Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام رشیدی سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: به هر میزان که آگاهی فعالان حوزه حمل و نقل و تجارت بین المللی افزایش پیدا می‌کند، مشکلاتی که بر اثر عدم آگاهی پیش می‌آید بالطبع کاهش خواهد یافت. به بیان بهتر در بحث حمل و نقل کالا ممکن است به واسطه عدم از قوانین و مقررات، فعالان این حوزه با مشکلاتی مواجه شوند که به همین دلیل بخش مهمی از این دوره مربوط به قوانین، سازمان ها، کنوانسیون‌ها و قرارداد‌های بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: آگاهی از این موارد می‌تواند به صاحبان کالا بسیار کمک کند. علاوه بر این، دوره آموزشی حمل و نقل جاده‌ای بین المللی کالا (IRU) می‌تواند در مباحث مربوط به بخش‌های مختلف اعم از بخش‌های دولتی و سازمان‌های عمومی که در این حوزه مرجع هستند، مفید باشد.

سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: دوره آموزشی حمل و نقل جاده‌ای بین المللی کالا (IRU) شامل ۹ سرفصل در ۱۰۰ ساعت آموزشی است که نخستین جلسه این دوره از ۱۱ دی ماه آغاز شده است. این دوره آموزشی تحت نظر آکادمی ایرو سوئیس برگزار می‌شود.

رشیدی بیان کرد: عمده جامعه هدف دوره آموزشی حمل و نقل جاده‌ای بین المللی کالا (IRU)، فعالان حوزه حمل و نقل جاده‌ای بین المللی، صاحبان شرکت‌های ترانزیت بین المللی و علاقه‌مندان به این حوزه می‌باشند. البته افرادی که در حوزه تجارت خارجی نیز فعالیت دارند از جمله گروه‌های هدف ما هستند. همچنین جامعه وکلا، قضات و مشاورین حقوقی فعال در حوزه حمل و نقل بین المللی نیز می‌توانند در این دوره‌ها شرکت داشته باشند. در واقع به دلیل مطرح شدن دادگاه‌های ویژه اقتصادی برگزاری چنین دوره‌هایی می‌تواند در افزایش آگاهی نسبت به صدور احکام قضات و یا افزایش اطلاعات وکلا موثر واقع شود.

او تصریح کرد: اتاق بازرگانی نماینده انحصاری برگزاری این دوره‌ها است. در واقع اتاق بازرگانی مشهد به نمایندگی از اتاق بازرگانی ایران این دوره را در استان برگزار می‌کند. البته این دوره برای نخستین بار در استان به صورت مجازی و آنلاین برگزار شده است و متقاضیان این دوره نیز از سراسر کشور هستند.

سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه هدف اصلی این دوره شرکت‌های حمل و نقل بین المللی هستند، تاکید کرد: در سال‌های گذشته این دوره‌ها غالبا در استان‌هایی که صاحب شرکت‌های حمل و نقل بین المللی بودند برگزار می‌شد. به بیان دیگر تمرکز شرکت‌های حمل و نقل بین المللی در چند استان بیشتر است که استان خراسان رضوی، هرمزگان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان از این جمله هستند. حال از آن جا که اتاق بازرگانی ایران و اتاق بازرگانی مشهد به صورت سالانه و متوالی این دوره‌ها را برگزار می‌کنند و هیچ استانی در سال جاری نسبت به برگزاری این دوره‌ها اقدام نکرده است، لذا مخاطبان سایر استان‌ها اعم از هرمزگان، مرکزی، قم، تهران، مازندران، اصفهان، کرمان و آذربایجان غربی نیز در این دوره آنلاین اتاق مشهد شرکت دارند.

رشیدی اظهار کرد: ۹ مدرس مورد تایید آکادمی ایرو در این دوره نسبت به آموزش سرفصل‌ها اقدام خواهند کرد و کسانی که در آزمون هر یک از کلاس‌ها شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنند می‌توانند برای اخذ مدرک بین المللی ایرو سوئیس اقدام نمایند. پیش بینی می‌شود که این دوره در بازه زمانی سه ماهه به اتمام برسد، اما آن چه که مسلم است مدت زمان برگزاری این دوره ۱۰۰ ساعت خواهد بود.

او افزود: با توجه به اینکه امسال این دوره به صورت سراسری برگزار می‌شود، استقبال خوبی از این دوره صورت گرفته است. در حقیقت بیشترین مشارکت جامعه حقوقدانان و وکلا را در این دوره آموزشی شاهد بودیم که این مهم جای امیدواری است، چرا که افزایش دانش می‌تواند بسیاری از مشکلات حمل و نقل و تجارت بین المللی را حل کند و یا در صورت بروز مشکل، این مسائل با آگاهی بیشتری حل و فصل شود.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی حمل و نقل بین المللی تجارت بین الملل حمل و نقل جاده ای بین المللی حمل و نقل بین المللی اتاق بازرگانی حوزه حمل و نقل دوره آموزشی خراسان رضوی دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰ تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی خراسان رضوی فعال هستند

دکتر فرشید وفا گفت: از این تعداد ۷۱ تیم نظارتی با ۲۳۰ بازرس در شهر مشهد فعال هستند.

وی ادامه داد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون مشکل خاصی به لحاظ مسائل و موضوعات بهداشتی مشاهده نشده و از مردم تقاضا داریم، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص بلافاصله موضوع را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد با اشاره به مأموریت بازرسان حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر بیان کرد: در شب های قدر برنامه‌های نظارتی ویژه‌ای در سطح شهر مشهد و سایر شهرهای تابعه این دانشگاه به ویژه در حرم مطهر رضوی و مسیرهای منتهی به این مکان مقدس انجام می شود.

وی با اشاره به برپایی سفره افطار ۱۲ هزار نفری در خیابان امام رضا(ع) همزمان با میلاد حضرت امام حسن (ع) افزود: ناظران و بازرسان حوزه سلامت محیط در محدوده میدان بیت‌المقدس تا پایانه مسافربری، نظارت های ویژه‌ در بحث تهیه، طبخ و توزیع افطاری‌ به مهمانان را انجام دادند.

وفا گفت: در شب‌های قدر نیز تیم‌های نظارتی حوزه مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد در محل‌های طبخ و عرضه نذورات سحری و همچنین محل‌های برگزاری مراسم احیاء حضور خواهند داشت، در حرم مطهر رضوی نیز هشت تیم ۲ نفره مستقر در صحن‌ها و رواق‌های این مکان مقدس نظارت‌های بهداشتی را عهده‌دار هستند.

طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین ماه امسال ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی
  • بردسکن میزبان مسابقات کشتی نونهالان خراسان رضوی است
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • ۱۳۰ تیم نظارتی در طرح سلامت نوروزی خراسان رضوی فعال هستند
  • مدیر کل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود
  • رکورد تردد ناوگان بین‌المللی از مرز لطف‌آباد با ترکمنستان شکسته شد
  • پیک بارش باران در سطح خراسان رضوی از امشب آغاز می شود