Web Analytics Made Easy - Statcounter



عماد ادوارد شرقی معاون بین‌الملل سرآوا، در حین فرار و خروج غیر قانونی از مرز‌های غربی کشور دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عماد ادوارد شرقی معاون بین‌الملل سرآوا که مسئولیت تعامل با شرکا و سرمایه‌گذاران خارجی این شرکت را بر عهده داشت، در حین فرار و خروج غیر قانونی از مرز‌های غربی کشور دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این عماد ادوارد شرقی به اتهام جاسوسی و جمع اوری اطلاعات نظامی به ۱۰ سال حبس محکوم و با قرار وثیقه آزاد شده بود که قبل ار برگزاری دادگاه تجدید نظر قصد فرار داشت.

سرآوا از سال ۹۰ فعالیت خود را در کشور آغاز کرد. دیجی‌کالا، کافه بازار، علی بابا و الوپیک از برند‌های اصلی این هلدینگ سرمایه‌گذاری هستند. سرآوا از شرکت‌های فعال در اکوسیستم استارتاپی کشور است که مدعی جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه‌ی شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود بود. عماد ادوارد شرقی در جریان فعالیت‌های خود در روابط بین الملل هلدینگ سراوا، شرکت خارجی iiic که دارای سهامداران مشکوک و بعضا نامعلوم می‌باشد را به مجموعه سرآوا اضافه کرد.

بعد از فرار سعید رحمانی مدیرعامل سابق سرآوا از کشور، عماد ادوارد شرقی از افراد کلیدی این گروه سرمایه‌گذاری به حساب می‌آمد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل ازصندوق نوآوری و شکوفایی،  رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در تشریح شرایط زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور گفت: به گواه آمار‌های رسمی، این زیست‌بوم اکنون بالغ‌تر شده و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده است و سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی ـ به عنوان یک شاخص راهنمای مهم ـ نه چندان پرشتاب، اما به طور مستمر در حال افزایش است. برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان با موفقیت وارد بازار‌های بین‌المللی شده‌اند، برخی توانسته‌اند در زنجیره ارزش صنایع مختلف کشور جای بگیرند و برخی نیز با مشارکت سایر ذی‌نفعان کمر همت به حل مشکلات و چالش‌های مزمن کشور بسته‌اند.

وی تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و همسو با اهداف دولت سیزدهم در قانون برنامه هفتم توسعه، راهبرد نسبتاً جامعی برای افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور به ۷ درصد تدارک دید و بخشی از آن را به اجرا گذاشت.

وی گفت: یکی از ارکان مهم این راهبرد، برنامه «رشد تولید» بود که همسو با شعار ۱۴۰۲ طراحی شده بود و شعار آن، «۱۰۰۰ شرکت، ۱۰۰۰ محصول، ۱۰۰۰ هزار میلیارد ریال رشد فروش» بود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در ۱۴۰۲ با اجرای این بسته، ۷۶ شرکت دانش‌بنیان توانستند ۲۷۲۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با ضمانت صندوق نوآوری از شبکه بانکی دریافت کنند. برآورد‌ها نشان می‌دهد که اعطای این تسهیلات، به افزایش بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی فروش محصولات دانش‌بنیان منجر شده است.

خیاطیان افزود: یکی دیگر از مولفه‌های این راهبرد که همسو با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان نظام، به ویژه «مردمی‌سازی اقتصاد» طراحی شده بود، توسعه فرهنگ تامین مالی جمعی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور بود. در همین راستا بود که یک مسابقه تلویزیونی با عنوان «شکوفا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و تضمین ۱۰۰ درصدی اصل سرمایه سرمایه گذاران تولید و پخش شد. تاکنون از طریق این برنامه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه برای ۱۶ شرکت با مشارکت ۳۴۷۰ سرمایه گذار جذب شده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: نامگذاری ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، عزم صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان را راسخ‌تر کرده است. به واسطه خاستگاه و ماهیت شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و بی‌تردید هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

وی تاکید کرد: برخی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند دستمایه خوداشتغالی یا کارآفرینی و خلق کسب‌وکار‌های جدید و سودآور برای شهروندان در اقصی نقاط کشور قرار گیرد. این اتفاق مستلزم معرفی این محصولات به شهروندان و اعطای تسهیلات لیزینگ ارزان به خریداران است.

این تسهیلات که به واسطه کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از خدمات اولویت‌دار صندوق به شمار می‌رود، امسال بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وی تأکید کرد: برنامه‌های صندوق برای تعمیق تامین مالی جمعی در حوزه دانش‌بنیان با قوت ادامه خواهد یافت. گرچه قانون جهش تولید دانش‌بنیان با تکیه بر سازوکار اعتبار مالیاتی، راه را برای تزریق منابع مالی شرکت‌های بزرگ کشور به حوزه فناوری و نوآوری هموارتر کرده است، اما مسیر ورود سرمایه‌های خرد مردمی به این حوزه، از ابزار‌هایی مانند تامین مالی جمعی می‌گذرد.

دیگر خبرها

  • ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی دستگیر شدند
  • پسر علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم
  • پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم
  • فرزند علم الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • تلخ و شیرین اقتصاد در ۱۴۰۲
  • سرمایه اجتماعی، امکان جذب و تجمیع سرمایه‌های فیزیکی و مادی را فراهم می‌کند