Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالار قاسمی گفت: با هماهنگی های انجام شده، دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و هنرستان ها، فنی و حرفه ای و کار و دانش که دروس عملی دارند از اول بهمن ماه اموزش خود را حضوری در مدارس ادامه می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تیتریک، این روزها تحصیل مجازی دانش آموزان، بسیاری از والدین را با دغدغه بادگیری فرزندانشان مواجه کرده است چرا که قطعا آموزش آنلاین به اندازه آموزش حضوری در مدارس بازدهی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش نگرانی های والدین و تغییر وضعیت کرونا از قرمز به زرد در کشور، آموزش و پرورش تصمیم گرفته است تا مدارس را بازگشایی کند، البته با توجه به وضعیت شکننده کووید 19 لازم است حضور دانش آموزان در اموزشگاه ها با تمهیدات خاصی همراه باشد.   مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز درباره آخرین تصمیمات برای بازگشایی مدارس، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ با هماهنگی های انجام شده، دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و هنرستان ها، فنی و حرفه ای و کار و دانش که دروس عملی دارند از اول بهمن ماه اموزش خود را حضوری ادامه می دهند.   سالار قاسمی افزود: دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی و حداکثر 10 نفر در کلاس های درس آموزش های لازم را فرامی گیرند، یعنی اگر کلاس 30 نفره باشد به سه شیفت 10 نفره تقسیم شده و هر گروه دو ساعت آموزش می بینند.   وی با اشاره به اینکه به واسطه شیوع کرونا ساعت آموزش حضوری دانش آموزان کاهش یافته است، اظهار داشت: تمام آموخته های دانش آموزان در نیم سال اول توسط معلمان مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از مرور دروس، رفع اشکالات و نواقص آموزش مجازی، بخش های دیگر تدریس می شود.   قاسمی تصریح کرد: قطعا آموزش های حضوری با آموزش های مجازی تفاوت دارد اما ارزیابی های انجام شده نشان می دهد با توجه به اینکه معلمان و دانش آموزان البرز در شبکه شاد حضور حداکثری داشتند، آموزش های مجازی روند خوبی را طی کرده باشد.   وی با اشاره به اینکه آموزش حضوری به دانش آموزان می تواند نواقص نیمسال اول را مرتفع کند، خاطر نشان داشت: برای دانش آموزان نقاط محروم که امکان حضور در شبکه شاد نداشتند، درس نامه هایی تهیه شد تا با حضور راهبران آموزشی و بهره گیری از صدا و سیما تحصیل خود را ادامه دهند.   قاسمی در خاتمه با اشاره به اینکه متاسفانه ترک تحصیل دانش آموزان به واسطه آموزش مجازی در البرز را شاهد بودیم، خاطر نشان داشت: ترک تحصیل در حالت عادی هم وجود دارد و صرفا به زمان شیوع کووید 19 ختم نمی شود اما در شرایط کرونایی بازماندگان از تحصیل در البرز بیشتر شد در نتیجه به مدیران و روسای نواحی آموزش و پرورش تاکید کردیم تا این دانش اموزان شناسایی شده و زمینه بازگشتشان به تحصیل فراهم شود.           انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید شنوای حرف دل دانش آموزان باشیم/ برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است

 محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در جمع اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان دارالعباده گفت: امیدآفرینی یکی از وظایف ما بین دانش آموزان است و باید به این باور برسیم که در حال ارتقا هستیم.

وی افزود: معلم باید امید بخش باشد و امیدآفرینی در جامعه از رساندن آب به تشنه در حال مرگ واجب‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: برنامه ریزی پنهان در مدارس، از هجوم موریانه به چوب مخرّب‌تر است که اگر این برنامه ریزی به بار نشست، تمام موفقیت‌های ما به شکست تبدیل می‌شود.

رحیمی نژاد ادامه داد: بیش از ۳۰ سال است که برنامه ریزی پنهان در مدارس به صورت نامحسوس اجرا شده و برخی آثار آن را شاهدیم.

وی خاطرنشان ساخت: نگاهی که توسط بعضی معلمان به دانش آموزان منتقل شده، موجب شده با وجود پیشرفت‌های ما در حوزه‌های مختلف، در مواردی شاهد ناامیدی دانش آموزان باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: باید به دنبال طرح و برنامه‌ای باشیم که نسل جدید به این باور برسند که ما در جامعه جهانی به صورت برجسته مطرح هستیم.

وی تاکید کرد : باید حرف دل دانش آموز را بشنویم و او را امیدوار کنیم، چراکه امید و سپس هویت برای ما واجب و اساس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین با اشاره به آسیب حضور پررنگ و چشمگیر معلمان زن در مقطع ابتدایی افزود: برای جلوگیری از انحراف فکری دانش آموزان در این مقطع باید فکری اساسی شود که یکسان سازی جنسیت در هر مدرسه یکی از راهکارهاست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • باید شنوای حرف دل دانش آموزان باشیم/ برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است
  • دلایل بی‌انگیزگی دانش‌آموزان نسبت به تحصیل / تاکید بر کنکور علم را در مدارس تبدیل به کالا کرده است
  • برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است