Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه به روزرسانی طرح جامع ۱۱ بندر بازرگانی بزرگ با افق ۱۴۰۴، مدنظر قرار گرفته است، گفت: توسعه سایر بنادر در قالب طرح های جامع و ساماندهی بطور جدی در حال انجام و پیگیری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اله یار با تأکید بر اینکه طرح‌های جامع و ساماندهی بنادر ایران، از سوی سازمان بنادر، متناسب با نیازهای کشور مدنظر قرار می‌گیرد، اظهار داشت: پروژه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در بخش عمران، ابنیه، تاسیسات و تجهیزات طی سال‌های قبل و سال جاری تعریف شده که برخی از این پروژه‌ها در مرحله اجرا و برخی دیگر در مرحله برنامه ریزی برای انعقاد قرارداد در راستای سند توسعه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تدوین برنامه توسعه بنادر، یکی از موضوعاتی است که به صورت جدی در دســتور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد و در قالب طرح جامع بنادر بازرگانی تعریف شده و بر اساس مطالعه مفصل در بنادر شمالی و جنوبی کشور در قالب ۲ فاز مدنظر قرار گرفته است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تدقیق و به روزرسانی طرح جامع ۱۱ بندر بازرگانی با افق ۱۴۰۴ دنبال می شود، عنوان کرد: سایر بنادر نیز در قالب طرح های جامع و ساماندهی، فرآیند توسعه ای خود را پشت سر می گذارند.

اله یار ادامه داد: تعداد قابل توجهی از بنادر، تدوین و تصویب طرح‌های جامع و ساماندهی را پشت سر گذاشته‌اند، همچنین برای بنادر کوچک طرح ساماندهی تدوین شده که در تعدادی از بنادر به تصویب رسیده و با افق ۱۵ ساله تدقیق و تهیه طرح‌های جامع و ساماندهی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی پروژه اجرایی در حوزه زیرساختی اعم از ایجاد زیرساخت‌های جدید و مناسب، تعمیرات اساسی، تعمیر و نگهداری سازه، ابنیه و تاسیسات در بنادر کشور در حال انجام است، گفت: بخشی از قراردادها در حوزه زیرساختی و بخش دیگری از قراردادها در قالب تأمین تجهیزات مورد نیاز بندری و دریایی و مخابراتی و الکترونیکی و تعمیرات اساسی آن تعریف شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه یکی از مشــکلات و موانع در این مســیر شــیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: خوشبختانه هیچ کدام از پروژه‌های توسعه‌ای و کارگاه‌های سازمانی در این دوره به رغم مشکلاتی (شیوع ویروس کرونا و تحریم ظالمانه) که وجود داشت تعطیل نشد؛ هرچند که در برخی موارد روند انجام کار با چالش‌های مواجه شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی طرح جامع بنادر کشور سازمان بنادر و دریانوردی طرح های جامع و ساماندهی طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش‌بینی کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه صادرات مواد معدنی از جمله تعیین نرم تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات بندری تا پایان سال جاری، عملکرد صادرات در این بندر چندمنظوره حداقل به یک میلیون تن می رسد.

حسین عباس‌نژاد گفت: در حال حاضر سه شرکت فعال بخش خصوصی در حوزه صادرات مواد معدنی در بندرخمیر فعال است که با تدابیر انجام شده از سوی بنادر استان و برای استفاده حداکثری از مجتمع بندری خمیر در ماه‌های آینده تعداد شرکت‌های فعال در حوزه عملیات بندری به۱۰ شرکت افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: جابه‌جایی بیش از ۱۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان

وی با بیان اینکه تمرکز بندر چندمنظوره خمیر بر صادرات غیرنفتی بویژه مواد معدنی است، افزود: پارسال بیش از۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی شامل سنگ گچ، کلینگر سیمان، بنتونیت و غیره از این بندر به کشورهای امارات و عمان صادر شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: توسعه بندر چندمنظوره خمیر نیز از طریق الحاق ۱۶۳ هکتار اراضی پشتیبانی درحال پیگیری بوده و مطالعات کار انجام شده است.

عباس نژاد افزود: طرح توسعه بندرخمیر بعد از تصویب در طرح جامع برای ساخت انبار نگهداشت کالای ملوانی، مرکز کنترل ترافیک دریایی و سایر بخش‌های مورد نیاز، امسال وارد مرحله اجرایی می‌شود.

حجم عملیات صادرات مواد معدنی در کل محدوده استان هرمزگان بالغ بر ۲۱ میلیون تن بوده که ۳.۶ میلیون تن در حوزه شهرستان خمیر است.

دیگر خبرها

  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • ◄ صادرات یک میلیون تن مواد معدنی به کشورهای حوزه خلیج فارس