Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@11:39:28 GMT

۳۴ کوره زغال در شهرستان باشت تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۲۸۸۳

۳۴ کوره زغال در شهرستان باشت تخریب شد

سید حمید حسینی روز چهار شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوره‌های تولید زغال در مناطق مختلف این شهرستان از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی باشت کشف شد.

وی بیان کرد: در این زمینه هشت نفر شناسایی و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شدند.

حسینی اظهار داشت: ۳۴ متر مکعب زغال از این کوره‌ها کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت افزود: در صورت شناسایی افرادی که اقدام به تولید زغال کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی تصریح کرد: زغال و قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط از مهمترین عوامل تخریب عرصه های منابع طبیعی بخصوص عرصه های جنگلی است.

حسینی گفت: وجود جنگل ها و مراتع در جلوگیری از سیل می تواند نقش بسزایی داشته باشد و بهره برداری های غیراصولی و غیر قانونی انسان ها از منابع طبیعی نه تنها موجب برهم زدن تعادل اکوسیستم، بلکه باعث وجود پدیده هایی همچون سیل می شود.

به نقل از کارشناسان  گسترده بودن جنگل‌ها، کمبود نیروهای حفاظتی در کنار وجود بازار سیاه پر رونق زغال و ضعف فرهنگی از عوامل مؤثر در قاچاق چوب است.

شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهمترین گونه‌های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان است.

شهرستان ۲۴ هزارنفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل باشت تصرف اراضی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل باشت منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل باشت تصرف اراضی اخبار کنکور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف زمین ۲۵۰ میلیاردی در لنجان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا هاشمی فر بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهارم فروردین ماه امسال شکایتی از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنجان مبنی بر تصرف زمین‌های این اداره توسط ۲ نفر به فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان واصل شد.

وی افزود: در ادامه با انجام تحقیقات تخصصی مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان لنجان مشخص شد متهمان اقدام به تصرف زمین‌های دولتی به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی ارائه شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه حکم قطعی خلع ید و قلع و قمع مستحدثات و تفکیک اراضی دولتی از سوی مقام قضائی صادر شد گفت: در نهایت زمین‌های مذکور رفع تصرف شده و به اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بازگردانده شد.

کد خبر 6064364

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های شمشاد خزری
  • رفع تصرف زمین ۲۵۰ میلیاردی در لنجان
  • رفع تصرف اراضی ملی ۲۵۰ میلیاردی در لاهیجان
  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • ۷ مکان مرموز و ناشناخته جهان؛ از آبشار خون تا جنگلی با درختان کج
  • کاشت سالانه ۸۰ میلیون نهال؛ آیا مشابه جنگل‌های شمال در خوزستان ساخته می‌شود؟
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • وقوع اولین فقره آتش سوزی جنگلی در مازندران
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد