Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این روزها شاهد آرامش و ثبات بیشتری نسبت به ماه‌های گذشته در بازار خودرو هستیم. برخی روزها بعضی اخبار مثبت یا منفی، از سیاست خارجی گرفته تا بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان و قیمت‌گذاری‌های شورای رقابت و غیره، این بازار را دچار تلاطماتی کوتاه‌مدت می‌کند که به صورت افزایش یا کاهش چند میلیون تومانی قیمت‌ها خودش را نشان می‌دهد، اما در مجموع نسبت به دو ماه گذشته روند بازار با ثبات همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه یک فعال بازار خودرو به ایرنا گفت: برخی اخبار و شایعات در روزهای گذشته قیمت خودروهای داخلی را حتی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بالا برد، اما چند روزی است که شاهد افت پنج تا ۶ میلیونی قیمت‌ها هستیم.

به گفته وی، شایعات بر بازار خودرو تاثیرگذار است و با توجه به وابستگی قیمت خودرو به نرخ ارز، چنان‌چه قیمت دلار ریزش کند روی خودرو نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

این کارشناس افزود: این روزها اکثر مردم به امید کاهش بیشتر نرخ ارز و شکست قیمت دلار، از خرید دست کشیده و به انتظار کاهش قیمت‌ها نشسته‌اند.

وی، افت شدیدتری را در بازار خودروهای خارجی پیش‌بینی‌کرد و دلیل آن را رشد شدید و بی‌ضابطه قیمت‌ها در ماه‌های گذشته برشمرد.

این کارشناس خودرو گفت: اکنون قیمت‌ها در این بازار با افت متوسط ۳۰ درصدی در مقایسه با یک ماه و نیم گذشته ارائه می‌شود که در این قیمت‌ها نیز خریداری وجود ندارد.

یک نمایشگاه‌دار نیز در این زمینه معتقد است: در ماه‌های گذشته عرضه خوبی از سوی دو خودروساز بزرگ کشور شاهد بوده و هستیم و در صورت تداوم این روند، همچنین کاهشی شدن بیشتر نرخ ارز، قیمت‌ها باز هم ریزش خواهد کرد.

وی تاکیدکرد: ‌اکنون فقط مصرف‌کننده واقعی به بازار مراجعه می‌کند و بازار برای دلالان و واسطه‌ها جذابیتی ندارد.

این نمایشگاه‌دار پیش‌بینی‌کرد: به احتمال زیاد شاهد خروج گسترده سرمایه واسطه‌ها از بازار خواهیم بود.

وی، همچنین بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های خرید و فروش خودرو را بی‌تاثیر عنوان کرد و گفت: به‌طور معمول افراد برای خرید خودرو به اخذ قیمت از یک جا بسنده نمی‌کنند.

ثبات و آرامش بازار

«سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت در گفت وگو با ایرنا پیش‌بینی‌کرد که تا عید و حتی یک ماه پس از نوروز ۱۴۰۰ شاهد ثبات یا حداکثر نوسانات جزئی در بازار باشم.

به گفته وی، این روزها پس از نوسان‌های اخیر ناشی از افزایش قیمت ارز یا صحبت های رییس شورای رقابت، قیمت‌ها مجدد به قیمت‌های ابتدای آبان که شاهد افت بیش از ۳۰ درصدی نرخ ها بودیم بازگشته است.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: ‌ثبات نسبی دلار در کانال ۲۴ هزار تومان در روزهای اخیر نیز سبب شده تا مشتری‌ها به انتظار کاهش بیش از پیش نرخ ارز، دست از خرید بکشند.

وی بیان‌داشت: بازار خودرو آرام است و کسی مثل سابق به دنبال قیمت‌سازی و اعلام بالای قیمت‌ها نیست، همچنین مشتریان واقعی برای خرید مراجعه می‌کنند.

موتمنی تصریح‌کرد:‌ در ماه‌های آینده نیز اگر شاهد نوسان ارز نباشیم، قیمت‌ها تغییر چندانی نخواهند داشت.

وی همچنین بازگشت قیمت ها به سایت‌های خودرویی را بر وضعیت بازار بی اثر توصیف کرد، زیرا افرادی که به قصد سرمایه‌گذاری در این بازار ورود می‌کردند، دیگر خودرو را جای امنی برای سرمایه‌گذاری نمی‌دانند و به این نتیجه رسیده‌اند که نگه داشتن خودرو چیزی جز ضرر نیست.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت در عین حال، هرگونه فضاسازی مثبت یا منفی سیاسی در ماه‌های آینده و تغییر نرخ ارز را بر بازار خودرو اثرگذار برشمرد.

قیمت برخی خودروها در بازار

 امروز (چهارشنبه) در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۱۱ به ۱۲۸ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۱۰۶ میلیون تومان، وانت پراید به ۱۱۲ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۱۴ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۱۲۲ میلیون تومان و ساینا ۱۳۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در گروه ایران‌خودرو، هر دستگاه پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس ۱۸۰ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس ۱۹۸ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۱۸۳ میلیون تومان، پژو پارس ساده ۲۱۲ میلیون تومان، پژو پارس اتوماتیک ۲۹۵ میلیون تومان، دنا بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان، دنا پلاس اتوماتیک توربورشارژ ۴۳۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۹۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۶۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۲۴۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۲۸۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

همچنین در دسته مونتاژی‌ها هر دستگاه جک اس ۵ کرمان موتور به ۶۷۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ به ۶۹۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ به ۸۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت خودرو تورم صنعت خودرو میلیون تومان نمایشگاه دار بازار خودرو پیش بینی نرخ ارز قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد

استاندار قم، گفت: امسال نظارت بر بازار باید به حدی گسترش یابد تا سودجویان از هیچ طریقی نتوانند در سفره مردم اخلال کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری شامگاه سه‌شنبه در اولین جلسه چهار ساعته ستاد تنظیم بازار استان در سال 1403 که در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ادارات کل تعزیرات وصمت باید فضای بازار در این استان را برای گران فروشان ناامن کنند.

وی افزود: سال گذشته بررسیدگی به معیشت مردم تاکید بسیاری داشتیم، و این مساله برای ما بسیار حائز اهمیت است و دراین رابطه با هیچ سودجویی تعارف نداریم.

استاندار قم با بیان اینکه کالاهای تنظیم بازارباید در ابتدا به دست کاسبان امین برسد، تاکید کرد: کالاهایی که جزء محصولات تتظیم بازار می‌باشند می‌بایست ابتدا در شبکه کاسبان امین توزیع شود.

وی تصریح کرد: توزیع محصولات مورد نیاز مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان باید به صورت گسترده‌تر صورت می‌گرفت؛ محصول تنظیم بازار باید به قیمت واقعی به دست مشتری برسد.

استاندار قم ضمن انتقاد از تعداد کم غرفه‌های توزیع میوه شب عید گفت: امسال 11 غرفه برای توزیع میوه شب عید در نظر گرفته شد که بسیار اندک است و این مقدار حتی برای منطقه پردیسان هم کفایت نمی‌کند.

وی افزود: قبل از شروع ماه مبارک رمضان و ماه‌های منتهی به پایان سال قراربود  پرتقال، سیب و خرما به مقدار کافی با قیمت مناسب خریداری شود تا محصول با قیمت تنظیم بازار به دست مردم برسد.

 آقامیری  با اشاره به گزارش‌های روزانه گران‌فروشی‌ که به سامانه 124 اعلام می‌گردد؛ گفت: امسال حداکثر باید ظرف 24 ساعت این گزارش ها مورد بررسی قرارگیرد.

استاندار قم بیان کرد: اگر اتفاق مثبتی در حوزه معیشت مردم و کاهش تورم در این استان رقم خورده مرهون زحمات و ایثار مدیرانی است که از آرامش خود و خانواده‌شان گذشتند.

آقامیری بر لزوم تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت:‌ دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به شعاری که توسط مقام معظم رهبری برای سال 1403 انتخاب شده برنامه‌ریزی کنند.

 وی افزود: امسال همه باید ابتدا جهش تولید با مشارکت مردم را محقق کنیم تا شاهد مهار تورم به معنای واقعی باشیم.

استاندار قم عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی استان در سال جدید همت و تلاش خود را باید چندین برابر کنند، ما به عنوان سربازان رهبر انقلاب در راستای فرامین و منویات ایشان می‌بایست گام برداریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت طلا و سکه در بازار غیررسمی / طلا ارزان می‌شود؟
  • دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟
  • ۲ پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳
  • منتظر ارزانی خودرو باشیم یا گرانی؟
  • نظارت بر بازار قم امسال افزایش می‌یابد
  • نظارت بر بازار در سال جدید افزایش خواهد یافت
  • پیش‌بینی مهم نرخ ارز در ۱۴۰۳؛ تغییر قیمت دلار تا پایان سال
  • یک پیش‌بینی مهم درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ سمیعی: قیمت دلار تا پایان سال چه تغییری می‌کند؟
  • پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست