Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:13:59 GMT

همۀ نمایندگان اصفهان در جشنوارۀ تئاتر فجر

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۷۵۴۳

همۀ نمایندگان اصفهان در جشنوارۀ تئاتر فجر

ایسنا/اصفهان با انتشار اسامی راه‌یافتگان به بخش‌های مختلف سی‌ونهمین جشنوارۀ تئاتر فجر، مشخص شد که ۱۲ اثر از هنرمندان تئاتر اصفهان، در این دوره از جشنواره به رقابت با سایر آثار می‌پردازند.

حمید شهرانی، مدیر امور هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اعلام این خبر به ایسنا گفت: سی و نهمین جشنوارۀ تئاتر فجر از ۱۱ تا ۲۰ بهمن‌ماه سال جاری به دبیری حسین مسافر آستانه در تهران برگزار می‌شود و خوشبختانه، علی‌رغم شرایطی که به‌واسطۀ شیوع ویروس کرونا گریبان گیر تمام حوزه‌ها ازجمله تئاتر شده، هنرمندان اصفهان توانستند حضور پررنگی در این دوره از جشنواره داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: بنا بر اطلاعات منتشرشده از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر، در بخش دیگرگونه‌های اجرایی، تئاتر «سه روایت» به نویسندگی و کارگردانی محمد بابایی و در بخش رادیو تئاتر، اثر «سوزنبان» به نویسندگی هوشنگ جمشیدیان و کارگردانی محمد رادمهر از اصفهان حضور خواهند داشت.

مدیر امور هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: در بخش ویژۀ «سرباز انقلاب»، نمایش «زندگی با طعم باروت» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان پذیرفته‌شده، همچنین نمایش‌های «انگشتری» به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی و کارگردانی خانم نسا سلیمانی و «پیله انقلاب» (به‌صورت مشروط) به نویسندگی محمدجواد صرامی و کارگردانی سید پویا امامی نیز نمایندۀ تئاتر خمینی‌شهر در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر هستند.

شهرانی ادامه داد: در بخش آثار منتخب صحنه‌ای غیررقابتی این جشنواره هم نام تئاتر «تتراکرومات» به نویسندگی و کارگردانی محمدجواد صرامی از اصفهان به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اسامی هنرمندان راه‌یافته به بخش نمایش‌های خیابانی این جشنواره اظهار کرد: نمایش‌های «۶۵۹۹» به نویسندگی و کارگردانی مسعود براهیمی، «حباب زیر آب» به نویسندگی جلال حسنوند و کارگردانی مشترک جلال حسنوند و علیرضا شمس، «واگویه های یک فشنگ جنون‌زده» به نویسندگی و کارگردانی هادی کیانی و «همیلو» به نویسندگی فرامرز غلامیان و کارگردانی هیام احمدی از استان اصفهان، موفق به حضور در بخش مسابقۀ نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر فجر شده‌اند.

مدیر امور هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان یادآور شد: از بین ۱۲ اثری که به عنوان نمایش‌های برگزیدۀ تئاتر استان‌ها به بخش مسابقۀ تئاترهای صحنه‌ای این جشنواره راه یافته‌اند، بعد از مدت‌ها دو تئاتر به نمایندگی از اصفهان حضور خواهد داشت که یکی اثر «بیداری به‌وقت خون» به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی و دیگری «بهشت حکیم الله» به نویسندگی خسرو امیری و کارگردانی ویدا موسوی است.

شهرانی تأکید کرد: تئاترهای «بیداری به‌وقت خون» و «بهشت حکیم الله»  به‌عنوان آثار برگزیدۀ جشنواره تئاتر استان‌ها موفق به حضور در بخش اصلی و مسابقۀ جشنواره شده‌اند و این، نمایانگر آن است که دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی اصفهان، تنها کیفیت این آثار را مبنای انتخاب خود قرار داده بود. اگر با اکتفا به معرفی شدن این آثار از سوی جشنواره تئاتر مقاومت، آن‌ها را بدون منع قانونی از دور رقابت در جشنواره تئاتر استانی خارج می‌کردیم، شاید امروز تئاتر استان اصفهان در بخش اصلی نمایش صحنه‌ای سی و نهمین جشنوارۀ تئاتر فجر دو نماینده نداشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تئاتر جشنواره تئاتر فجر نویسندگی و کارگردانی جشنواره تئاتر استان اصفهان تئاتر استان تئاتر فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری گفت : از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان نیز حضور دارند.

احسان قائدی افزود : پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ‌آهن بافق از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان گفت : بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه ها در همایش استانی تئاتر بچه های مسجد شرکت کرده اند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898999

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود