Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات حزب جمهوری‌خواه آمریکا هم اکنون در سنای این کشور در حال بررسی امکان آغاز استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در روز جمعه هستند.

ادامه دارد...

کد خبر 5121904.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس سنای آمریکا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی کنگره آمریکا فلسطین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 فالح الفیاض ایران لبنان مایک پمپئو استیضاح ترامپ سوریه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت با دنیا فقط ۳ روز در هفته!/ شوک مجلس به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار مهر، چند سالی می‌شود که فعالان بخش خصوصی خواستار تغییر ترکیب تعطیلات کشور هستند چراکه ۹۰ درصد کشورهای دنیا روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل بوده و تنها کشورهای محدودی روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل هستند، این موضوع سبب شده تا ارتباطات تجاری فعالان اقتصادی، عملاً چهار روز در هفته با دنیا قطع باشد.

حتی کشورهای اسلامی مثل ترکیه، سوریه و پاکستان سال‌ها است که تعطیلات پایان هفته خود را به شنبه و یکشنبه منتقل کرده‌اند و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر پیوستن عربستان نیز به این جرگه به گوش می‌رسد که به صورت تغییر روزهای تعطیل خود، این هماهنگی با دنیا را انجام دهد.

البته کشورهای عربی مثل امارات متحده عربی، روز جمعه را به دلیل اهمیت برگزاری آئین سیاسی- عبادی نماز جمعه تعطیل اعلام کرده و در کنار تعطیلی شنبه و یکشنبه، نیم روز جمعه را هم به این تعطیلی اضافه و اکنون تعطیلات دو و نیم روزه آخر هفته را اعمال کرده‌اند؛ اما از آنجا که روز جمعه برای ایران یک روز مذهبی بسیار مهم است، امکان تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه به عنوان تعطیلات پایانی هفته وجود ندارد، بنابراین فعالان بخش خصوصی پیشنهاد دادند که تعطیلی از پنجشنبه و جمعه به جمعه و شنبه منتقل شود، تا از این طریق بخشی از مشکلات تجارت کشور با دنیا حل و فصل شود.

با این حال یکشنبه ۲۶ فروردین ماه کمیسیون اجتماعی مجلس با زدن ساز مخالف و بی توجهی به نظرات فعالان بخش خصوصی و اقتصادی، با افزایش یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روزهای پنجشنبه و جمعه موافقت شد، به این ترتیب روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.

۴ روز با دنیا ارتباط نداریم

محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در این ارتباط می‌گوید: از آنجا که دولت به دنبال رونق گردشگری در روزهای آخر هفته بوده و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در دولت قبل و دولت کنونی نیز، این پیشنهاد را مطرح کرده‌، اما یکی از مشکلات جدی که طی چند دهه گذشته، تجارت خارجی ایران را در بعد صادرات، واردات، کارکرد بانک‌ها و فعالیت‌های اقتصادی با مشکل مواجه کرده است، عدم همزمانی تعطیلات آخر هفته ایران با اغلب کشورهای دنیا است.

وی تاکید می‌کند: اگر مجلس تصمیم به اعمال تعطیلی جمعه و شنبه بگیرد، اختلاف تعطیلات ما با دنیا به دو روز تقلیل خواهد یافت و مشکلات کمتر خواهد شد، به نحوی که می‌تواند به تجارت ایران در ارتباط با کشورهای خارجی و نیز ارتباط بانکی ایران با بانک‌های بین‌المللی کمک کند؛ لذا انتظار فعالان اقتصادی از مجلس این بود که به این موضوع توجه ویژه داشته و به تبادلات تجاری کشور توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه به دلیل تحریم‌ها، ارتباطات بانکی ما با دنیا قطع است و تعطیلی بانک‌های ایران در روزهایی که در دنیا بانک‌ها مشغول به کار هستند، خللی در تجارت خارجی ایران وارد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: قرار نیست که ایران تا آخر دنیا در تحریم باقی بماند و روابط بانکی آن با دنیا قطع باشد؛ همانطور که مسؤولان عالی‌رتبه اعلام کرده‌اند، تحریم‌ها باید رفع شده و اقتصاد به شرایط عادی برگردد؛ بنابراین قانونی که در مجلس مصوب می‌شود برای کوتاه‌مدت نیست و ده‌ها سال پابرجا خواهد ماند، بنابراین نباید در شرایط ویژه نسبت به یک موضوع اظهارنظر خلاف واقع داشت؛ بلکه باید نظرات کارشناسی را مبتنی بر شرایط کلی اعمال کنیم.

وی ادامه داد: موضوع در تصمیم‌گیری برای تعطیلات پایانی هفته، تنها محدود به ارتباط بانک‌ها نیست؛ بلکه تمام ادارات و فعالان اقتصادی در ۵ کشور اصلی طرف تجاری ایران، همگی شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل هستند؛ به عنوان مثال چین به عنوان اولین شریک تجاری ما در صادرات و امارات به عنوان اولین شریک ما در حوزه واردات، شنبه و یکشنبه تعطیل هستند؛ یا حتی هند و ترکیه هم به همین ترتیب تعطیل هستند؛ لذا وقتی ۸۰ درصد تجارت ما با ۵ کشور خلاصه شده و تعطیلات همه این کشورها نسبت به ایران دو روز متفاوت است؛ عملاً تجار ما ۴ روز را در ارتباطات تجاری خود با شرکا از دست می‌دهند.

لاهوتی اضافه کرد: این قطع ارتباط صرفاً در حوزه روابط بانکی نیست، بلکه در حوزه انجام مذاکرات، خرید و فروش کالاها و بسیاری از فرآیندهای تجاری، مشکلات زیادی به دلیل همین عدم تطبیق تعطیلات برای تجار به وجود می‌آید که امیدواریم مجلس به این موضوع توجه داشته باشد.

وی گفت: قطعاً اگر تعطیلات ایران هم به جمعه و شنبه موکول شود؛ این موضوع می‌تواند بخشی از مشکلات تجاری کشور را حل و فصل کند؛ ضمن اینکه با توجه به اینکه ایران عضو بریکس و پیمان شانگهای است و تمام کشورهایی که در این پیمان‌ها قرار داشته و شرکای فعلی یا آتی ایران به شمار می‌آیند، تعطیلی خود را روزهای شنبه و یکشنبه قرار داده‌اند، بهتر است ایران نیز برای مراودات بیشتر روزهای جمعه و شنبه برای تعطیلات انتخاب کند تا تطبیق تعطیلات به شکل بهتری با این کشورها صورت گیرد.

کد خبر 6079940 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • هشدار سطح زرد نیز برای کشاورزی صادر شد/احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از پنجشنبه تا جمعه
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • واکنش معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به احتمال استیضاح «مراد صحرایی»
  • مساله بحرین و استیضاح دولت هویدا + عکس های تاریخی
  • تجارت با دنیا فقط ۳ روز در هفته!/ شوک مجلس به بخش خصوصی
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • حمله موشکی سپاه به اسرائیل/ وضعیت سلامتی رهبر انقلاب چگونه است؟ / چرا کاظم صدیقی هنوز امام جمعه تهران است؟ / علت مرگ پرستو بخشی/ احتمال حمله اسرائیل به ایران
  • عملیات وعده صادق جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران را تقویت کرد