Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بعضی از پیمانکاران در شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد پس از تحویل واحد به متقاضیان، اقرارنامه محضری با این عنوان که واحد هیچگونه نواقصی ندارد دریافت می کردند. این سازندگان تعداد محدودی را شامل می شدند اما به هر حال صدای برخی متقاضیان را درآوردند.

در پی این موضوع، مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با صدور بخشنامه ای حذف دریافت اقرارنامه محضری از متقاضیان مسکن مهر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و پردیس را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشنامه احمد اصغری مهرآبادی آمده است: «از این پس متقاضیان بدون ارایه اقرارنامه محضری و صرفا با امضا و اثر انگشت ذیل صورت مجلس تحویل واحد همراه با ذکر نواقص احتمالی نسبت به تحویل واحد خود اقدام کنند. بدیهی است زین پس سازندگان به هیچ وجه حق دریافت اقرارنامه محضری تحویل واحد را ندارند.»

از سوی دیگر، امروز محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ برای بازدید از پروژه های پردیس در این شهر جدید حضور یافته است.

طی روزهای اخیر، دریافت بخشی از هزینه های تکمیل واحدهای مسکن مهر منجر به اعتراض متقاضیان شده بود که مهدی هدایت ـ مدیرعامل عمران پردیس ـ آن را مقابله با دلالان دانست. اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ هم از این اقدام حمایت کرد و گفت که پردیس طی سه سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و هزینه تکمیل واحد و فروش عرصه به تکمیل زیرساختهای پردیس اختصاص می یابد که نفع آن به ساکنان می رسد.

افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد و بهزیستی، خانواده شهدا، جانبازان و افراد فاقد تمکن مالی، اجباری به خرید عرصه ندارند و مشمول پرداخت هزینه های افزایش واحد نیز نمی شوند.

همچنین افرادی که فاقد مالکیت هستند و تمایلی به پرداخت مبلغ ۱۶تا ۳۱ میلیون تومان هزینه تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس را ندارند می توانند با پذیرش قرمز شدن فرم «ج» خود از پرداخت این مبلغ معاف شوند.

بنابراین گزارش، در سال ۱۳۹۱ عملیات احداث ۸۱ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس واقع در ۱۷ کیلومتری شرق تهران آغاز شد که به ۸۳ هزار واحد افزایش یافت. طبق آخرین آمار تا کنون ۶۰ هزار واحد تحویل شده و قرار است در اسفندماه ۱۳۹۹ نیز ۱۰ هزار واحد دیگر تحویل شود.

مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفته که سایر واحدها در اوایل سال آینده و قبل از اتمام دولت تکمیل می شود. شهر جدید پردیس دارای ۱۲ فاز است که فاز ۱۲ آن اخیرا کلنگ زنی شده است. فازهای یک تا چهار در شهر اصلی، فاز پنج، چهار کیلومتر، فاز هشت، هشت کیلومتر، فاز ۹ پنج کیلومتر، فاز ۱۱ شش کیلومتر از شهر اصلی فاصله دارند.

پارک فناوری پردیس در فاز شش، ناحیه صنعتی خرمدشت در فاز هفت و فاز ۱۰ این شهر در منتهی الیه شمالی فاز چهار قرار گرفته اند. فاز ۱۲ نیز در پنج کیلومتری شمال شرقی پردیس واقع شده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اقرارنامه محضری مسکن مهر دلالان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۷۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است

  در حالی که بسیاری از متقاضیان  در زمینه پرداخت تسهیلات با مشکل مواجه بودند اما به گفته بسیاری از کارشناسان در حال حاضر پرداخت این تسهیلات نقش موثری در افزایش میزان مشارکت های مردمی دارد .

به گفته کاظمی کارشناس مسکن در حال حاضر با وجود تاکیدات بسیار زیاد در حوزه پرداخت تسهیلات ساخت اما همچنان شاهد آن هستیم که برخی از بانک ها در این حوزه همکاری لازم را انجام نمی دهند و این امر خود زمینه ساز  کند شدن روند ساخت مسکن شده است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین عرضه زمین نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر هم خود زمینه ساز همکاری و مشارکت بیشتر متقاضیان مسکن می‌شود.

او یادآور شد: اجرای این اقدامات از سوی دولت زمینه ساز محقق شدن بیشتر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تسهیلات ساخت انگیزه‌ای برای ورود مردم جهت تکمیل آورده‌های نهضت ملی مسکن است
  • ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد
  • تحویل ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط درجرقویه
  • بیش از هفت هزار قطعه زمین در روستاهای مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن
  • ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • اضافه شدن ۲۱ هکتار زمین به شهر‌های اقماری کاشان
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
  • واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود