Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گلستان با اشاره به تهیه طرح ویژه برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت گفت: این طرح با هدف ایجاد محدودیت برای ساخت و سازهای غیرمجاز در مدت ۱۰ روز به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق شناس شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز استان گلستان که با حضور اعضای کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری برگزار شد، اظهار داشت: همه دستگاه‌های متولی در استان تلاش می‌کنند جلوی دست درازی به اراضی ملی و ساخت و ساز در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان گفت: پیشگیری و برخورد با متخلفان در دستور کار قرار دارد و در همین زمینه دستگاه قضایی از ابتدای امسال تاکنون چندین فقره احکام قلع و قمع برای ساخت و سازهای غیرمجاز را صادر کرده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: هرجا ساخت و ساز غیر مجازی صورت گرفته نتیجه غفلت بوده اما این موضوع دلیلی برای قانون گریزی و تخلف نخواهد بود.

وی همچنین تأکید کرد: به ساخت و سازهای غیرمجاز در استان به شدت حساس هستیم و تلاش داریم با همراهی همه دستگاه‌ها با آن مقابله کنیم.

حق شناس با اشاره به تهیه طرح ویژه برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای زیارت گفت: این طرح با هدف ایجاد محدودیت برای ساخت و سازهای غیرمجاز در مدت 10 روز به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود.

ساخت و ساز غیرمجاز منجر به ایجاد چالش در مسائل امنیتی و انتظامی بهارستان می‌شود87 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شمیرانات تخریب و آزادسازی شدجلوگیری از 466 مورد ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به حریم راه در اردبیل

وی بیان داشت: همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته در 4 پهنه محور توسکستان باید به مراجع قضایی معرفی شوند و چنانچه رای قلع بنا و یا برائت صادر شده باید دوباره مورد بررسی و بازبینی قرار یگیرد.

استاندار گلستان تأکید کرد: دستگاه‌های خدمت‌رسان اجازه ارائه خدمت به ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارند.

وی با بیان اینکه تهیه نقشه‌های اراضی ملی و کاداستر این اراضی روند خوبی در استان دارد، اعلام کرد: تاکنون برای 920 هزار هکتار از اراضی ملی استان ثبت کاداستر انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال ثبت کاداستر همه اراضی استان صورت گیرد.

استاندار گلستان گفت: با این اقدام شک و شبهه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی باقی نمی‌ماند، ضمن اینکه تهیه و ثبت این نقشه‌ها جلوی زمین خواری را هم می‌گیرد.

انتهای پیام/581/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساخت و سازهای غیرمجاز استاندار گلستان ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد

شهردار اردبیل از اتمام بازنگری طرح تفصیلی شهر اردبیل خبرداد و گفت: طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه وقفه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمود صفری اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه بلاتکلیفی در وزارت راه و شهرسازی تصویب و پس از طی مراحل، به‌زودی به مرحله اجرا وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تفصیلی شهر اردبیل، بخش عمده مشکلات شهری رفع خواهد شد، افزود: با اجرای این طرح، که در قالب پهنه بندی و با احصاء کمبودها و معضلات شهری تهیه شده ضمن رفع نواقص و کاستی‌های طرح تفصیلی قبلی، نگاه ویژه‌ای به تأمین کمبود سرانه‌های عمومی شهر و رساندن سرانه‌های مورد نیاز به استاندارد کشوری شده است.

شهردار اردبیل ادامه داد: همچنین جبران کمبودهای مناطق کم برخوردار و توسعه متوازن و یکسان مناطق مختلف شهر از محور اصلی طرح تفصیلی جدید است.

صفری بیان کرد: قطعاً اصلاح ضوابط و موارد مدنظر در طرح تفصیلی باعث نوسازی، بهسازی، رونق و توسعه شهر در جهات مختلف خواهد بود و شهروندان عزیز به زودی شاهد ثمرات مثبت این طرح می‌شوند.

وی به مبادی ورودی‌های شهر نیز اشاره کرد و گفت: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌های شهر اردبیل نیز در جهت ساماندهی ورودی‌ها در برنامه قرار دارد که با ساماندهی مبادی ورودی شهر، شاهد توسعه، رونق و وضعیت بصری مناسب و در شأن کلانشهر اردبیل خواهیم بود.

شهردار اردبیل در ادامه از استاندار محترم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی و اعضای کمیسیون ماده پنج استان تشکر کرد و افزود: قطعاً بدون حمایت این عزیزان و همراهی صورت گرفته طرح تفصیلی تصویب و به اتمام نمی‌رسید.

صفری در پایان همچنین از رئیس و اعضای شورای شهر اردبیل به جهت حمایت و تصویب طرح، قدردانی کرد و گفت: بی شک دستیابی و اتمام طرح مذکور در سایه تلاش اعضای شورای شهر و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل بوده و ابلاغ آن توسط شورای عالی معماری و شهرسازی صورت گرفت.

کد خبر 747890

دیگر خبرها

  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد