Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تولید نان سالم در اشکال مختلف به شیوه‌ ارگانیک، از حدود ده سال پیش در جزیره کیش به‌ منظور کاهش سرانه مصرف آرد در کشور و ارتقای سلامت مردم، با رویکرد تبدیل این محصولات به یکی از سوغات کیش مورد توجه قرار گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، گردشگری سلامت، از جمله حوزه‌های موردتوجه در جزیره کیش برای جذب گردشگر و همین‌طور تبدیل این منطقه به نمونه‌ای در کشور همواره مورد بحث بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید نان سالم در اشکال مختلف به شیوه ارگانیک، از حدود ده سال پیش در جزیره، علاوه بر تامین نیازهای ساکنین آن، با رویکرد تبدیل این محصولات به یکی از سوغات کیش مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل این کارگاه که در جزیره به تولید دستی این محصولات سالم و ارگانیک می‌پردازد، در مصاحبه با تسنیم، اظهار داشت: در ابتدا تولید نان‌های فانتری و معمولی، در خط تولید این کارگاه قرار داشت، اما بعد از رویکرد جهانی به نان‌های خمیر ترش، و تحقیقات فراوان از حدود یک سال پیش، موفق به وارد کردن این علم به جزیره شدیم.

نان‌های ترش، از جمله محصولات این کارگاه می‌باشد که تولید آن به صورت دستی و ارگانیک، به‌خاطر سالم بودن، علاوه بر زمان زیادی را صرف، و هزینه بیشتری را به جهت آرد چاودار تحمیل می‌کند اما به جهت احترام به حقوق مصرف‌کننده، سعی شده است که کمترین میزان ممکن تفاوت قیمت را با نان‌های محلی داشته باشد.

مدیر این کارگاه، خرید و مصرف نان‌های کامل و سالم را که بدون بهبوددهنده، مایع‌خمیر، شکر، روغن و به‌صورت کاملاً ارگانیک تولید و عرضه می‌شود، سرمایه‌گذاری در سلامت و اقتصاد دانست و اظهار کرد: در تولید نان‌های ارگانیک، به سلایق و ذائقه‌های مختلف توجه شده و طعم‌های مختلفی مانند، سبزیجات، سیر و زیتون برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: جز خمیر ترش، هیچ افزودنی دیگری در این محصول به کار نمی‌رود و پروسه تولید آن بیش از 20ساعت زمان می‌برد.

تولیدکننده و وارد‌کننده‌ی علم تولید نان خمیر ترش در ایران، ادامه داد: پخت این نوع نان، خاص بوده و باید دارای کفی سنگی باشد.

مدیرعامل این شرکت، با تاکید بر بهره‌گیری این کارگاه از متخصصین و زبده‌ترین نانوایان و با اشاره به مدت زمان طولانی پخت نان خمیر ترش، تصریح کرد: این نان بیش از 15 روز ماندگاری دارد، و نه در طولانی مدت نه بیات می‌شود و نه کپک می‌زند.

همچنین نانوای نان خمیر ترش در این کارگاه اظهار کرد: این نان ارگانیک، بر پایه باکتری‌های بروبیوتیک که نقش به‌سزایی در سلامت معده و بدن دارند، تولید می‌شوند و برخلاف نان‌های دیگر که به‌خاطر داشتن اسیدفیتیک، املاح و ویتامین‌های غذاهای دیگر را دفع می‌کنند، به خاطر تجزیه این اسید در فرایند طولانی پخت به جذب ویتامین در بدن کمک می‌کند.

وی ادامه داد: باکتری‌های پروبیوتیک، با جذب کامل آنچه مصرف کرده‌ایم، باعث سیری زودهنگام و جذب کامل می‌شود و شاخص گلیسیرین و قند خون را در بدن تنظیم می‌کند و با رقیق کردن خون و افزایش گلبول‌های سفید، سلامتی و ایمنی بدن را بالا می‌برد و به تنفس پوستی نیز کمک می‌کند.

او تاکید کرد: این نان، با افزایش باکتری‌های مفید روده و معده، با میکروب‌ها و باکتری‌های مضر، مقابله کرده و مانع نفخ و ریفلاکس معده می‌شود.
در این کارگاه که تمام تجهیزات خود را از کشورهای فرانسه و ایتالیا که مهد تولید نان هستند، وارد کرده است؛ برای پخت نان، از آردهای چاودار و گندم کامل استفاده می‌شود.

نظارت بر حوزه آرد و نان مشهدمقدس تشدید می‌شود / کمبودی در حوزه آرد نداریم بازار عرضه آرد و نان در استان سمنان باثبات است آرد و نان گران نشده است

مدیرعامل این نانوایی در پایان با تاکید بر اهمیت خرید نان تازه، و جلوگیری از هدررفت نان به‌علت بسته‌بندی آنها و عرضه در سوپرمارکت‌ها از راه‌اندازی شعبه‌ جدید این کارگاه با کارآفرینی برای بیش از 15 نفر که عموم آنان را بانوان تشکیل می‌دهند، خبر داد و گفت: این شعبه به‌ صورت 24 ساعته در خدمت کیشوندان و گردشگران می‌باشد.

انتهای پیام/7558/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید نان خمیر ترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان در بازدید از کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان گفت:  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طی دو سال آینده با راه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن شماره ۲، ۴، ۵ و ۶ برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و همچنین تولید محصولات سنگ‌آهن دانه بندی به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و فروش و فرآوری کلوخه سنگ آهن به ۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

علی رسولیان افزود: باراه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن علاوه برایجاد اشتغال، ارزش افزوده محصولات سنگ آهن افزایش می یابد و هزینه تولید و مخاطرات زیست محیطی کمتری نسبت به بقیه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سنگ‌آهن خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟
  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • تولید انواع زولبیا و بامیه و شیرینی در شهر سین
  • ایرانیان چقدر گوشت مصرف می‌کنند؟
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • سرانه مصرف گوشت قرمز به ۷.۱ کیلو رسید
  • افتتاح ٢ طرح با اشتغالزایی ۹ نفر در زرند
  • دو طرح مردمی با اشتغالزایی ٩ نفر در زرند به بهره برداری رسید