Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "پیمان ترکمانه" چهارشنبه شب در آیین افتتاحیه طرح یاس که در اردوگاه فجر همدان برگزار شد، اظهار داشت: توانمندسازی بانوان مددجو از جمله رویکردهای اصلی کمیته امداد است و طرح یاس نیز  در راستای تحقق این رویکرد محوری با مشارکت هلال احمراجرا می شود.

وی با بیان اینکه طرح یاس اقدام مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلال احمر است، افزود: با توجه به همزمانی اجرای این طرح با ایام شهادت فاطمه زهرا(س)، استفاده از عنوان یاس و الگو برداری از سجایای رفتاری و اخلاقی آن حضرت، زیبایی خاصی به این طرح داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: زن از دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری جایگاه و شان والایی دارد که نمود عینی آن توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه زنان و استفاده از توان بالایی این قشر برای مدیریت در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز دراین آیین با بیان اینکه همدان به عنوان پایلوت (آزمونه) اجرای طرح یاس انتخاب شده است، گفت: توسعه مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی و خودکفایی بانوان سرپرست خانواده از جمله اهداف اصلی اجرای این طرح است.

"علی سنجربگی" افزود: مشارکت زنان در مدیریت بحران امری ضروری است و رویکرد خودامدادی در اجرای طرح یاس منجر به تحقق شعار "هر خانواده یک امدادگر" خواهد شد.

وی یکی از مولفه های توانمندسازی زنان را آموزش، پرورش و رشد مهارت های تخصصی عنوان و تصریح کرد: زنان و کودکان گروه های آسیب پذیر جامعه در زمان بحران و وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اظهار داشت: با اجرای طرح یاس و ارایه آموزش های امدادی در کنار سایر مهارت ها می توان از توان این بانوان به عنوان زنان یاوران آسیب ستیز در جریان مدیریت بحران‌ استفاده کرد.

سنجربگی گفت: از ٤٣ بلای طبیعی شناخته شده در جهان ٣٠ مورد آن در کشور ایران روی می دهد، بنابراین پیشگیری و آمادگی به عنوان ۲ مولفه‌ مهم در زمینه مدیریت بحران باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مهمترین مولفه‌ برای ارتقای سطح توان و آمادگی در زمان وقوع حادثه، توجه به آموزش های عمومی و تخصصی امداد و نجات، اجرای تمرین و مانورهای امدادی و بکارگیری تجهیزات تخصصی امدادی است.

به گزارش ایرنا، برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور توانمند سازی بانوان مددجوی کمیته امداد با مشارکت جمعیت هلال احمر از جمله کارکردهای اجرایی طرح یاس در استان همدان است.

برچسب‌ها سند راهبردی توانمند سازی زنان بلایای طبیعی حوادث طبیعی همدان کمیته امداد امام خمینی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بلایای طبیعی حوادث طبیعی بلایای طبیعی حوادث طبیعی همدان کمیته امداد امام خمینی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور جمعیت هلال احمر استان همدان کمیته امداد اجرای طرح طرح یاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: صنایع دستی متولی خودش را دارد، اما در اشتغال بانوان هم موضوع تعاونی‌ها و مشاغل خانگی را داریم که ما در بخش صنایع دستی از اشتغال زنان در بازارچه‌ها ، تسهیلات و مجوز‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه درباره درج نام مادران در کارت‌های ملی فرزندان هم افزود: تا مرحله‌ای این کار را پیش بردیم، اما گفته شد این کارت‌ها منسوخ می‌شود و دیگر نیازی به اسم مادر و پدر نیست و فقط کد ملی جایگزین خواهد شد و موضوعیتی ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی