Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رشد بی‌رویه قیمت‌ها همچنان ادامه دارد و مسوولان در جلسات تنظیم‌بازار برای اقلام اساسی مردم نرخ تعیین می‌کنند، امروز بیست و هفتمین جلسه تنظیم بازار استان گلستان با دو دستور جلسه مهم برای «تنظیم بازار میوه شب عید» و «تامین تخم‌مرغ در بازار گلستان» برگزار شد.

سال گذشته سیب تنظیم بازار به قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شد و امسال گرانی؛ این میوه را به مانند سایر اقلام دیگر تحت‌تاثیر قرار داده و قرار است سیب شب عید به قیمت ۱۳ الی ۱۴ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعلا استان‌های شمالی برای قیمت تنظیم بازار «سیب شب عید» به توافق نرسیدند و پرتغال شب عید به قیمت تنظیم بازار ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

* بیش از 3 برابر نیاز گلستان تخم‌مرغ تولید می‌شود

استاندار گلستان در این جلسه بر تامین میوه شب عید مردم تاکید کرد و گفت: خریداری اقلام تنظیم بازار باید انجام شود، هر کاری که سال گذشته انجام‌شده امسال نیز باید ادامه پیدا کند.

هادی حق‌شناس خطاب به اعضای جلسه ستاد تنظیم بازار استان گلستان با تاکید بر اینکه شوک به مردم وارد نکنید، تصریح کرد: میوه تنظیم بازار برای مردم استان گلستان حتما باید تامین و خریداری شود، هر کاری که سال گذشته برای تنظیم بازار شده امسال نیز باید ادامه پیدا کند، شوک به مردم وارد نکنید.

وی در خصوص وضعیت بازار تخم‌مرغ و تامین این قلم کالا در استان که دچار نوسان و کمبود شده بود، افزود: بر اساس مصوبه جلسه ستاد تنظیم بازار استان، پلیس موظف است هرکسی که تخم مرغ را بدون مجوز دامپزشکی از استان خارج کند برگشت دهد.

استاندار گلستان با بیان اینکه تقریباً بیش از سه برابر نیاز مردم، تخم‌مرغ در استان تولید می‌شود، گفت: در جلسه تنظیم بازار قرار شد اداره کل دامپزشکی تا زمانی که سهم استان تامین نشده به هیچ وجه مجوز خروج تخم مرغ را ندهد.

به گفته حق‌شناس؛ سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه‌ها برای تحویل گرفتن تخم‌مرغ از تولیدکننده‌ها مسئولیت خود را باید به‌ درستی انجام دهند.

*700 تن میوه شب عید مورد نیاز گلستان تامین می‌شود

در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: ۷۰۰ تن میوه شب عید مورد نیاز استان تامین می‌شود که از این میزان، ۴۰۰ تن پرتغال و ۳۰۰ تن سیب است.

حسین طلوعیان در خصوص قیمت تنظیم‌بازاری میوه‌های شب عید بیان کرد: قیمت سیب تنظیم بازار در مازندران تا این لحظه و در این تاریخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده اما هنوز قیمت سیب مشخص نیست.

وی گفت: در تماس‌هایی که با برخی استان‌های تأمین‌کننده سیب انجام‌شده قیمت سیب کمتر از این عدد نخواهد بود و ممکن است بالاتر باشد.

*گلایه رئیس جهاد کشاورزی از نحوه نظارت بر خرده‌فروشی‌های تخم‌مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در خصوص تامین تخم‌مرغ در بازار استان گفت: روزانه ۴۰ تن توزیع تخم‌مرغ تنظیم‌بازار برای داخل استان در نظر گرفته‌شده که تامین شود.

مختار مهاجر با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفری استان گلستان بیان کرد: اگر ۶۰ درصد مردم استان روزانه یک عدد تخم‌مرغ با متوسط ۵۲ گرم بخورند روزانه ۴۰ تن برای استان تخم‌مرغ تنظیم بازار نیاز داریم .

وی بر لزوم نظارت دقیق بر بازار تاکید کرد و گفت: باید مدیریت مشخص‌تری در توزیع و نظارت خرده‌فروشی‌ها اتفاق بیفتد در زمینه تأمین تخم مرغ متناسب با نیاز استان این اتفاق می‌افتد.

به گزارش فارس؛ فعلاً استان‌ها برای قیمت پرتقال شب عید به توافق نرسیدند و شاید قیمت سیب برای مصرف‌کننده ۱۳ الی ۱۴ هزار تومان باشد و اما تخم‌مرغ که این روزها بنا به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان روزانه ۱۲۵ تن در ۱۷ مرغداری استان گلستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: تنظیم بازار گلستان سیب قیمت پرتقال شب عید جهاد کشاورزی گلستان جهاد کشاورزی استان گلستان تنظیم بازار بازار استان میوه شب عید قیمت سیب تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی

 لطف‌الله سیاهکلی درخصوص نوسانات بازار ارز در یک ماهه نخست سال و تحولات در عرصه اقتصادی کشور که منجر به ایجاد نگاه تورمی در میان مردم شده، گفت: وقتی که در بازار اقتصادی ما ثبات وجود نداشته باشد مردم برای حفظ قدرت خرید یا ارزش پول و سرمایه‌شان به نماد‌هایی از اقتصاد روی می‌آورند که پایداری یا ارزش افزوده دارد. مردم عاقل هستند، می‌فهمند و می‌دانند کدام بخش از اقتصاد لنگ می‌زند و کدام بخش پایداری دارد.

وی ادامه داد: بنابراین طبیعی است که وقتی ناپایداری در قیمت ارز داریم این پالس را به مردم می‌دهد که ارزش ریال رو به سقوط است، لذا وقتی شرایط اینگونه رقم می‌خورد مردم ریال را نگه نمی‌دارند بلکه به سمت حفظ ارزش پول خود می‌روند؛ به سمت مواردی مانند دلار، طلا، زمین یا کار‌های دلالی زودبازده می‌روند و نمی‌گذارند که پولشان بماند، چون قدرتش کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: دولت و سیاست‌های بانک مرکزی این پالس را دادند و مردم هم پیش بینی می‌کردند، این نوع رفتار کاملا در چارچوب اقتصاد منطق دارد، بر دولتمردان است که سیاست‌های ثبات بازار را داشته باشند، اما وقتی خود دولت ارز را گران می‌کند، وقتی که دولت کالا‌هایی که خودش تولید می‌کند مانند فولاد و محصولات پتروشیمی را با قیمت‌های جهانی می‌فروشد نه با قیمت‌های واقعی و همه چیز را ما به قیمت‌های جهانی گره می‌زنیم، خب مردم هم می‌روند و در قیمت‌های جهانی زندگی می‌کنند و ثروت خود را به آن وادی می‌برند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی ما نمی‌توانیم از مردم انتظار داشته باشیم چشمشان را ببندند تا ثروت‌شان آب شود و از دستشان خارج شود.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: این‌ها عواملی است که موجب می‌شود اتفاق عجیبی در بازار رقم بخورد و این سیر صعودی است. پیش بینی من این است که نیمه دوم امسال شرایط اقتصادی سخت‌تر خواهد شد. باتوجه به بودجه‌ای هم که برای سال ۱۴۰۳ تصویب شده و خود آن هم تورم‌زا است باز هم پایه پولی ما دچار مشکل خواهد شد و ضعف ریال پیدا می‌کنیم و این هم مجدد به بازار دلالی، فساد و رانت می‌انجامد.

نماینده مردم قزوین در پاسخ به این سوال که «به نقش دولت اشاره کردید، معتقدید دولت ارز را گران می‌کند؟»، اظهار داشت: ببینید مسئول ارز در کشور دولت است دیگر، ما بازیگر اقتصادی دیگری را در بازار نمی‌بینیم. ارز را دولت نگه می‌دارد، دولت توزیع می‌کند، دولت قیمت‌گذاری می‌کند خب بخشی را هم عرض کردم که از روی بی‌ثباتی افزایش قیمت داریم، چون متقاضی پیدا می‌کند. در واقع عرضه و تقاضا قیمت را جا به جا می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی ارز گران می‌شود و پیش‌بینی این است که گران‌تر شود، خب تقاضا زیاد می‌شود وقتی که تقاضا بالا برود این نگرانی را ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در واکنش به این مساله که «صحبت‌ها و مواردی که از سوی دولتی‌ها مطرح شود و از آن به عنوان پالس دلار ۱۰۰ هزار تومانی برداشت می‌شود چه اثری دارد»، عنوان کرد: اگر ارز بخواهد به ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان برسد ما باید حتما فروپاشی اقتصاد را مدنظر داشته باشیم. جیب مردم دیگر جایی برای خالی کردن ندارد، جیب‌ها سوراخ شده است.

یکی می‌گفت کفگیر ما ته دیگ خورده، دیگری می‌گفت خوش به حال شما برای ما کفگیر دیگ را سوراخ کرده و از آن هم رد شده است. الان به نظر من جیب مردم دیگر سوراخ شده است، تا حالا اگر ما از جیب مردم استفاده می‌کردیم، الان دیگر این امکان نیست.

سیاهکلی در پاسخ به این سوال که «آیا تغییر در تیم اقتصادی دولت از سطح معاون اول تا سایر نفرات مانند وزرای اقتصادی یا رییس بانک مرکزی را لازم و مفید می‌دانید؟»، گفت: جا‌به‌جایی عناصر تاثیری در روند کار ندارد یعنی سیاست‌های دولت باید در حوزه اقتصاد اصلاح شود وگرنه شما یکی را برمی‌دارید و یکی دیگر را می‌گذارید حدود ۵ تا ۱۰ درصد در کار تغییر ایجاد می‌کند، تغییرات بنیادی ایجاد نمی‌کند. نمی‌گویم تاثیر ندارد، اما یک مُسکن می‌شود و فرصتی به دولت می‌دهد برای گرانی‌های بیشتر.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • آغاز عرضه گوشت قرمز تنظیم بازاری | این گوشت در کدام استان ها عرضه می شود؟
  • تنظیم بازار اصفهان با سامانه‌های هوشمند