Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی هزینه ساخت هر واحد را در حال حاضر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مکعب برآورد کرد و قیمت نهایی را منوط به نوسانات بازار و بدون احتساب قیمت زمین عنوان کرد. خبرگزاری میزان - علی قائدی در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص  تمدید مهلت مرحله سوم ثبت نام طرح ملی مسکن گفت: با توجه به مهلت یک هفته‌ای برای ثبت نام در مرحله سوم ملی مسکن، فکر نمی‌کنم نیازی به تمدید این مهلت باشد و متقاضیانی که تا کنون ثبت نام نکردند می‌توانند در ساعات باقی مانده تا ۱۲ شب، ثبت نام خود را انجام دهند تا ما بتوانیم ادامه فرایند را هر چه سریع‌تر شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تعداد ثبت نام کنندگان در سومین مرحله طرح ملی مسکن را ۱۶۵ هزار نفر تا ساعت ۱۱:۰۰ امروز (۲۵ دی ماه) اعلام کرد و افزود: در دو مرحله قبلی در بیش از ۵۰۰ شهر ثبت نام داشتیم و در برخی از شهر‌ها نتوانستیم زمین لازم برای اجرای پروژه را تامین کنیم که در این مرحله، ثبت نام برای این شهر‌ها انجام می‌شود.

وی امکان اجرای مراحل دیگر ثبت نام  را منوط به تامین زمین و تعداد متقاضیان دانست و تصریح کرد: در این مرحله متقاضیانی که در مراحل پیشین آورده اولیه را تامین و واریز نکردند از طرح کنار گذاشته شدند.

قائدی با تاکید بر مهلت زمانی کافی برای واریز مبلغ اولیه در مراحل پیشین گفت: با توجه به اینکه تسهیلات از سوی بانک‌های عامل زمانی به پروژه‌ها تزریق می‌شود که مرحله فونداسیون تمام شده باشد، بنابراین برای رساندن طرح به این مرحله باید متقاضیان موثر شناخته شوند که بتوانند آورده اولیه را واریز کنند. بیشتر بخوانید: خانه‌دار کردن مردم با واگذاری پلاک و زمین

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پایان با تاکید بر اینکه افزایش تسهیلات بانکی واحد‌های مسکن ملی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان ارتباطی به قیمت تمام شده برای متقاضیان ندارد تصریح کرد: این امر برای کاهش فشار به متقاضیان و کمتر شده آورده نقدی آن‌های انجام شده است و قیمت تمام شده هر واحد بستگی به هزینه تمام شده ساخت هر واحد دارد.

طبق گفته‌های قائدی هزینه ساخت هر واحد در حال حاضر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مکعب برآورد شده و  قیمت نهایی با توجه به نوسانات بازار و هزینه ساخت و بدون احتساب قیمت زمین محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصصادی مسکن مهر بازار مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن مهر بازار مسکن ملی مسکن تمام شده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب هوشیار در حاشیه بازدید مالک رحمتی، استاندار آذربایجان‌شرقی از پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز اظهار کرد: شهرداری تبریز از سال گذشته اقدام به احداث مسکن ارزان و استاندارد در قالب قرارگاه مسکن کرده است که مناطق دهگانه موظف به مولدسازی اراضی خود در این راستا شده‌اند.

وی افزود: در کنار تأمین مسکن ارزان و استاندارد، مولدسازی اراضی شهرداری تبریز در مناطق دهگانه، به نوعی درآمد شهرداری در سال‌های آینده است.

هوشیار با اشاره به عملیات اجرایی احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان اعلام کرد: شهرک جوانان با ۱۳۵ هکتار راهکار ساماندهی بافت‌های ناکارآمد و پرخطر شهر است که ۵۰ هکتار آن کاربری فضای سبز و ۸۵ هکتار آن مسکونی است.

وی اضافه کرد: مقرر شده است که هفت هزار واحد مسکونی در این شهرک احداث شود که سهم شهرداری تبریز ۱۵۰۰ واحد است.

شهردار تبریز با اشاره به دیگر پروژه بازآفرینی شهری در منطقه اسدگلی خاطرنشان کرد: پروژه طرح ساماندهی حاشیه نشینی اسدگلی در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۴۱۲ مربع در قالب ۱۵ بلوک با گنجایش ۲۴۰ واحد مسکونی، ۱۳ واحد تجاری و ۶ واحد خدماتی در دست اجرا و احداث است.

وی یادآور شد: در مرحله اول اجرای این طرح، دو بلوک مسکونی A۳ و A۴ از ۱۵ بلوک به پایان رسیده است و هم اکنون نیز ادامه عملیات اجرایی نصب قطعات بتنی آپارتمانی بلوک‌های A۲ و A۱ نیز در حال اجرا است.

هوشیار با اشاره به تداوم تملک و آزادسازی قطعات برای احداث واحدهای مسکونی جدید گفت: برای عملیات ساخت مابقی بلوک‌های مسکونی واقع در طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی اسدگلی با تملک و آزادسازی زمین پروژه ادامه خواهد یافت.

وی همچنین از احداث مجتمع ۵۴ واحدی شهرک صدرا خبر داد و افزود: پروژه شهرک صدرا در زمینی به عرصه ۲۰۱۱ مترمربع در اعیانی ۱۵ هزار مترمربع در قالب ۵۴ واحد مسکونی در متراژهای ۱۲۰ الی ۱۷۰ متر مربع با یک باب تجاری در ۱۰ طبقه سازه‌ای طراحی و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در شهرک صدرا احداث می‌شود.

شهردار تبریز تأکید: قرارگاه مسکن یکی از پروژه‌های مهم شهرداری تبریز بوده که با هدف تولید مسکن ارزان قیمت، زیست پذیری محلات و رونق اقتصادی و ساماندهی ساخت و سازها در منطقه پیگیری می‌شود.

کد خبر 6064421

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۱ هزار مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان
  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا سه ماه آینده درسیستان و بلوچستان
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • وضعیت بازار مسکن در سال جاری چگونه خواهد بود؟
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • رتبه دوم قم در طرح نهضت ملی مسکن 
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود