Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم پورگفت: باید در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و در طلیعه گام دوم انقلاب، رییس‌‌جمهوری با آرای بالای مردم انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، «مجید هاشم پور » در مراسم تودیع و معارفه بخشدار کومله که امروز( چهارشنبه، ۲۴ دی) در بخشداری کومله برگزار شد، گفت: شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی برای مملکت، دین و آیین ما خسران ایجاد کرد اما  از دل این آسیب ها، فرصت هایی خلق شد که هم اکنون شاهد شکل گیری مکتب حاج قاسم هستیم که این مکتب برگرفته از افکار و اندیشه ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب به طرق مختلف درصدد ضربه زدن به انقلاب و آرمان های ما هستند، تصریح کرد: فشارهای اقتصادی، ترور اندیشمندان علمی و هسته ای، تحریم های حوزه هسته ای، بیماری کرونا موجب سخت شدن شرایط اقتصادی و  معیشتی مردم شد.

 

هاشم پور ادامه داد: همانگونه که همدلی و همراهی مردم در دوران دفاع مقدس سبب شد که در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم امروز ما به دنبال عزت و عظمت انقلاب اسلامی و مردم هستیم.


وی با اشاره به مشکلات کرونا و مشکلات نشات گرفته از تحریم ها که معیشت و اقتصاد مردم را سخت کرد، افزود: همدلی و همراهی مردم و مسئولان، بهره گیری از ظرفیت های خیرین  و اجرای طرح های مومنانه بخشی از الام مردم را کاهش داد و  و استمرار این راه مودت، همدلی و وحدت مردم را مضاعف می کند و به دنبال وحدت و مودت، گفتمان تعاملی ایجاد می شود.

 

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان تصریح کرد: تبلیغات سیاه و بدخواهانه در فضای مجازی و معاندین چهارگانه به رهبری استکبار جهانی و آمریکا، منافقین، سلطنت طلبان و ائتلاف منحوس ریاض و تل آویو، با تخریب فضای عمومی جامعه و توانمندی های علمی، اقتصادی، فرهنگی به دنبال مخدوش کردن فضای ذهنی مردم هستند که ما باید هوشیار بوده و سواد رسانه ای خود را افزایش دهیم.


وی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری  ۱۴۰۰ در طلیعه گام دوم انقلاب، اذعان کرد: نهایت تلاش ما باید این باشد که انتخابات به بهترین وجه برگزار شود و در گام دوم انقلاب ضرورت دارد که رییس‌جمهوری با آرای بالای مردم انتخاب شود.

 

هاشم پور برگزاری انتخابات امن، سالم، رقابتی و با مشارکت بالا را چهار مولفه اصلی وزارت کشور در برگزاری انتخابات عنوان کرد و گفت: سلامت و امنیت و بی طرفی دست اندرکاران جز  وظایف اصلی وزارت کشور است و انتخابات ریاست جمهوری نخستین انتخابات در طلیعه ۱۴۰۰ است و الزاماتی دارد که رعایت عنصر بی طرفی، امید را در جامعه ارتقا می دهد تا انتخاباتی در طراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

 

وی در پایان سیاست وزارت کشور و دولت را در استفاده از نیروی جوان و با انگیزه در حوزه های مسئولیتی دانست و خاطرنشان ساخت: در استان گیلان از نیروهای متخصص، توانمند و باتجربه مجموعه استانداری و فرمانداری استفاده می شود.

 

گفتنی است ، در این مراسم از زحمات «محمد علی خداجو» قدردانی و «محسن کشاورز» به عنوان بخشدار جدید کومله معرفی شد.

 

 

پایان پیام/167

منبع: شبستان

کلیدواژه: طلیعه انقلاب انتخابات۱۴۰۰ مشارکت بالا گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد

موتور احتراق داخلی دیزلی از زمان اختراع در ۱۲۷ سال پیش، اساس صنعت ترانزیت را بنیان نهاده و قیمت نسبتاً پایین حمل‌ونقل بار به لطف مصرف پایین و بازدهی نسبتاً خوب موتور دیزل اتفاق افتاده است. البته در طول قرن بیستم و هم‌چنین دو دهه اخیر، مهندسان و دانشمندان همواره تلاش کرده‌اند تا بازده حرارتی موتور دیزل را بهبود بخشند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، اکنون در پیشرفتی قابل‌توجه، اولین موتور دیزلی تاریخ با بازده حرارتی ذاتی ۵۳٫۰۹ درصد توسط شرکت چینی ویچای‌پاور (Weichai Power) رونمایی شده است. این شرکت، فناوری جدید خود را در کنگره جهانی موتورهای احتراق داخلی ۲۰۲۴ که در تیانجین چین آغاز به کار کرده، به نمایش گذاشته است.

این موفقیت توسط سازمان معتبر بین‌المللی آزمایش موسوم به TÜV SÜD و همچنین مرکز تحقیقات و فناوری خودرو در چین که نهاد تخصصی آزمایش موتورهای احتراق داخلی در کشور چین است، تأیید شده است.

نوآوری پیشرو در بهره‌وری

بازده حرارتی موتور، سهمی از انرژی احتراق دیزل است که بدون نیاز به مکانیسم بازیابی گرمای تلف‌شده به خروجی مفید موتور منتقل می‌شود. کارکرد موتور با افزایش بازدهی حرارتی موتور بهبود می‌یابد.

شرکت ویچای‌پاور در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ با رونمایی از موتور دیزلی جدیدی که رکورد بازدهی حرارتی را به ۵۰٫۲۳ درصد افزایش داده بود، تاریخ‌ساز شد. این شرکت در ژانویه ۲۰۲۲ به پیشرفت چشم‌گیرتری دست پیدا کرد و بازدهی حرارتی موتور خود را به ۵۱٫۰۹ درصد رساند؛ سپس در نوامبر ۲۰۲۲ با دست‌یابی به بازدهی حرارتی ۵۲٫۲۸ درصد، از رکوردهای قبلی خود پیشی گرفت.

موتورهای دیزلی شرکت ویچای‌پاور در مقایسه با محصولات رایج بازار که معمولاً بازدهی حرارتی متوسط ۴۶ درصدی ارائه می‌دهند، نزدیک به ۱۵ افزایش کارایی را به ارمغان می‌آورند. در عین حال به گفته کارشناسان، به‌کارگیری موتورهای دیزلی با بازدهی حرارتی بیش از ۵۲ درصد می‌تواند به کاهش قابل‌توجه ۱۲ درصدی در مصرف سوخت و انتشار کربن دی‌اکسید منجر شود.

تنظیم دقیق فناوری‌های موجود

تیم تحقیقاتی شرکت ویچای‌پاور با صرف بیش از ۵۰۰ روز تلاش متمرکز برای بهینه‌سازی چهار سیستم حیاتی موتورهای دیزلی شامل تأمین سوخت، ورودی هوا، احتراق و کاهش اصطکاک به این موفقیت دست یافته است.

پژوهشگران فناوری‌های احتراق با انبساط بالا، فشار جریان مخلوط، تزریق سوخت با بازدهی بالا و کاهش اصطکاک با مقاومت پایین را به شکل مؤثری توسعه داده و با گام‌های ۰٫۱ درصدی در هر پیشرفت، توانستند سد بازدهی حرارتی ۵۳ درصدی را برای اولین بار در سطح جهان بشکنند.

پژوهشگران چینی می‌گویند که این دستاورد شبیه به آن است که انسانی بتواند مسابقه دو سرعت ۱۰۰ متر را در کمتر از ۹ ثانیه به پایان برساند.

کاهش مصرف سوخت

ارتقا سطح بازده حرارتی از حدود ۴۶ درصد به بازدهی حرارتی ۵۳ درصد می‌تواند اقتصاد موتورهای دیزلی را تا حدود ۱۴ درصد بهبود بخشد. این نوآوری به صرفه‌جویی سالانه حدود ۳۱ میلیون تن سوخت و کاهش انتشار ۹۷ میلیون تن کربن خواهد شد.

یک دستگاه تراکتور سنگین با تکیه این موتور می‌تواند سالانه ۲۵۰ هزار کیلومتر را با صرفه‌جویی ۵۰هزار لیتر دیزل بپیماید که با توجه به قیمت سوخت، صرفه‌جویی سالانه چندین هزار دلاری را برای مالک تراکتور به ارمغان خواهد آورد.

این پیشرفت فنی نه‌تنها به حمل‌ونقل، بلکه به صنایع دیگر مانند ماشین‌آلات ساختمانی، تجهیزات کشاورزی، کشتی‌ها و تجهیزات تولید برق و سایر صنایع نیز کمک خواهد کرد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898830 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است