Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ مهرالله رخشانی‌مهر بیان کرد: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ارتقای سامانه گرمایش مدارس و حرکت به سوی استانداردسازی است که پیش‌بینی می‌شود برای سال ۱۴۰۰ نیز این اعتبار دوباره ۲.۵ برابر افزایش پیدا کند تا بدینوسیله استفاده از بخاری نفتی حداقل در مناطقی که گازرسانی به آن صورت گرفته، جمع‌آوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پرونده سامانه‌های گرمایشی غیراستاندارد به زودی در آذربایجان‌غربی نیز بسته می‌شود، افزود: با قراردادهای مطلوب بسته شده از محل منابع بند "ه" تبصره یک و محل منابع خود سازمان و با اعتبارات مطلوب سال آینده فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام خواهد شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص مدارس تخریبی کشور نیز گفت: در سال ۱۳۹۵ بیش از ۳۰ درصد مدارس کشور تخریبی و نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی بودند که اکنون با همکاری بخش خصوصی این میزان به ۱۹.۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه براساس ارزیابی ‌های صورت گرفته از مجموع ۵۴۰ هزار کلاس درس کشور حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس تخریبی و نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است، افزود: امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در قالب حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی با ۲ میلیون متر مربع فضا تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار کلاس درس در حال ساخت است که از این تعداد، ۲۶ هزار کلاس از محل اعتبارهای دولتی و ۱۴ هزار کلاس از محل کمک خیران مدرسه‌ساز به بهره‌برداری می‌رسد.

مهرالله رخشانی‌مهر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه سفر ۲ روزه خود به آذربایجان‌غربی امروز به مهاباد سفر کرده است.

گفتنی است شرکت در آیین بهره‌برداری مدرسه ۱۰ کلاسه روستای «ایگریقاش»، بازدید از چند پروژه مدرسه‌سازی و شرکت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات نوسازی مدارس مهاباد از جمله برنامه‌های رخشانی‌مهر  و هیئت همراه وی در مهاباد است.

مهاباد با ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دارای ۴۳ هزار دانش‌آموز است.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1087536 برچسب‌ها نوسازی مدارس آموزش و پرورش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نوسازی مدارس آموزش و پرورش آموزش و پرورش رخشانی مهر هزار کلاس کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار

ایرج کریمی اظهار داشت: اعتبار تخصیص یافته در دولت سیزدهم به این مجموعه ۶۹۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص دریافت قیر رایگان جهت ایزوگام و آسفالت مدارس در چهارمحال و بختیاری، افزود: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان اعتبار جهت این کار به استان اختصاص داده شده است.

کریمی با اشاره به ۶۶ فضای آموزشی و ورزشی که از سوی این اداره‌کل تکمیل و تحویل شده است، اضافه کرد: پروژه‌های آموزشی در قالب ۲۲۵ باب کلاس درس هستند.

کریمی بیان داشت: پروژه‌های آموزشی و ورزشی که از سوی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تحویل شده است ۲۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا دارد و اعتبار هزینه شده برای آن بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان می‌باشد.

بیشتر بخوانید

تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

وی خاطرنشان کرد: همچنین اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس در چهارمحال و بختیاری، هزینه شده است.

کریمی گفت: تعداد ۱۰۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس و ۷۸ هزار مترمربع زیربنا در این استان در دست اجرا است، برای ساخت این واحد‌ها تا کنون ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آنها نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۱۰ پروژه با ۷۸۰ کلاس درس با اعتبار هزینه شده ۶۰ میلیارد تومان استانداردسازی گرمایشی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟