Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، کرم یاری در مورد جمع آوری معتادان متجاهر تصریح کرد: باید ماهانه به ۲۰۰ نفر معتاد به صورت حرفه ای خدمات دهی کنیم ولی با توجه به شاخص تورم، افزایش روزانه قیمت کالا، خدمات و همچنین مواد غذایی، در عمل با ۲۸ هزار تومان کار زیادی نمی توان انجام داد.

وی اظهار داشت: این درحالی است که از مجموع ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار ابلاغ شده برای ساماندهی معتادان متجاهر استان تنها ۲۵۵ میلیون تومان دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاری با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۴۰ معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ لرستان اقامت دارند گفت: سال گذشته بیش از اعتبارات تخصیص یافته در استان دریافت شد ولی امسال با توجه به کمبود اعتبار، همان مبلغ کم را هم از ستاد کل مبارزه با مواد مخدر کشور دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد: بیش از چهار میلیون معتاد در کشور وجود دارد که تعدادی از این افراد با نام متجاهر شناخته می شوند. اما تا اطلاق عنوان متجاهر به یک فرد معتاد و ارجاع آن به مراکز اجباری ماده ۱۶ مراحل متعددی باید پشت سر گذاشته شود.

وی افزود: اگر فرد معتاد با وجود بستر مناسب و امکانات درمانی باز هم حاضر نشد برای ترک اقدام کند، «متجاهر» شناخته می شود و در چنین شرایطی ناگزیر باید او را به مراکز درمان اجباری ارجاع داد.

یاری با تاکید بر اینکه خدمات زیاد و قابل ملاحظه ای در توسعه مراکز درمان و کاهش آسیب صورت گرفته است تصریح کرد: اما گسترش این مراکز، به هیچ وجه مناسب و متناسب با پراکندگی و ملاحظات گروه هدف نیست.

یاری گفت: اگر چه تامین داروهایی مثل متادون، اعصاب و روان و سایر داروهای درمانی برای افراد با اختلال مصرف مواد، از طریق شرایط و ضوابط خاصی است اما پیشنهاد می شود فرآیند تحویل داروها به مراکز درمان و کاهش آسیب، تا حد امکان رایگان باشد.

۱۴۰ مرکز درمان سرپایی ترک اعتیاد در لرستان وجود دارد و معتادان متجاهر توسط مراکز ماده ۱۶ جمع آوری می شوند که طبق ابلاغیه ستاد مبارزه با کرونا، این افراد بعد از ۱۴ روز قرنطینه، به این مراکز انتقال می یابند.

به گفته محمود آشناگر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، چرخه درمان معتادان در استان مطلوب نیست و ۸۰ تا ۹۰ درصد افرادی که در حال درمان هستند دوباره به اعتیاد برمی‌گردند بنابراین باید برای درمان و ترک این افراد از روش های جهانی استفاده شود.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی معتادان متجاهر لرستان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی معتادان متجاهر لرستان آسیب های اجتماعی معتادان متجاهر لرستان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با حضور در شهرداری منطقه ۵ تهران به منظور بررسی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در این منطقه گفت: پیگیری قانونی درباره خودرو‌ها و مراکز جمع آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند انجام می‌شود.

سید محمد فیاض افزود:با متخلفانی که در اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری زباله گرد‌ها همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطان قضایی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی می‌شود.

در ادامه رییس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز گفت:با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد تا معتادان متجاهر در مراکز بیش از شش ماه نگه داری شوند.

عبدالمجید رحمانی گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارایه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

وی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

شهردار منطقه ۵ نیز با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

داوود گودرزی افزود: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه ۵ تهران می‌بایست با انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند، اقدامات جدی صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • جمع آوری هدفمند و کم خطای معتادان متجاهر در ورامین
  • ساماندهی معتادان متجاهر و جمع‌آوری ۱۹۵ تن پسماند در جنوب تهران
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند