Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@21:47:05 GMT

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از ایران تشکر کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۷۷۴۴

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از ایران تشکر کرد

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در دیدار سفیر ایران، ضمن تقدیر از مواضع این کشور در جنگ دوم قره‌باغ، خواستار تداوم همکاری‌های نظامی بین دو کشور شد.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان از جمله «آذرتاج»، امروز پنجشنبه گزارش دادند که «ذاکر حسن‌اف»، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در این دیدار از مواضع جمهوری اسلامی ایران در جنگ دوم قره‌باغ تقدیر و تشکر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دیدار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با امیرعبداللهیان

ژنرال حسن‌اف با اشاره به اینکه  جلسات سران و مقامات آذربایجان و ایران نقش مهمی در توسعه روابط دوجانبه دارد، بر ادامه همکاری‌های نظامی تأکید کرد.

وزیر دفاع آذربایجان همچنین به سفیر ایران آغاز مأموریتش را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد و از سفیر ایران خواست سلام او را به سرلشکر «محمد حسین باقری»، رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران و سرلشکر «امیر حاتمی»، وزیر دفاع و نیروهای مسلح ایران برساند.

سفیر ایران در باکو نیز به نوبه خود، پیروزی نیروهای جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ و آزادی مناطق اشغالی این کشور را به ملت و دولت جمهوری آذربایجان تبریک گفت و برای شهدای نظامی و غیرنظامی این جنگ طلب رحمت و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت کرد.

سید عباس موسوی از انتصاب خود به عنوان سفیر در جمهوری آذربایجان، یک کشور دوست ابراز خرسندی کرد و گفت که از هیچ تلاشی برای توسعه روابط دو کشور به ویژه در زمینه نظامی دریغ نمی کند. سفیر کشورمان تاکید کرد که توسعه همکاری‌های نظامی بین دو کشور عامل مهمی در تأمین امنیت منطقه است.

در این نشست وضعیت فعلی همکاری‌های نظامی جمهوری آذربایجان و ایران ، چشم انداز توسعه روابط در زمینه های نظامی-فنی ، آموزش نظامی و پزشکی نظامی و همچنین مشکلات منطقه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی جمهوری آذربایجان سفیر ایران عباس موسوی قره باغ آذربایجان جنگ قره باغ جمهوری اسلامی ایران آذربایجان دولت جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان همکاری های نظامی سفیر ایران وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تناسب و ضرورت دو اصل مهم در دفاع مشروع حق طبیعی یک کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه انجمن حقوق بین‌الملل سازمان بسیج حقوقدانان کشور درباره عملیات دفاعی ایران در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی در سوریه به شرح زیر است:

عملیات دفاعی "وعده صادق" نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ایران در سوریه و به شهادت رساندن جمعی از مستشاران و فرماندهان نظامی و نیز انهدام کامل ساختمان دارای مصونیت و حفاظت دیپلماتیک سفارت، بر طبق ماده‌ی ۵۱ منشور ملل متحد و همچنین اعمال حق ذاتی دفاع مشروع بر اساس مقررات و ضوابط بین‌المللی، صورت گرفته است.

در متن ماده‌ی ۵۱ منشور آماده است که: هیچیک از مقررات منشور به حق ذاتی دفاع انفرادی یا جمعی در صورت وقوع حمله مسلحانه علیه یکی از اعضای ملل متحد خدشه وارد نمی‌کند تا زمانیکه شورای امنیت اقدامات لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را به عمل آورد.

با عنایت به این ماده و ارجاع فوری موضوع تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورمان به شورای امنیت ملل متحد و همچنین عدم انجام تکالیف شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به علت کارشکنی‌های ایالات متحده در حمایت از رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک عضو مسؤولیت پذیر و پایبند به منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل با تصمیم قاطعانه مسؤولین کشوری و لشکری و با بهره‌گیری از حق طبیعی خود و همچنین وجود دو اصل مهم و حیاتی در دفاع مشروع یعنی "تناسب" و "ضرورت" به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد، اقدام به دفاع مشروع نمود.

لازم به ذکر است که این اقدام صرفاً پاسخی در برابر حملات گذشته رژیم آپارتاید اشغالگر به اماکن دیپلماتیک ایران بوده است و هیچیک از مناطق غیرنظامی هدف قرار داده نشده و صرفاً اهداف نظامی هدف قرار گرفته‌اند و حتی غیرنظامیان را به عنوان تلفات جانبی قربانی نکرده است لذا اصل "تفکیک" نیز رعایت گردیده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر پایبندی خود به قواعد بین‌المللی تاکید نموده و اعلام کرده است که به صورت قاطعانه با متجاوزین به حاکمیت و استقلال خود بر طبق اصول و قواعد حقوق بین‌الملل برخورد خواهد کرد.

در پایان انجمن حقوق بین‌الملل سازمان بسیج حقوقدانان کشور ضمن حمایت قاطع از اقدامات مشروع و بحق نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صیانت و دفاع از منافع ملی، بر حفظ تمامیت ارضی و احترام به اصول و قواعد دیپلماتیک از سوی دولت‌ها و نیز پایبندی به اهداف و مقاصد مندرج در منشور ملل متحد تاکید می‌کنند.

کد خبر 6080971

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود
  • امیرعبداللهیان: اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل در چارچوب دفاع مشروع بود +فیلم
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در پکن
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با وزیر امور خارجه
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • تناسب و ضرورت دو اصل مهم در دفاع مشروع حق طبیعی یک کشور است
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند