Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@10:56:52 GMT

بستر فضای مجازی برای آموزش ابتدایی مناسب نیست+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۹۳۶۳

‍‍‍‍‍‍

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ اجازه بازگشایی مدرسه برای این دو پایه گرفتیم که در ساعت‌های محدود و به تعداد محدودی در کلاس حضور داشته باشند تا بتوانیم ضعف‌های ناشی از آموزش مجازی را برای این دوره خاص و حساس که پایه یادگیری است را جبران کرده باشیم. «رضوان حکیم زاده» معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال؛ چقدر آموزش مجازی برای دوره ابتدایی مفید بوده است و با دانش آموزانی که آموزش حضوری در دوره ابتدایی دیده اند تفاوت دارند؛ به میزان گفت: بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد که در بستر فضای مجازی برای دانش آموزان پایه اول بستر مناسبی نیست کودکان در این سن یادگیرندگان خودراهور نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حکیم زاده ادامه داد: بنابراین تصور اینکه بتوانند مهارت سواد پایه را که اساس یادگیری و پایه‌های آموزش‌های بعدی است این مهارت‌ها مقدمه همه یادگیری‌های بعدی است و اگر این یادگیری‌ها در پایه‌های اول ضعف داشته باشد، تاثیر منفی در سایر سال‌های تحصیلی به جای می‌گذارد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما خیلی نگران میزان یادگیری کلاس اولی‌ها هستیم، بنابراین طبق تاکید وزیر آموزش و پرورش ما به دنبال این هستیم شرایطی را فراهم کنیم تا از طریق آن مطمئن شویم، دانش آموزان کلاس اول برای یادگیری مشکلی ندارد. تصور اینکه دانش‌آموزان کلاس اولی که تا به حال مدرسه نرفته‌اند، از طریق گوشی موبایل حروف الفبا، نوشتن یا مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی را یاد بگیرند، یک مقدار غیرواقع‌بینانه است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از یک مدت آموزش، بررسی‌هایی را هم انجام دادیم و از طریق معلمان پایه اول انجام شده است نشان می‌دهد که مسیولین مربوطه نگرانی‌های بسیار جدی‌ای را در این خصوص دارند و قطعا دانش آموزان با روش مجازی آموزش میبینند با دانش آموزانی که بصورت حضوری آموزش دیدند سطح متفاوتی دارند.

حکیم زاده توضیح داد: در واقع دلیل همین نگرانی که در خصوص سطح آموزش یادگیری پایه اول و دوم ابتدایی، با اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا؛ اجازه بازگشایی مدرسه برای این دو پایه گرفتیم که در ساعت‌های محدود و به تعداد محدودی در کلاس حضور داشته باشند تا بتوانیم ضعف‌های ناشی از آموزش مجازی را برای این دوره خاص و حساس که پایه یادگیری است را جبران کرده باشیم. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
بیشتر بخوانید:
یک بوم و دوهوای رسانه‌های معاند در مورد بازگشایی مدارس + فیلم
انتهای پیام/ برچسب ها: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس مدارس ابتدایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش و پرورش بازگشایی مدارس مدارس ابتدایی آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!

 به گزارش تابناک، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: موسی‌الرضا کفاش معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارائه آموزش از طريق فضای مجازی در دوران کرونا گفت: یکی از موضوعات ‌حائز اهمیت‌ در دوران کرونا و روی آوردن الزامی مدارس به روش آموزش ‌غیر‌حضوری و مجازی دانش آموزان استفاده هوشمندانه و آگاهانه از فضای مجازی بود. 

وی تصريح كرد: این اقدام تا حدودی توانست به تحقق عدالت آموزشی، تقويت فرآیند یاددهی - یادگیری و ارتقای سطح تربیت فناورانه دانش‌آموزان كمك كند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ‌افزود: موضوعی که اخیراً در برخی رسانه‌ها مطرح شده‌ و جامعه آموزش و پرورش را به خود حساس کرده، استفاده نامطلوب برخی از افراد از فضاي مجازي و پخش كليپ هایی كه حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان را مورد تعرض قرار داده است.

دیگر خبرها

  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • دبیر ستاد امر به معروف: بسیاری از فیلم‌های درگیری هنجارشکنان حجاب که اخیراً در فضای مجازی پخش می‌شود قدیمی است و دارند به اسم درگیری‌های امسال بازنشر می‌کنند
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • مدیریت بازماندگان از تحصیل توسط متولیان مراقبت از آسیب‌های اجتماعی
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم