Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اتهام‌زنی‌ جدید وزیر خارجه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران را «بی‌اساس» خواند.

«ضمیر کابلوف» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای ادعاهای اخیر «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده درباره ارتباط جمهوری اسلامی ایران با شبکه تروریستی «القاعده» را «بی‌اساس» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) در سخنرانی در واشنگتن مدعی ارتباط ایران با القاعده شده و حتی پا را فراتر نهاده و مدعی مشارکت ایران در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، کابلوف در واکنش به اتهامات اخیر پامپئو علیه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای گفت که اظهارات پامپئو مبنی بر اینکه ایران به پناهگاه القاعده تبدیل شده، بی اساس است و اینکه مسکو هیچ اطلاعاتی در مورد چنین همکاری ندارد.

وی تصریح کرد: «به نظر می‌رسد که آقای پامپئو در پایان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ قصد اقدام دیگری را برای ضربه زدن به ایران انجام دهد اما این (اتهامات) کاملاً بی‌اساس و غیرمنطقی است. قطعاً هیچ اطلاعاتی در این زمینه موجود نیست».

پیش از این «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه، اتهامات وزیر خارجه آمریکا علیه ایران را «ساختگی» توصیف کرده بود.

وی در صفحه توییتر خود در واکنش به این ادعاهای بی‌اساس نوشت: « همه تروریست‌های ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوبت در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.» (جزئیات بیشتر)

گروه تروریستی القاعده توسط «اسامه بن‌لادن» شهروند سعودی در سال‌های ۱۹۸۰ تشکیل شد. این گروه تروریستی با حمایت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای مقابله با شوروی سابق تشکیل شده بود./فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران بی اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ارشد کشور‌های عضو گروه اقتصاد‌های نوظهور موسوم به «بریکس»، روز پنجشنبه با دستور کار بررسی تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات: علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه

این نشست با سخنان میخائیل باگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز شد و در ادامه این نشست، نماینده سازمان ملل متحد، گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل در نوار غزه را ارائه کرد.
علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، که به نمایندگی از کشورمان در این نشست حضور داشت، با اشاره به گذشت بیش از شش ماه از حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: در این مدت بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه جان خود را در نتیجه حملات وحشیانه این رژیم از دست داده‌اند که دو سوم آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. 
در این نشست که کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران و اعضای هیات کشورمان هم حضور داشتند، علی باقری گفت: بیش از ۷۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی در نوار غزه از جمله بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، مساجد و کلیساها، ساختمان‌های مسکونی و شبکه‌های خدمات رسانی، تخریب یا آسیب جدی دیده‌اند و حدود دو میلیون نفر از ساکنان غزه آواره شده‌اند. 
معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان افزود: صلح و امنیت منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا در سایه معضل اساسی و بنیادین اشغالگری، نقض گسترده حقوق بشر، جنایت جنگی و نسل کشی اعمالی از سوی رژیم صهیونیستی به مخاطره افتاده است. 
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است صلح، ثبات و امنیت کامل و حقیقی در منطقه تا زمان "رفع کامل اشغال" و "اعمال حق بنیادین تعیین سرنوشت مردم فلسطین" محقق نخواهد شد. 
معاون وزیر امور خارجه افزود: از همین رو، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کنشگر مسئول و فعال و حامی صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی، از چند سال قبل ابتکار دموکراتیک خود را ارائه نموده است که بر اساس این طرح ثبت شده در دبیرخانه سازمان ملل، برگزاری همه پرسی ملی در سرزمین فلسطین با مشارکت ساکنان حقیقی و اصلی فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی برای تعیین سرنوشت خویش و تعیین نظام سیاسی آینده فلسطین است. 
علی باقری گفت: متأسفانه آنچه که هم اکنون در نوار غزه از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل در حال انجام است، ایجاد شرایط فروپاشی اجتماعی در غزه است. 
معاون سیاسی وزیر امور خارجه، حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را که به شهادت چند تن از مستشاران نظامی ایران و کارکنان سفارت منجر شد، نقض آشکار اصول و قواعد بین‌المللی دانست و گفت: پس از جنایت متخلفانه رژیم اسرائیل علیه سفارت کشورمان در سوریه، حق دفاع مشروع برای جمهوری اسلامی ایران نیز محفوظ بود و بر این اساس، رژیم اشغالگر، پاسخ جنایت خود در دمشق را در اراضی اشغالی فلسطین دریافت کرد. 
وی تاکید کرد: راه حل صیانت از ثبات و آرامش در منطقه، سر جای خود نشاندن متجاوز است.
علی باقری کنی پیش از آغاز رسمی این نشست، با میخائیل باگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کرد.

 

دیگر خبرها

  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد