Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارجمند گفت: در راستای معرفی جاذبه های گردشگری، مستندی از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان توسط شبکه چهار در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و اقلیمی استان از طریق رسانه‌های جمعی، حرکتی مهم و حیاتی است که می‌تواند در جذب هرچه بیشتر گردشگران استان مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی استان از هیچ تلاشی برای همکاری با گروه‌های هنری مستندساز دریغ نمی‌کند.

 

امیر ارجمند افزود: مستند گنبد سلطانيه، بازار تاريخي زنجان، موزه ذوالفقاری، موزه رختشويخانه، غار کتله خور و کلیه آثار صنایع دستی تهیه شد؛ در صورتی که بتوانیم در این حوزه گام‌های جدی و اساسی برداریم و به ویژه از ظرفیت رسانه به این منظور بهره برداری مناسبی داشته باشیم، می توانیم استان زنجان را به مقصد دائمی سفر تبدیل کنیم.

 

وی افزود: در چند سال اخیر این رویکرد در اداره کل شکل گرفته و تابه‌حال چندین برنامه مستند گزارشی در استان ساخته شده که همین مهم یکی از عوامل رشد مطلوب جذب گردشگران در هر سال است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ساخت چنین مستندهایی را برای معرفی و تبلیغ هر چه بیشتر در سطح ملی و جهانی دانست و گفت:‌ معرفی شایسته این ظرفیت‌ها توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و رونق صنعت گردشگری را در این استان به دنبال خواهد داشت.

پایان پیام/693

منبع: شبستان

کلیدواژه: مستندسازی جاذبه های گردشگری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان