Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته امداد از ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان حاشیه شهر مشهد خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا سال ۱۴۰۱ این واحدهای مسکونی به مردم واگذار شود.

سید مرتضی بختیاری امروز در مراسم آغار عملیات ساخت پروژه مسکونی ۱۰۰۰ واحدی امام رضا (ع) ویژه نیازمندان حاشیه شهر اظهار مشهد کرد: اصل ۳۱ قانون اساسی تکلیفی برای احداث مسکن برای محرومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته امداد در گام اول اولویت را برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند قرار داده است. 

وی افزود: مقام معظم رهبری بر توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت تکریم مددجویان تاکید دارند. رویکرد کمیته امداد از حوزه حمایت عبور کرده و به سمت توانمندسازی رفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: برای سالمندان و افراد صعب‌العلاج تا آخر عمر خدمات‌رسانی می‌کنیم و از این افراد حمایت می‌شود اما سایر افراد تحت پوشش باید توانمند شوند. توانمندسازی دارای سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی است.

اشتغال‌زایی ۳۰ درصدی کمیته امداد در سال ۹۸ 

بختیاری تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸، ۳۰ درصد اشتغال در کشور توسط کمیته امداد امام خمینی با حمایت مجلس شورای اسلامی، استانداران و نمایندگان ولی فقیه در شهرهای مختلف انجام شده است. ماموریت ما این است که با توانمندسازی، افراد خودکفا شوند.

رئیس رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: بحث مسکن موضوع مهمی است و در سبد حمایتی افراد تحت پوشش کمیته امداد جزو پر هزینه‌ترین و مهترین موارد است. 

کمک کمیته امداد به حاشیه‌نشین‌هایی که به روستاها برگردند

وی افزود: این تفاهم‌نامه امروز برای ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن بین شهرداری، آستان قدس، کمیته امداد و استانداری کار بسیار بزرگی است. مشهد دارای حاشیه شهر بسیار بزرگی است. و این افراد به امید کسب شغل به حاشیه شهر مشهد مهاجرت کرده‌اند. کمیته امداد امام خمینی از همینجا اعلام می‌کند، در صورت بازگشت افراد حاشیه‌نشین به روستاها و مناطق زندگی خود به آنها در مسکن و اشتغال کمک خواهد کرد.

وی افزود: حاشیه شهر مشهد با حاشیه شهر سایر شهرها تفاوت زیادی دارد. در حاشیه شهر مشهد خانواده‌های عزیز شهدا را نیز داریم. کارهای بزرگی در حاشیه شهر مشهد انجام شده ولی هنوز باید اقدامات زیاد دیگری انجام دهیم. امید داریم با همت و تفاهم‌نامه موجود بتوانیم در سال ۱۴۰۱ مراسم واگذاری این واحدهای مسکونی را برای نیازمندان داشته باشم.

۶۰۰۰ نخبه تحت پوشش کمیته امداد هستند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی نخبگان بزرگی وجود دارند که با حمایت کارهای بزرگی انجام می‌دهند.امروز ۶۰۰۰ نخبه تحت پوشش کمیته امداد داریم. این افراد برای ما امانت هستند. اولویت کمیته امداد وظیفه خدمت‌رسانی به یتیمان و خانواده‌های سه نفر به بالا است.

بختیاری اظهار کرد: امروز با استانداری در مورد ۸ شهرستان این استان تفاهم نامه‌ای برای اشتغال و مسکن افراد نیازمند داشته‌ایم تا بدین وسیله ماندگاری روستاییان را در روستاها فراهم آوریم. بخشی از این نیازمندان یتیمانی هستند که خوش حال کردن آنها به منزله خوشحال کردن امام زمان(عج) است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كميته امداد کمیته امداد امام خمینی کمیته امداد امام خمینی تحت پوشش کمیته امداد حاشیه شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، مجید الهی راد به خبرگزاری صدا و سیما گفت: علاوه بر پخت غذا در آشپزخانه‌های مهدوی تا کنون ۷۰ هزار افطاری ساده و ۳ هزار بسته غذایی هم در قالب رزمایش‌های مواسات و همدلی بین نیازمندان توزیع شده است.
وی افزود: برای این خدمات ارائه شده در مجموع بیش از یازده میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.
به گفته الهی راد خیران می‌توانند در اطعام مهدوی با شماره کارت ۶۰۳۷-۹۹۷۹-۵۰۰۳-۰۶۱۰ و کد آسان پرداخت *۸۸۷۷*۰۵۸# مشارکت کنند.
۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی هستند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم در حاشیه بازدید از آشپزخانه اطعام مهدوی زندان بجنورد گفت: هدف از ایجاد این آشپزخانه‌ها تامین غذای گرم برای نیازمندان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

جعفر صباغیان در بازدید از کارگاه اشتغال و اقدامات فرهنگی مسجد مسلم بن عقیل (ع) شهرستان شیروان هم گفت: ۱۷ برنامه درراستای توانمندسازی مددجویان در نهاد کمیته امداد و ۱۲۰ خدمت در زمینه‌های مختلف حمایتی، درمانی، فرهنگی، اشتغال و ... برای ولی نعمتان انقلاب انجام می‌گیرد.
صباغیان با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توانمند سازی افراد باعث حفظ عزت و کرامت انسانی آنان می‌شود، افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال و ارائه آموزش‌های مختلف به کارآفرینان تا رسیدن به خودکفایی از جمله اقدامات این نهاد در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان است.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین مددجویان کمیته امداد هریس
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • تحویل یک واحد مسکونی به یک مددجو در روستای جندان ورزنه
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • فعالیت ۱۱۴ آشپزخانه مهدوی در خراسان شمالی