Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، تصویب ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌ نشین واقع در کرانه باختری توسط تل‌آویو، با واکنش دولت ترکیه مواجه شد.

وزارت خارجه ترکیه شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای، ضمن ابراز نگرانی عمیق از تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌ها در اراضی خصوصی فلسطینیان، این اقدام جدید تل‌آویو را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در این بیانیه آمده است: «این اقدام، جدیدترین نمونه از اعمال غیرقانونی اسرائیل است که پیش روی کار آمدن دولت جدید آمریکا سرعت گرفته است».

آنکارا تاکید کرد: «مشخص است که اسرائیل تلاش می‌کند با فعالیت‌های شهرک‌ سازی، مانع تأسیس دولت مستقل و خودمختار فلسطین شود که دارای یکپارچگی جغرافیایی باشد و قصد دارد احتمال اجرای راهکار دو دولتی را نابود کند».

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه ترکیه همچنین از جامعه جهانی خواست «فشار لازم» را برای متوقف کردن چنین اقداماتی که ناقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است، به رژیم صهیونیستی وارد کنند.

به نوشته آناتولی، آنکارا همچنین از جامعه بین‌المللی درخواست کرد با ستیزه‌جویی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان مخالفت کنند.

پیش از این نیز، «پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اروپا از رژیم صهیونیستی خواست که به شهرک‌ سازی‌ ها در کرانه باختری پایان دهد و گفتگوهای صلح را از سر بگیرد.

این در حالی است که ساخت شهرک‌ های صهیونیست‌ نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بارها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.

طبق قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان هرگونه شهرک‌ سازی در داخل مرزهای ۱۹۶۷ کرانه باختری غیرقانونی است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: فلسطین شهرک سازی رژیم صهیونیستی کرانه باختری رژیم صهیونیستی کرانه باختری سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ضد صهیونیستی جدید در کرانه باختری

منابع عبری از تلفات شدید صهیونیست‌ها در جریان یک عملیات ضد صهیونیستی در شمال شهر اریحا در کرانه باختری خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، درحالی که هم‌زمان با جنگ غزه، کرانه باختری هم تبدیل به عرصه‌ای داغ علیه اشغالگران شده و عملیات‌های مقاومت در این منطقه متوقف نمی‌شود، صبح امروز منابع رسانه‌ای از انجام یک عملیات ضد صهیونیستی در نزدیک منطقه «العوجا» در شمال شهر اریحا واقع در کرانه باختری خبر دادند.

رسانه‌های عبری صبح امروز پنجشنبه گزارش دادند که چند فلسطینی به سمت یک اتوبوس و چند خودروی حامل شهرک‌نشینان مسلح صهیونیست در العوجا تیراندازی کردند.

بر اساس این گزارش‌ها چند صهیونیست در عملیات مذکور زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد که نیروهای آن به محل حادثه رسیده و منطقه را بسته‌اند و عملیات برای یافتن عاملان این عملیات‌ را آغاز کرده‌اند.

لازم به ذکر است که صهیونیست‌ها آمار دقیق تلفات خود را منتشر نکرده‌اند و ارتش این رژیم مدعی شده 3 نفر در عملیات مذکور مجروح شده‌اند. اما برخی منابع از زخمی شدن دست کم 10 صهیونیست خبر دادند که حال یکی از آنها به شدت وخیم است.

تبدیل کرانه باختری به غزه‌ای دیگر، نگرانی اصلی تل‌آویوآماده‌باش بی‌سابقه صهیونیست‌ها در کرانه باختری با 15 هزار نیرو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۷۵مین روز از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری/ بیش از ۳۲ هزار شهید و ۷۵ هزار مجروح
  • لحظه عملیات تیراندازی علیه صهیونیستی‌ها در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی جدید در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا/ چند صهیونیست زخمی شدند
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • ۷ شهید و زخمی در حمله صهیونیست‌ها به جنین
  • بازداشت 7800 فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون
  • ممنوعیت خرید عمومی کالا‌های صهیونیست از سوی شورای شهر بروکسل