Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین گوشی پرچمدار جدید سامسونگ در سه مدل گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و  گلکسی S21 آلترا عرضه می‌شود که دوربین‌های آنها کاملا ارتقا یافته است و توانایی زوم بالا پیدا کرده‌اند، به طوری که مدل S21 آلترا برای نخستین بار در یک گوشی سامسونگ اکنون به زوم اپتیکال 10X مجهز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گوشی‌های جدید نسبت به مدل S20 در سال پیش پردازشگرهای ۲۰ درصد سریع‌تر،‌ تا ۱۶ گیگابایت RAM  و ۵۱۲ گیگابایت ذخیره دارند. هر سه این گوشی‌ها از آخرین تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ شرکت کوالکوم استفاده می‌کنند.

گلکسی S21 آلترا یک سیستم دوربین چهارتایی در عقب شامل دو دوربین تله‌فوتوی جداگانه برای زوم اپتیکال 10X و 3X دارد
 

گلکسی S21 آلترا بزرگترین گوشی در این مجموعه صفحه نمایش ۶.۸ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED، یک باتری بزرگ و بدنه شیشه و فلزی دار و یک  طراحی جدید برای خوشه دوربین‌ها دارد که در کناره دستگاه جای داده شده‌اند.


این گوشی یک سیستم دوربین چهارگانه دارد که آن را در رده‌ای پیشگام قرار می‌دهد. این مجموعه شامل یک دوربین آلترا-واید، یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دو دوربین تله‌فوتوری ۱۰ مگاپیکسلی است که طول‌های متفاوت زوم اپتیکال دارند- ویژگی که برای نخستین بار در گوشی‌های سامسونگ به کار رفته است و با گوشی P40 پروپلاس شرکت هوآوی، رقیب سامسونگ هماوردی می‌کند.

یک دوربین زوم اپتیکال 3X برای عکسبرداری از اشیایی نسبتا دارد و دوربین دوم دارای زوم اپتیکال 10X برای بزرگنمایی بیشتر است. سپس سیستم «زوم فضایی» دیجیتال سامسونگ می‌تواند بزرگنمایی را تا 100X افزایش دهد.

این سیستم دوربین برای نخستین بار در گوشی‌های سامسونگ می‌تواند ویدئوهای 4K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه در همه لنزهایش بگیرد، یعنی ویژگی که گوشی رقیب آیفون در سال‌های اخیر به علت آن خبرساز بوده است.

S21 آلترا همچنین نخستین گوشی سری S است که با قلم S که قبلا برای بزرگترین گوشی سامسونگ یعنی گلکسی نوت و تبلت‌های آن به کار می‌رفت، سازگار است.

گلکسی S21 و S21 پلاس

گلکسی S21 پلاس با صفحه نمایش ۶.۷ اینجی‌اش بزرگتر از مدل استاندارد S21  است، اما از S21 آلترا کوچکتر و ارزان‌تر است

مدل‌های S21 و S21 پلاس به ترتیب صفحه نمایش‌های ۶.۲ و ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED دارند. این مدل‌های کوچکتر دارای طراحی جدید خوشه دوربین سامسونگ هستند، اما فقط سه دوربین در عقبشان دارند یعنی لنز آلترا واید، لنز اصلی و یک لنز تله‌فوتو.

هر سه این گوشی‌های جدید از ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) به بازار فرستاده خواهند شد. قیمت پایه این مدل‌ها ۷۹۹ دلار برای S21 ، ۹۹۹ دلار برای S21 پلاس و ۱۱۹۹ دلار برای S21 آلترا است که کاهش چشمگیر ۲۰۰ دلاری را نسبت به مدل‌های گلکسی S20 در سال پیش را نشان می‌دهد.

کد خبر 579394

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زوم اپتیکال گلکسی S21 S21 آلترا S21 پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیتاتو، اپل از زمان معرفی آیفون 12، گوشی‌های خود را چندان تغییر نداده است. پیش از آن نیز از سال 2017 (۱۳۹۶) شاهد ارتقای بزرگی در گوشی‌های این شرکت نبوده‌ایم و به همین دلیل، فروش این شرکت با چالش‌هایی روبه‌رو شده که نیاز به تغییر را افزایش می‌دهد. خبرنگار بلومبرگ در گزارشی می‌گوید آنچه می‌تواند به احیای فرایند رشد کوپرتینویی‌ها کمک کند، عرضه نسخه ارزان‌تری از آیفون در محدوده قیمت 250 دلار (زیر ۲۰ میلیون تومان) است تا شانس رقابت در بازارهای درحال‌توسعه را برای این شرکت فراهم کند.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در این گزارش جدید ادعا می‌کند که اپل برای تغییر وضعیت خود به محصول جدیدی نیاز دارد که بتواند به‌سرعت موجب رشد این شرکت شود. سرمایه‌گذاری کوپرتینویی‌ها روی توسعه خودرو نتیجه نداد و مدت‌ها طول می‌کشد تا هدست ویژن‌پرو با کاهش قیمت بتواند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند؛ اما یک آیفون واقعاً ارزان‌قیمت می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

اپل تاکنون چندبار تلاش کرده است که آیفون ارزان‌تری به بازار عرضه کند. این شرکت در سال 2013، آیفون 5C را معرفی کرد که 100 دلار از آیفون معمولی ارزان‌تر بود. در سال 2016 نیز آیفون SE با قیمت 399 دلار از راه رسید، اما قیمت این گوشی نیز در طول زمان افزایش یافت و مدل فعلی SE اکنون به قیمت 429 دلار فروش می‌رود.

اما اگر اپل می‌خواهد رقابت جدی‌تری با برندهای چینی مثل شیائومی، اوپو و Transsion در بازارهای درحال‌توسعه داشته باشد، باید آیفونی در محدود قیمت 250 دلار عرضه کند. صدالبته اگر «استیو جابز» هنوز در اپل مشغول به کار بود، احتمالاً چنین کاری انجام نمی‌داد؛ اما این استراتژی می‌تواند به رشد این شرکت کمک کند.

اپل می‌تواند با استفاده از نمایشگر LCD به‌جای OLED و کاهش تعداد دوربین‌ها، قیمت گوشی خود را پایین بیاورد. همچنین استفاده از تراشه ضعیف‌تر و حتی شاید بدنه پلاستیکی، بتواند تولید آیفون 250 دلاری را ممکن کند. گرمن می‌گوید عرضه رسمی این گوشی حتی می‌تواند تنها به بازارهای درحال‌توسعه محدود شود.

بااین‌حال، خبرنگار بلومبرگ یادآور می‌شود که اپل تاکنون از اتخاذ چنین تصمیم‌هایی خودداری کرده است تا به هویت برند خود به‌عنوان برند پریمیوم خدشه وارد نکند؛ اما شاید شرایط بازار این شرکت را مجبور به تحولی عظیم در استراتژی خود کند.

نظر شما دراین‌باره چیست؟ آیفون ارزان‌قیمت را با بدنه پلاستیکی، سخت‌افزار معمولی و تک‌دوربین در دست خواهید گرفت؟

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898381 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ بهترین پرچمدار سامسونگ چند؟
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • بهترین گوشی موبایل در رنج ۲۰ میلیون؛ مقایسه A55 و ردمی نوت 13 پرو پلاس