Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، دکتر عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد  شیوع کرونا در این استان گفت: در مورد شرایط بیمارستان‌ها و بیماران سرپایی با وجود ظرفیتی که در اوایل شیوع کرونا ایجاد شده است، در طی این مدت به مشکلی برنخوردیم، اما از حدود دو ماه و نیم گذشته روند افزایشی ملایمی وجود داشت که مجموع بیماران به دو الی دو و نیم برابر رسید، اما مشکلی را در خدمت‌رسانی ایجاد نکرد و در تلاشیم تا این روند را متوقف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی گفت: تعداد افرادی که تاکنون در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تشخیص قطعی کووید ۱۹ بستری شدند، ۱۶ هزار و ۹۹۰ نفر هستند و در حال حاضر هم ۳۵۸ نفر با تشخیص قطعی کووید ۱۹ در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند

موسوی در مورد تاثیر تردد مسافران به شهرهای شمالی گفت: ترددها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده، اما باید توجه کنیم هر نوع ارتباطی می‌تواند در شیوع این بیماری تاثیر بگذارد. ما دو نوع مسافر در مازندران داریم که یک نوع آن بومی است و وقتی این‌ها می‌آیند معمولا رفت و آمدهای خانوادگی و فامیلی شکل می‌گیرد که این می‌تواند خیلی خطرناک باشد و نوع دیگر مسافران غیربومی هستند که آنها هم شکل دیگری از ریسک را ایجاد می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تفاوت اپیدمی در مازندران با کل کشور، ادامه داد: تاکنون کشور سه پیک شیوع کرونا را پشت سر گذاشته است و آن زمانی که کشور در اوج بیماری بود، مازندران بیمار زیادی نداشت و در این زمینه فاصله‌ی زیادی با آمار کشوری داشتیم، اما بعد از اینکه کشور به پیک سوم دچار شد و  از آن خارج شد، آمار مبتلایان در مازندران آرام آرام در حال بالا رفتن بود.

وی گفت: با توجه به اینکه ویروس در شرایط مختلف رفتارهای مختلفی از خود نشان می‌دهد، ممکن است الگوی محدودیت برای استان نسبت به استان‌های دیگر کمی متفاوت باشد.

موسوی در پایان با اشاره به اینکه پیک سوم در مازندران خیلی آزاردهنده نیست، افزود: البته باید این نکته را هم یادآور شوم اینطور نیست که تمام شهرها دائماً در حالت قرمز مانده باشند، چون شهرهای قرمز ما تغییر کردند، به جز آمل که متاسفانه با وجود تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته، فقط مدت کوتاهی به اندازه یک الی دو هفته نارنجی شد و مجدد دوباره به وضعیت قرمز برگشت که عوامل متعددی در این زمینه نقش دارد و در حال پیگیری این شرایط هستیم.

کد خبر 579318 برچسب‌ها استان مازندران سفر - گردشگری كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران سفر گردشگری كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور

آفتاب‌‌نیوز :

ضمن عرض پوزش از مسافران محترم به دلیل مشکلات ناشی از ابطال و یا تاخیر برخی پروازها، به اطلاع می‌رساند با هماهنگی‌های انجام شده محدودیت عملیاتی اعمال شده در فرودگاه‌ها برطرف و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پرواز‌های برنامه ریزی شده می‌باشند.

مسافران محترم میتوانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده و یا به پیامک‌های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • ایران ریشه نازک اسراییل را از صفحه روزگار محو می‌کند
  • رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • ببینید | پخش سریال ترکیه ای از شبکه تهران
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود