Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع کشت و صنعت مغان گفت: امیدواریم بدون حاشیه و با هماهنگی و تعامل سازنده با همه مسئولین استان و با همکاری دستگاههای نظارتی و امنیتی در مدت زمان کوتاهی شرایط نگران کننده این مجموعه را بهبود بخشیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های کشاورزی اولین نشست بررسی وضعیت موجود و تدوین برنامه ها وسیاستها برای افزایش بهره وری و ساماندهی بخشهای مختلف تولید در کشت و صنعت و دامپروری مغان با حضور اعضای مجمع وهیات مدیره جدید دولتی در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رئیس هیئت مدیره کشت و صنعت مغان منصوب شد ‌

 منصوری رئیس مجمع کشت وصنعت و دامپروری مغان و مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی در جمع مدیران جدید این شرکت به قدمت و پیشینه کشت و صنعت مغان که اداره آن به این شرکت واگذار شده اشاره کرد و گفت: تحولات و تغییرات نیم قرن اخیر ، به نقشی که  این شرکت میتواند در تقویت و افزایش  تولید ، تثبیت جمعیت عشایری و کشاورزان ، کمک به مهاجرت معکوس ، ترنور مالی بالای سالانه ،رشد اقتصادی منطقه واستان کمک کند.

وی تصریح کرد:  این مجموعه می توانمند بهکارشناسان بخش کشاورزی و کشاورزان ، به اشتغال بیش ار 5000 نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم ، ایجاد زنجیره ارزش ، افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی و.... کمک کند.

منصوری اظهار داشت: این مجموعه برخی مشکلات از جمله بهره وری و بازدهی پایین در باغات میوه؛ مزارع و واحدهای دامپروری داشته است.

  و ی افزود: استفاده غیراصولی در مصرف  نهاده ها ، عدم برنامه ریزی برای تقویت و استفاده مناسب از  اراضی ،  عدم بروز رسانی و بهسازی و نوسازی ماشین الات و صنایع موجود از جمله کارخانجات لبنیات ، قند ،سورت و پروسس میوه ،رب گوجه،کود دامی،خوراک دام و روغن کشی  و از همه مهمتر بهره وری پایین نیروی انسانی و عدم ساماندهی  مناسب آنها دربخش های تولید و فصول مختلف تناسب از جمله دیگر مشکلات مجموعه است که جملگی ناشی از ضعف مدیریت وعدم برنامه ریزی مناسب در همه امور است.

وی تاکید کرد: با وجود مدیران جدید آن هم در بدنه وزارت جهاد کشاورزی منبعد این مشکلات پذیرفته نیست.

رئیس مجمع  کشت و صنعت و دامپروری  مغان گفت: تدوین برنامه اجرایی بهره ور و اصلاح ساختار و توانمند نمودن کارشناسان و نیروی کار، توجه جدی به تقویت و بازسازی مزارع و باغات و صنایع موجود و تامین بموقع مواد اولیه موردنیاز براساس ظرفیت واحدهای تولیدی  و بالاخص خلق منابع جدید و استفاده از روش کنترل (هزینه - درآمد) در واحدهای تولیدی در کنار نظارت مستمر و موثر و کنترل هوشمند هزینه ها و آینده نگری و  توجه جدی به سلامت محیط کار و تولید وتعهد و پاکدستی عوامل انسانی  را  از جمله موارد مورد نطر برای بهبود شرایط فعلی است.

 منصوری گفت: عدم کنترل هزینه ها و نظارت بسیار ضعیف در همه امور  ، نبود الگوی کشت مناسب و  متناسب با کیفیت و ظرفیت اراضی ،  استفاده نکردن از منابع موجود به ویژه کودهای حیوانی تلمبار شده در طول چندین  دهه اخیر برای اصلاح و تقویت خاک اراضی ، آبیاری سنتی در بخش عمده اراضی و بکارگیری  مدیریت سنتی بجای مدیریت علمی و دانش محور از جمله  عوامل موثر در هدر رفت منابع و بهره وری ضعیف در این کشت و‌صنعت است.

وی  ابراز امیدواری کرد که مدیران جدید بتوانند بدون توجه به عوامل حاشیه ساز و با هماهنگی و تعامل سازنده با همه مسیولین استان و با همکاری دستگاههای نظارتی و امنیتی در مدت زمان کوتاهی این شرایط نگران کننده را بهبود ببخشند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی وزارت جهاد کشاورزی سازمان خصوصی سازی وزارت جهاد کشاورزی کشت و صنعت مغان بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی شاهمیرزایی اظهار کرد: از همه فعالان صنعت پتروشیمی می‌خواهیم اهتمام جدی و هم‌افزایی بیشتری در مسیر تحقق اهداف راهبردی سال ۱۴۰۳ داشته باشند.

وی تاکید کرد: نامگذاری امسال به «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر معظم انقلاب، نقش و مسؤولیت فعالان صنعت پتروشیمی را مضاعف کرده است.

معاون وزیر نفت بیان‌داشت: بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان امسال نقش تعیین‌کننده‌ای در رشد تولید و توسعه اقتصادی کشور دارد.

شاهمیرزایی گفت: یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است.

کد خبر 744386

دیگر خبرها

  • رادیک: وضعیت جسمانی جوکوویچ نگران کننده است
  • مظفری‌ زاده: خمز نگران شده و می‌خواهد کنار خانواده اش باشد/ آلوز فردا در تمرین حاضر می‌شود
  • ظرفیت گردشگری برای بهبود وضعیت اقتصادی روستانشینان مورد استفاده قرار گیرد
  • پس از به زمین افتادن نگران‌کننده ایوان اندیکا؛ دیدار اودینزه و رم نیمه تمام ماند
  • بالاماندن نرخ بهره در آمریکا برای جهان نگران‌کننده است
  • ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۳
  • سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی منطقه مغان زیر کشت آبی می‌رود
  • عکس| این عکس سپاهانی‌ها را نگران می‌کند!
  • آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد