Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حسینی قمی معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: شرکت زرین داغ بایستی در اسرع وقت و با ارائه برنامه نسبت به پاکسازی خاک‌های آلوده اقدام نماید در غیر این صورت بر اساس قانون با این شرکت به شدت برخورد خواهد شد.

 حسینی قمی گفت: تمامی واحد‌های صنعتی و معدنی بر اساس قانون موظف به پاکسازی و احیای تخریب‌ها و آلایندگی‌های خود هستند و شرکت ۱۰ برنامه ارائه شده از طرف حفاظت محیط زیست استان را انجام و بایستی ظرف ۱۰ روز و بر اساس برنامه زمانبندی اقدام به پاکسازی آلایندگی‌های خاک اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با توجه به سیاست مدیریت جدید اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تاکید کرد: در صورت عدم رعایت ضوابط زیست محیطی با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقامات قضائی نسبت به پلمب کامل معدن اقدام و از هرگونه فعالیت در این واحد جلوگیری می‌شود.

قمی گفت: حفظ محیط زیست خط قرمز ما بوده و در این خصوص با کسی تعارف نداشته و قطعاً با مخربین محیط زیست به شدت برخورد خواهد شد.

فعالیت استحصال طلای شرکت زرین داغ آستارگان در ۲۷ آبان ماه بدلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی و تخریب ریسه هیپ و ایجاد آلودگی با دستور قضائی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان متوقف شده است.

منبع مهر

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره محیط زیست معدن طلای اندریان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مه ولات گفت: سال گذشته تعداد ۶۲ واحد آلاینده که به دلیل رفع آلودگی اخطار دریافت کرده بودند و اقدامی برای رفع آلایندگی در مهلت مقرر انجام نداده‌اند به عنوان صنعت آلاینده معرفی شده‌اند.

اباذر حسین‌نژاد افزود: شناسایی صنایع آلاینده محیط‌زیست در زمینه‌های آب، خاک و هوا یکی از وظایف سازمان حفاظت محیط‌زیست است که به منظور حفاظت، بهبود و بهسازی محیط‌زیست و پیشگیری از هر نوع آلودگی که موجب بر هم زدن تعادل و حفظ محیط‌زیست می‌شود، انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶۰ مورد بازدید و پایش واحد‌های صنعتی و خدماتی در حوزه شهرستان انجام شده است، گفت:در این بازدیدها، ۸۷ فقره اخطاریه رفع آلودگی صادر شد که تعداد ۱۲ واحد به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط‌زیست و تداوم آلودگی محیط‌زیست برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اوافزود: تعداد مجوز‌های محیط‌زیستی صادره برای استقرار و بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی در یک سال گذشته ۴۸ مورد بوده که انتظار می‌روند واحد‌های مذکور نیز به تعهدات محیط‌زیستی خود عمل نمایند.

حسین نژاد گفت:با توجه به فصل پیش رو و مطابق با ماده ۱۵ قانون هوای پاک صنایع و واحد‌های تولیدی مکلف به کاشت و نگهداری فضای سبز با گونه‌های مشجر کم‌آب طلب و متناسب با اقلیم هستند.

 

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • سرشماری سمندرهای کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • ۲۰ عنوان برنامه همزمان با هفته محیط زیست در مرکزی اجرا می شود