان شرقی ایرج شهین باهر ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا بوشهر آلودگی هوا گرگان شهرستان کرج شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه لیگ برتر فوتبال ایران آیت الله مصباح یزدی شهرکرد دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی که در جلسه دولت قرار دادم مورد تأیید همه وزرا و رئیس جمهور قرار گرفت، زیرا مردم دین دار هستند.

وی افزود: یک بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که به روزه داری بپردازند و سفر‌ها و گردشگری خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

ضرغامی گفت: وقتی مردم سفر می‌روند بالاخره در کنار همه مشکلاتی که دارند به گردشگری می‌پردازند نشان دهنده حال خوب مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برخی از دستگاه آمار‌هایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد