Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرهنگ عباس صارمی در نمایشگاه کشفیات طرح ثامن که پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی در محل یگان امداد این نیرو برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نیروی انتظامی مشهد با استفاده از تمامی ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی و با حضور کلیه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و همچنین نیروهای پلیس‌ تخصصی در راستای مطالبه مردمی و درخواست‌ها و نگرانی‌هایی که از سمت شهروندان مطرح شد، بحث برخورد جدی و قاطع با هر گونه جرائم و آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی انتظامی مشهد بیان کرد: ۴۸ ساعت قبل این دستور به پلیس‌های تخصصی و همچنین کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ابلاغ و موضوع شناسایی پاتوق ‌ها و جغرافیای جرم دقیقا بررسی شد.

وی ادامه داد: در یک اقدام ضربتی و عملیاتی و با هماهنگی قبلی با دستگاه قضایی در روز گذشته این طرح از ساعت ۶ صبح با رمز یا فاطمه الزهرا (س) شروع شد و تا ساعت ۹ شب در محل کلانتری سپاد ادامه داشت.

صارمی عنوان کرد: کشفیاتی که به دست آمده در بحث سارقین، مجرمین، دستگیری مجرمین متواری و جرائم خشن بود که در تمام این حوزه‌ها خوشبختانه دستاوردهای زیادی داشتیم.

دستگیری ۸۵۸ مجرم در طرح ثامن

فرمانده نیروی انتظامی مشهد با بیان اینکه شهروندان در راستای اجرای این طرح در کنار پلیس بودند و بهترین اخبار و اطلاعات را در اختیار پلیس گذاشتند، عنوان کرد: در این طرح ۸۵۸ نفر مجرم دستگیر شده‌اند و ۲۱ دستگاه خودرو و ۱۷ دستگاه موتور سیکلت سرقتی کشف شده است .

وی افزود: همچنین ماموران ما توانستند ۲ قبضه سلاح جنگی و ۱۲ قبضه سلاح سرد و مقداری مشروبات الکلی و ۲ هزار و ۱۶۲ عدد قرص روان گردان و 5 کیلو و ۶۱۹ گرم مواد مخدر صنعتی و شیمیایی و سنتی کشف کنند.

صارمی در بحث برخورد با اصناف و اماکن متخلف اظهار کرد: بازرسی اماکن در این راستا توانست ۲۲ مورد از اماکن متخلف را پلمپ کند و حدود ۱۴۴ نفر مظنون دستگیر  و کار مطالعاتی و شناسایی آنها در حال بررسی است و قریب به ۳۱۸ نفر سارق نیز دستگیر شدند.

۲۸۴ نفر معتاد متجاهر تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند

فرمانده نیروی انتظامی مشهد توضیح داد: حضور معتادان متجاهر در سطح معابر و بولوارها یک نگرانی جدی برای شهروندان ما ایجاد کرده بود و از همین رو با اجرای این طرح حدود ۲۸۴ نفر معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری و تحویل کمپ داده شدند و با هماهنگی دستگاه قضایی حدود ۲۴ نفر که طبق گزارش‌های مردمی، در بحث توزیع مواد مخدر، منکرات اخلاقی فعالیت داشتند، دستگیر شدند.

وی افزود: خوشبختانه با اجرای این طرح همکاران ما توانستند حدود ۱۸ نفر از اتباع بیگانه فاقد مجوز و حدود ۳۳ نفر از محکومین که مدت‌ها تحت تعقیب پلیس و دستگاه قضایی بودند را دستگیر کنند.

صارمی ادامه داد: در راستای برخورد با خودروهای متخلف پلیس راهور حدود 7 هزار و ۴۰ مورد را مشمول اعمال قانون کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد با بیان اینکه طرح‌هایی مشابه این طرح تا پایان سال جاری باز هم اجرا خواهد شد،گفت: شهروندان بدانند پلیس خدمت‌گزار آنه و همیشه در صحنه است و با کمک مردم یقینا در ماه‌های آینده باز هم شاهد اجرای طرح‌های مشابه خواهیم بود و مردم بدانند پلیس در بحث برخورد جدی و قاطع با سارقین، مجرمین و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

صارمی در ادامه از شهروندان تقاضا کرد تا هرگونه اخبار و اطلاعات در راستای سارقین و مجرمین خصوصا پاتوق این گونه افرادی که با جان و آرامش مردم بازی می‌کنند و همچنین در صورت مشاهده هرگونه خودرو با پلاک مخدوش یا فاقد پلاک با پلیس تماس بگیرند. 

وی در پایان سخنانش نیز به خانواده‌ها توصیه کرد در بحث رفتار فرزندانشان و ارتباطات فرزندان خود با گروه دوستان و به محل‌هایی که تردد می‌کنند نظارت دقیق داشته باشند زیرا افراد فرصت طلب و سودجو به دنبال اهداف پلیدشان هستند و با شناسایی جوانان و نوجوانان در غالب دوست‌یابی دست به اغفال آنها می‌زنند.

انتهای پیام/ 70068

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد نیروی انتظامی فرمانده نیروی انتظامی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ علیرضا شائینی شامگاه گذشته در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع سرقت به عنف راننده آژانس در شاهرود که در آن سارق با تهدید سلاح سرد اقدام به زورگیری کرده بود ماموران کلانتری ۱۳ البرز شناسایی و دستگیری سارق را در اولویت کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: مامور قلابی دستگیر شد

وی با بیان اینکه ماموران پلیس با اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی هویت سارق شدند، اضافه کرد: تیمی از ماموران کلانتری طی یک عملیات ضربتی در کمتر از ۴۸ ساعت سارق را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از آن مکان ۲ دستگاه تلفن همراه مسروقه سلاح سرد کشف شد.

سرهنگ شائینی تصریح کرد: ضمن اعتراف متهم به زورگیری پرونده تکمیل و همراه وی به دادسرا اعزام شد.

فرمانده انتظامی شاهرود با اشاره به اینکه برقراری امنیت پایدار در جامعه نیازمند مشارکت همگانی با پلیس است از شهروندان خواست اطلاعات و اخبار خود در زمینه مسائل انتظامی را به سرعت از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

همچنین جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف یک دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در عملیات ماموران انتظامی شهرستان گرمسار خبر داد.

سرهنگ سید علی میراحمدی دافزود: مأموران انتظامی گرمسار، حین گشت زنی هدفمند در شهرستان به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین به راکبی مردی جوان مشکوک که با استفاده از اصل غافلگیری وسیله نقلیه را متوقف و به مقر انتظامی دلالت دادند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های انجام شده توسط پلیس مشخص شد موتور سیکلت توقیفی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی است، اضافه کرد: کارشناسان ارزش موتور سیکلت مکشوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ میراحمدی با اشاره به این که فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی معرفی شد، خاطرنشان کرد: پلیس با قاطعیت و در چهارچوب قانون با هرگونه فعالیت مجرمانه برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228122 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»
  • تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • ۴۷ قاچاقچی مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند
  • واکنش باشگاه لیگ برتری: بازیکنان ما مجرم نیستند
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد
  • اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در استان
  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد