Web Analytics Made Easy - Statcounter

موحدنیا با اشاره به اینکه در سطح استان قهرمانان ملی و بین المللی، شاید بیشترین آسیب را از نظر فضای تمرین، معیشت و حداقل درآمدهای ورزشی و کسب افتخارات ملی دیده اند افزود: فدراسیون ووشو در این راستا لیگ های برتر ووشو آقایان و بانوان را راه اندازی کرده که دربهمن ماه سالجاری به صورت متمرکز و قرنطینه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ رامین موحد نیا رئیس هیات ووشو استان زنجان در مورد وضعیت ورزش بویژه رشته ی ورزشی ووشو در دوران کرونا اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 10 هزار باشگاه در کشور فعالیت می کنند که اکثر آنها دارای سرمایه گذار، مدیران، آقایان و خانم ها، نیروی های خدماتی و مربیان فعال بوده ، البته طیف وسیعی از شغل های مرتبط شرکت های تولیدی کالاهای ورزشی و فروشگاه های ورزشی و توریسم ورزشی که به شدت آسیب دیده و معیشت آنها با مخاطرات جدی همراه گردیده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجاناز آنجائیکه این باشگاه ها در اصل مواد خامی را تحویل گرفته و در پروسه تمرینات و محیط های ورزشی به سلامتی جامعه انسانی از نظر زمان صرف شده، پیشگیری از انواع بیماری های بی تحرکی، توسعه ورزش قهرمانی و الگوسازی و همچنین بستر جلوگیری از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی کمک می نمایند، در اثر شیوع بیماری کرونا و نگاه ضعیف دولتمردان به این حوزه با مشکلات جدی در بسیاری از موارد جبران ناپذیری مواجه گردیده است که قطعا تبعات اجتماعی و انسانی آن در بخش افزایش بیماری های مرتبط با عدم سلامتی در سنین میانسالی و بزرگسالی و آسیب های اجتماعی و شیوع بیشتر ناهنجاری ها در جامعه در رده سنی جوانان و نوجوانان  دامنگیر خانواده ها و جامعه خواهد گردید.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که هیات ووشو در این شرایط خاص چه اقدامی انجام داده است با بیان اینکه در این شرایط هیات ووشو استان در راستای سیاستهای فدراسیون ووشو و حمایت های اداره کل ورزش و جوانان برخود وظیفه دانسته تا علاوه بر حفظ ارتباط با جامعه ورزش هدف خود با انواع تدابیر مختلف در بستر مجازی و حقیقی مشوق فعالیت ورزشکاران و قهرمانان استان باشد تصریح کرد: از جمله ی این اقدامات برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ملی و کشوری سال های 97 و 98 استان، تجلیل از پیشکسوتان استان، برگزاری دوره های آموزشی داوری درجه 2 و 3 ، آزمون های شالبند در رده های سنی مختلف به صورت مجازی ، برگزاری مسابقات شهرستانی مجازی در هفته تربیت بدنی، مسابقات مجازی استانی در هفته بسیج  و در نهایت شرکت تیم های منتخب آقایان و بانوان تالو و ساندا به مسابقات کشوری مجازی و کسب نتایج درخشان 22 مدال طلا، نقره و برنز بوده است و ووشو باتوجه به قابلیت های بسیار ویژه ای که داشته همچنین در بستر همگانی فعالیت های بسیار گسترده ای برای کلیه علاقمندان استان و کشور شروع نموده از جمله بحث آموزش مربیان در قالب طرح سفیران سلامت و طرح وزارت ورزش و جوانان در این بستر به نام طرح پرامید ویژه بانوان به شکل یک پروژه ملی در حال اجرا می باشد.

موحدنیا با اشاره به اینکه در سطح استان قهرمانان ملی و بین المللی، شاید بیشترین آسیب را از نظر فضای تمرین، معیشت و حداقل درآمدهای ورزشی و کسب افتخارات ملی دیده اند افزود: فدراسیون ووشو در این راستا لیگ های برتر ووشو آقایان و بانوان را راه اندازی کرده که دربهمن ماه سالجاری به صورت متمرکز و قرنطینه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. و هیات استان به صورت محدود فضای تمرینی برای این عزیزان را فراهم کرده است که صد البته بسیار سخت و حاشیه دار بوده و همچنین هیات استان در این ایام با توجه به توافقات فی مابین فدراسیون ووشو و فدراسیون دانش آموزی، مسابقات ووشو دانش آموزی را هم در بستر مجازی راه اندازی کرده که در حال ثبت نام علاقمندان و برگزاری این مسابقات است. 

رئیس هیات ووشو استان همچنین اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان در این ایام سخت به لحاظ پشتیبانی از هیات ها بسیار خوب عمل کرده و مشکل اصلی در تصمیم گیری سطح بالا و همچنین در پایین هم ستاد کرونای استان هست جایی که قهوه خانه ها، گیم نت ها، سفره خانه و پاساژها و بسیاری از اماکن با تجمع بالا فضای فعالیت پیدا کردند ولی ورزش و جامعه ورزشی در سایه ی بی مهری های فراوان غوطه ور گردیده است. امیدواریم در آینده این بیماری منحوس ریشه کن گردد و در غیر اینصورت و ادامه دار بودن نگاه مدیران ارشد کشور و استان به ورزش و امر مهم سلامتی بالاخص نسل جوان مهربانتر و پدرانه باشد شاید که بتواند در آینده اندکی از آلام جامعه ورزشی کاسته و مشاغل و جامعه انسانی هدف را به سمت و سوی رونق و بهبود و سلامتی رهنمون کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان شیوع بیماری کرونا رئیس هیات ووشو مشکلات جدی فدراسیون ووشو ورزش و جوانان هیات ووشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه

به گزارش خبرنگار مهر، سیدامیرمحسن ضیایی رئیس جامعه اورولوژی ایران، روز سه شنبه در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی، گفت: همایش سالیانه جامعه اورولوژی، فرصت مغتنم برای گردهمایی همکاران با آشنایی با تازه‌های رشته اورولوژی و تبادل تجربیات است.

وی افزود: برای مراقبت از کلیه‌ها و دستگاه ادراری، دو رشته مهم نفرولوژی و اورولوژی را داریم که اهمیت رشته اورولوژی در بحث مراقبت و درمان، بیشتر خودنمایی می‌کند.

ضیایی ادامه داد: بیماری‌های کلیوی، مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری و…، همگی تحت الشعاع رشته اورولوژی است.

وی تاکید کرد: اورولوژی جزو رشته‌های پیشرو بوده که وابسته به دستگاه است.

رئیس جامعه اورولوژی ایران افزود: در سطح منطقه، جزو بهترین ارائه دهندگان خدمات تشخیصی و درمانی بیماری‌های اورولوژی هستیم.

ضیایی با اشاره به اهمیت عمل‌های جراحی کم تهاجمی، تاکید کرد: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد جراحی‌های سنگ کلیه به شکل باز انجام می‌شود.

وی افزود: سنگ‌های ادراری، پروستات، عفونت‌های دستگاه ادراری و سرطان‌های دستگاه ادراری، به ترتیب شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی محسوب می‌شوند.

رئیس جامعه اورولوژی ایران، از افزایش سطح سواد سلامت جامعه به عنوان یکی از دلایل افزایش تشخیص بیماری‌ها نام برد و تاکید کرد: اگر کشور بر روی سواد سلامت جامعه سرمایه‌گذاری کند، می‌توان از افزایش بار بیماری‌ها جلوگیری کرد.

در ادامه، محمدعلی زرگر عضو هیأت جامعه اورولوژی ایران گفت: جامعه اورولوژی هر سال در اردیبهشت ماه یک کنگره برگزار می‌کند که هدف آن، به روزرسانی اطلاعات و معلومات همکاران اورولوژیست است.

وی افزود: پروستات، یکی از بیماری‌های شایع است که دو نوع خوش خیم و بدخیم دارد.

زرگر ادامه داد: جامعه اورولوژی ایران از جایگاه بالایی در دنیا برخوردار است و شاید در بحث دسترسی به دستگاه‌های مورد نیاز با محدودیت مواجه باشیم.

وی از فشارخون و دیابت به عنوان دو عامل نارسایی کلیه نام برد و افزود: نارسایی کلیه یکی از بیماری‌های هزینه ساز است.

رباب مقصودی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و عضو هیأت مدیره جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: عمل‌های جراحی کم تهاجمی در کشور از رشته اورولوژی شروع شده و خیلی از جراحی‌ها با این روش انجام می‌شود.

وی افزود: با عمل‌های کم تهاجمی برای درمان سنگ کلیه، بیمار می‌تواند خیلی سریع به شرایط عادی باز گردد.

مقصودی ادامه داد: یکی از معضلات خانم‌ها در سنین بالا، عارضه بی اختیاری ادراری است که اقدامات درمانی در کشور برای این عارضه به خوبی انجام می‌شود.

وی افزود: جراحی کم تهاجمی، فیلد زیادی از بیماری‌های اورولوژی را در بر می‌گیرد.

محمدهادی رادفر عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر جامعه اورولوژی ایران نیز گفت: ایران، یکی از دو کشور برتر رشته اورولوژی در منطقه است.

وی افزود: در حال حاضر پیشرفته‌ترین اعمال جراحی رشته اورولوژی در اقصی نقاط کشور انجام می‌شود.

رادفر گفت: جامعه اورولوژی ایران در انجمن جهانی این رشته بسیار فعال است.

بیست و هفتمین کنگره سالیانه جامعه اورولوژی ایران، در روزهای ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی (ابوریحان) برگزار می‌شود.

کد خبر 6086051 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ایرلند: ۱۰۰ درصد فلسطینیان غزه با شبح قحطی مواجه هستند
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • تقی آزاد ارمکی : رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
  • سندروم پس از کرونا چیست؟