Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@16:30:15 GMT

16 تغییر کاربری غیرمجاز در سرخس تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۴۴۶۶

16 تغییر کاربری غیرمجاز در سرخس تخریب شد

در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و به‌منظور حفظ کاربری اراضی کشاورزی، 16 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سرخس تخریب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی رهنما، مدیر جهاد کشاورزی سرخس در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و به‌منظور حفظ کاربری اراضی کشاورزی، با مصوبه کارگروه حفظ حقوق بیت‌المال سرخس، چندین کاربری غیرمجاز در جاده جنگل و پشت جایگاه «سی‌ان‌جی» این شهر تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی جرم محسوب می‌شود، افزود: کارگروه حفظ بیت‌المال در شهرستان با ورود به عرصه‌های تغییر کاربری غیرمجاز، در مرحله اول با 16 مورد تغییر کاربری غیرمجاز برخورد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس بیان کرد: برای کسانی که بدون دریافت مجوزهای لازم نسبت به تغییر کاربری و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی اقدام کرده بودند، از یک تا دو ماه پیش اخطارهای لازم صادر شده بود.

رهنما در پایان با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری با هر عنوانی نیازمند دریافت مجوزهای قانونی است، تصریح کرد: از بهره‌برداران تقاضا داریم قبل از هرگونه تغییر کاربری نسبت به دریافت مجوزهای لازم که در قانون برای اراضی کشاورزی پیش‌بینی شده، اقدام کنند.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر امور اراضی استان قزوین از تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز ساخته‌شده در اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

مهدی رحمان‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز ساخته‌شده در اراضی کشاورزی این استان خبر داد و اظهار کرد: در در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ۲۴ بنای غیرمجاز ساخته‌شده در اراضی کشاورزی واقع در سه شهرستان البرز، بویین‌زهرا و تاکستان به مساحت ۲۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع تخریب شدند.

وی با اشاره به تخریب ۱۰ ابنیه غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان البرز افزود: با تخریب این بناهای غیرمجاز بالغ بر ۱۱۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت؛ این بناهای غیرمجاز شامل دیوار و فنس‌کشی، محوطه‌سازی و گودبرداری بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، نیروی انتظامی و عوامل راهداری و اداره امور اراضی شهرستان اجرا شده است.

مدیر امور اراضی استان قزوین با بیان اینکه قلع و قمع ۷ بنای غیرمجاز را هم در زمین‌های کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا داشتیم، اضافه کرد: با تخریب این بناهای غیرمجاز بالغ بر ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی اراضی حسن‌آباد و صالح‌آباد این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

رحمان‌دوست ادامه داد: این بناهای غیرمجاز شامل اتاقک، دیوارکشی، استخر، پی‌کنی و دپوی مصالح بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری اجرا شده است.

وی یادآور شد: یک مورد از اجراها خبر سامانه‌ای ۱۳۱ بود که مشارکت مردمی در اطلاع رسانی تغیبرکاربری‌های غیر مجاز را بسیار مؤثر نشان می‌دهد. در مجموع با اجرای این موارد از ابتدای تعطیلات تا کنون، مجموع اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ شهرستان بویین زهرا به ۱۱ مورد رسید.

مدیر امور اراضی استان در ادامه هم به تخریب ۷ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان اشاره کرد و گفت: با تخریب این بناهای غیرمجاز بالغ بر ۷۵۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این بناهای غیرمجاز شامل دیوار و فنس کشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، نیروی انتظامی و عوامل شهرداری اجرا شده است.

کد خبر 739483

دیگر خبرها

  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان
  • برخورد با ۴۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی