Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت صمت، کارگروه استانی به‌منظور پایش میدانی قیمت لاستیک، قطعات یدکی، روغن‌موتور و سوخت تشکیل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تعادل بخشی و جلوگیری از نوسان بازار اهمیت زیادی در تأمین اقلام اساسی مردم دارد و باید در این عرصه تولید و توزیع مورد پایش و رصد قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: نظارت دقیق بر نحوه توزیع اقلام اساسی مانع از التهاب و تنش و کمبود می‌شود و صمت دراین‌باره اهتمام ویژه‌ای در تنظیم بازار دارد.

امروز مرغ بیش از نیاز بازار در دسترس است

وی تصریح کرد: تجربه خوبی در تنظیم قیمت مرغ داشتیم تا جایی که در عرضه و تقاضا به شرایط خوبی دست‌یافتیم و امروز مرغ بیش از نیاز بازار در دسترس است و علی‌رغم قیمت‌گذاری 20 هزار و 400 این کالا باقیمت 19 هزار تومان عرضه می‌شود.

پیشرفت 35 درصدی تونل جمهوری قمنرخ بیکاری استان قم به روند عادی قبل از کرونا بازگشتایستگاه‌های صلواتی امسال در ایام فاطمیه در قم برپا نمی‌شود

سیجانی بیان کرد: وقتی عرضه کالا به میزان کافی باشد، قیمت نیز تعادل پیدا می‌کند و تخلفات کمتری در بازار اتفاق می‌افتد ازاین‌رو باید بتوانیم در تأمین اقلام اساسی عرضه را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نوساناتی در بازار تخم‌مرغ دیده می‌شود درحالی‌که به لحاظ تولید کمبودی وجود ندارد و در قم بیش از 200 تن تخم‌مرغ تولید می‌شود.

روزانه 45 تن تخم‌مرغ در قم توزیع می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با توجه به اینکه روزانه 45 تن تخم‌مرغ در قم توزیع می‌شود و مصرف این کالا تا 60 تن احساس می‌شود باید بتوانیم بازار را اشباع کنیم.

وی افزود:  نباید توزیع تخم‌مرغ در سطح استان به میزانی محدود شود که توزیع‌کننده ناچار باشد از خارج از استان، تخم‌مرغ موردنیاز خود را باقیمت بیشتری تأمین کند.

سیجانی بیان کرد: در روزهای اخیر در مواجهه با گران‌فروشی متوجه این موضوع و خرید تخم‌مرغ از سایر استان‌ها بوده‌ایم که نشان‌دهنده عدم دسترسی بازار داخل استان به تخم‌مرغ کافی است.

وی تصریح کرد: ما در ماه‌های نخست شیوع کرونا در قم با مشکلاتی در کمبود ماسک مواجه شدیم و برای تعادل بخشی به بازار به تولیدکنندگان تکلیف شد تولید را افزایش دهند، با چنین سیاستی، تولید با رشد خوبی همراه شد و قیمت ماسک به 1000 تومان رسید و در این ایام نیز تا 600 تومان نیز به فروش می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اظهار داشت: در رابطه با بازار کالاهای اساسی نیز، بازرسی‌ها از طریق فاکتور خرید توزیع‌کنندگان اقدام به رصد می‌کنند تا بتوانیم مانع از گران‌فروشی شویم.

وی بیان کرد: بخش‌نامه دامپزشکی مبنی بر عدم عرضه تخم‌مرغ فله‌ای در بازار باید به‌خوبی بررسی شود تا شاهد مشکلات کمتری باشیم.

سیجانی عنوان کرد: در ثبت ملی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است در استان‌ها کارگروهی به‌منظور رصد و پایش میدانی برای ارزیابی وضعیت حمل‌ونقل و عرضه لاستیک و قطعات یدکی و روغن‌موتور و سوخت با مسئولیت اداره کل راهداری  تشکیل شود.

وی گفت: انتظار می‌رود این نوع پایش میدانی ویژه دیگر کالاهای اساسی دیگری نیز عملیاتی شود، هرچند در قم کمیته لاستیک فعال است و اقدامات خوبی نیز انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: اقداماتی در راستای تعادل بخشی به روغن و شکر در حال انجام است که به‌زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/457/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت قم پایش میدانی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید فراخوان عمومی رویداد «قهرمان مدرسه» تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه

میثم منتشلو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از تمدید فرصت معرفی قهرمانان پیشنهادی از سوی مخاطبان تا ۱۰ اردیبهشت ماه خبر داد و اظهار کرد: آمار قهرمانان پیشنهادی معرفی شده از سوی مخاطبان عمومی این رویداد بالغ بر ۲ هزار مورد است.

وی با مطلوب خواندن استقبال از این رویداد در سطوح مختلف، گفت: تمام تلاش ما بر آن است تا تمامی الگوهای آموزش و پرورش کردستان در سه حوزه فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا به نحو احسن به جامعه معرفی شوند.

منتشلو بر نحوه معرفی قهرمانان پیشنهادی نیز اشاره کرد و گفت: همه اقشار جامعه می‌توانند مشخصات الگوهای تأثیرگذار در تعلیم و تربیت استان را از طریق پرس‌لاین به آدرس معرفی نمایند.

دبیر ستاد رویداد «قهرمان مدرسه» در کردستان با بیان اینکه با پایان یافتن فرصت ثبت قهرمانان پیشنهادی، جلسات کارگروه‌های اجرایی این رویداد در شهرستان‌ها و مناطق برگزار خواهد شد، اظهار کرد: پس از بررسی پیشنهادها در کارگروه‌ها، ستاد استانی این رویداد قهرمانان واقعی را مشخص خواهند کرد.

منتشلو به گام پایانی این رویداد نیز پرداخت و تصریح کرد: ایجاد زمینه‌های مختلف رسانه‌ای در آموزش و پرورش استان در سال اخیر، معرفی هنرمندانه قهرمانان مدارس از طریق سیمای مرکز کردستان و همچنین رسانه‌های ملی و استانی را در دستورکار این رویداد بیان کرد.

گفتنی است؛ فراخوان عمومی رویداد قهرمان مدرسه از ابتدای فروردین‌ماه آغاز شده است.

کد خبر 6085053

دیگر خبرها

  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • بهترین زمان تعویض تسمه تایم هایما S7 + علائم خرابی
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تمدید فراخوان عمومی رویداد «قهرمان مدرسه» تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن