Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، درحالی که سال 2018 آغاز به اعمال تعرفه‌ها روی حدود 360میلیارد دلار واردات از چین کرد، در توییتر خود گفت: "جنگ‌های تجاری خوب بوده و پیروزی در آنها آسان است." مشخص شد که وی در هر دو مورد اشتباه کرده است.

در سال 2016، ترامپ قول داد که خیلی سریع کسری تجارت کالاهای ایالات متحده با چین را "معکوس کند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال از آن زمان این فاصله افزایش یافته و در 11ماه منتهی به نوامبر سال گذشته به 287میلیارد دلار رسیده است.

حتی پیش از اینکه ویروس کرونا میلیون‌ها آمریکایی را آلوده کند و شدیدترین رکود اقتصادی را از زمان رکود بزرگ به وجود آورد، چین در برابر تحریم‌های تعرفه‌ای ترامپ مقاومت کرد. زمانی که چین این ویروس را تحت کنترل درآورد، تقاضا برای تجهیزات پزشکی و ابزار دورکاری، سبب گسترش مازاد تجاری آن با آمریکا، به رغم وضع انواع مالیات‌ها شد.

درحالی که تنش‌های تجاری میان دو قدرت اقتصادی بزرگ دنیا توسط ترامپ آغاز نشد، وی با تعرفه‌ها و تحریم‌های بی‌سابقه شرکت‌های فناوری، این جنگ را گسترش داد. این رویکرد سخت‌گیرانه‌تر، آنطور که او امیدوار بود پیش نرفت.

مری لاولی، استاد اقتصاد در دانشگاه سیراکیوز گفت: "چین برای اقتصاد جهان بسیار بزرگ و بیش از حد مهم است که شما فکر کنید می‌توانید آن را مانند یک عروسک کاغذی برش دهید."

در نمودار ارائه شده، مازاد تجاری چین با آمریکا را مشاهده می‌کنید؛

پربیننده ترین تهران از بایدن چه می‌خواهد؟ هیات کره جنوبی با دست خالی تهران را ترک کرد مرد ۲۰۰ میلیارد دلاری! قدرتمندترین و ضعیف‌ترین پاسپورت‌های جهان قطعنامه درخواست از پنس برای برکناری ترامپ تصویب شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ واردات و صادرات مازاد تجاری جنگ تجاری وضع تعرفه چین و آمریکا کسری تجاری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفتگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است، اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند، اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند، زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آنها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»


دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد