Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اعتراض کارگران «شرکت جهاد نصر کرمانشاه» در شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان در خصوص عدم پرداخت دستمزد کارگران،دادستان عمومی و انقلاب هیرمند خواستار پرداخت دستمزد کارگران ظرف ده روز شد.

خبرگزاری میزان - با توجه به اعتراض کارگران «شرکت جهاد نصر کرمانشاه» در شهرستان هیرمند استان سیستان و بلوچستان در خصوص عدم پرداخت دستمزد کارگران،دادستان عمومی و انقلاب هیرمند خواستار پرداخت دستمزد کارگران ظرف ده روز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبریان با برگزاری جلسه در محل دفتر دادستانی با حضور رییس اداره کار،نماینده جهادنصر کرمانشاه هیرمند و رئیس کارگاه و نماینده کارگران و پیمانکاران به بررسی مشکلات کارگران پرداخت.

گفتنی است در پایان و کمتر از دو ساعت، اعتصاب لغو و کارگران به ادامه کار خویش در کارگاه مشغول گردیده و نماینده جهادنصر کرمانشاه و رئیس کارگاه مکلف گردیدند نسبت به پرداخت دستمزد کارگران ظرف ده روز اقدام نمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شرکت جهاد نصر دادستان هیرمند

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شرکت جهاد نصر دادستان هیرمند پرداخت دستمزد کارگران شرکت جهاد نصر نصر کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار افزایش مجدد حقوق کارگران را تکذیب کرد

وزیر کار در واکنش به برخی شایعات درباره افزایش مجدد دستمزد کارگران گفت که « آنچه درباره میزان دستمزد کارگران مصوب و ابلاغ شده اجرایی خواهد شد.

به گزارش مشرق، سیدصولت مرتضوی وزیر کار گفت: آنچه درباره میزان دستمزد مصوب و ابلاغ شده اجرایی خواهد شد.

شایعاتی درباره ابطال مصوبه شورای عالی کار

اظهارات وزیر کار در حالی است که اخیرا شایعاتی درباره افزایش مجدد دستمزد کارگران و همچنین ابطال مصوبه شورای عالی کار درباره تعیین دستمزد کارگران مطرح شد.در همین راستا حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس می گوید که همه مصوبات و تصمیات جلسات دولتی، می‌تواند توسط دیوان رسیدگی و ابطال شود.

افزایش مجدد حقوق در کار نیست

با این حال سید صولت مرتضوی وزیر کار در حاشیه نشست دولت گفت که « برای موضوع میزان افزایش حقوق کارگران در شورای عالی کار تصمیم گیری و در نهایت مصوب هم شد.»وی اضافه کرد که « آنچه در رابطه با میزان دستمزد تصمیم گیری و ابلاغ هم شده اجرا خواهد شد»

اواخر سال گذشته جلسات متعددی برای تعیین حداقل دستمزد برگزار شد، جلساتی که هر کدام ساعت‌ها به طول می‌انجامید و در نهایت نشست شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۳ بامداد سه شنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با اعلام میزان افزایش حداقل دستمزد سال ۴۰۳ توسط وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پایان یافت. بر همین اساس حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۳۵.۳ درصدی به میزان ۸۲ میلیون و هشتاد هزار ریال تعیین شد.

نظر دولت و نماینده کارگران درباره میزان افزایش دستمزد

افزایش حدود ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران در حالی بود که انتقاداتی از سوی برخی نسبت به میزان رقم تعیین شده و اختلاف این عدد با نرخ تورم مطرح شد.

نمایندگان کارگران معتقد بودند که رقم افزایش دستمزد رقم کمی بوده و با این میزان افزایش، کارگران برای تامین معیشت خود با مشکل مواجه خواهند شد.

دولت هم معتقد بود که افزایش حقوق کارگران موجب افزایش تورم خواهد شد. نمایندگان دولت تاکید داشتند که کارگران خواهان افزایش دستمزد متناسب با تورم و هزینه‌های معیشت هستند، این در حالی است که کارفرمایان نیز از افزایش سنگین حقوق‌ ابراز نگرانی می‌کنند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • دادستانی از اقدام قانونی فراجا در طرح نور حمایت می‌کند
  • خبر مهم وزیر کار درباره افزایش مجدد دستمزد کارگران در ۱۴۰۳
  • دستمزدها در خاورمیانه
  • تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران
  • وزیر کار افزایش مجدد حقوق کارگران را تکذیب کرد
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید