Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: این طرح در راستای تحقق راهکار‌های ۶-۱ و ۵-۶ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در سال اول در هر استان یک منطقه و صرفا دانش آموزان پایه هفتم را شامل می‌شود.

او افزود: بر همین اساس ناحیه دو شهرستان سنندج به عنوان منطقه مجری این طرح بر اساس شیوه نامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به ارائه این طرح در سطح مهارت‌های پایه و حرفه‌ای افزود:در حال حاضر دبیران دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر بر اساس سه پودمان (کار باچوب، مکانیک، پوشاک) مبتنی بر پودمان‌های درس کار و فناوری و سه پودمان (گرافیک، عکاسی، طراحی) بر اساس پودمان‌های درس فرهنگ و هنر در دوره‌های آموزشی پیش بینی شده شرکت نموده و پس از اتمام دوره ها، دانش آموزان این مهارت‌ها را فرا خواهند گرفت.

معاون آموزش متوسطه استان بیان کرد: بر همین اساس چهار مرکز مهارتی انتخاب و بر اساس پودمان‌های انتخابی تجهیز می‌شوند به صورتی که چنانچه در مدرسه‌ای امکان آموزش پودمان‌های یادشده نباشد دانش آموزان به این مراکز اعزام خواهند شد.

نامدار گفت: دانش آموزان در پایان هر پایه تحصیلی دوره متوسطه اول ۶۰ ساعت مهارت که شامل ۲۰ ساعت مهارت پایه و ۴۰ ساعت مهارت حرفه‌ای را خواهند گذراند و در پایان دوره متوسطه اول مجموعأ هر دانش آموز ۱۸۰ ساعت مهارت را به صورت تخصصی سپری خواهند نمود.

معاون آموزش متوسطه استان کردستان گفت: در بخش آموزش دبیران نیز هر دبیر که ابلاغ تدریس دروس کارو فناوری و فرهنگ و هنر داشته باشد مشمول طرح بوده و باید در کلاس‌های آموزشی طرح به مدت ۷۰ ساعت حضور داشته باشد.

او ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و مهارت آموزی، کمک به هدایت تحصیلی آگاهانه دانش آموزان، کیفیت بخشی به آموزش دروس کارو فناوری و فرهنگ و هنر و ارتقای شایستگی حرفه‌ای دبیران را از مهم‌ترین اهداف این طرح عنوان کرد.

به گفته نامدار در این طرح ۳۲ مدرسه متوسطه دوره اول با مشارکت ۲۱۷۰ نفر دانش آموز پایه هفتم و ۵۷ نفر دبیر دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی مهارت آموزی فناوری و فرهنگ و هنر آموزش و پرورش دانش آموزان ساعت مهارت دروس کار بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت گفت: این قبیل بازارچه‌ها برای دانش آموزان متوسطه اول برگزار می‌شود، تا با شغل‌های مختلف آشنا شوند و بتوانند رشته تحصیلی دُرُستی را پیش از ورود به مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند.

احمد پورکاظمی افزود: در این بازارچه یک روزه ، که در ۲۰ غرفه در مدرسه دخترانه متوسطه اول آزادی رشت برگزار شد، صنایع دستی، غذا‌های محلی، نان‌های سنتی و انواع دسر که دانش آموزان با همکاری مادرانشان و اولیای مدرسه تهیه کرده بودند به نمایش و فروش درآمد.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه