Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@00:12:50 GMT

علفزارهای رشت طعمه حریق شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۷۸۹۴

علفزارهای رشت طعمه حریق شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از آتش سوزی ۳۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع از علفزارهای این کلانشهر خبر داد و گفت: آتش سوزی ها توسط آتش نشانان این سازمان مهار شد.

شهرام مؤمنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۰:۲۹ امشب آتش نشانان شهر رشت در پی وزش باد گرم به ۲۸ مورد حریق علفزار، دو مورد حادثه و یک مورد خدمات ایمنی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت ۸۸۱ تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به ثبت رسیده است. که ۷۳ آتش نشانان با ۲۷ دستگاه خودرو به ۳۱ مأموریت اطفای حریق علفزارها، ضایعات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از آتش سوزی ۳۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع از علفزارهای این شهر خبر داد و گفت: آتش سوزی‌ها توسط آتش نشانان این سازمان مهار شد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای سازمان آتش نشانی رشت علاوه بر اطفای آتش سوزی‌های علفزارها، جهت امداد رسانی و اطفای حریق به حومه شهر شامل جاده سراوان به فومن، آقاسید شریف و روستای کاسان جیرده نیز اعزام شدند.

مؤمنی تاکید کرد: شهروندان به ویژه حاشیه‌نشینان رشت که در نزدیک علفزارها زندگی می‌کنند. هنگام وزش باد گرم برای جلوگیری از وقوع گسترده حریق از روشن کردن آتش در نزدیک اماکن مسکونی و تجاری خودداری کنند.

گفتنی است؛ بر اساس هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان گیلان وزش باد گرم (شدید و خیلی شدید) از بامداد جمعه ۲۶ دی ماه آغاز و تا اواخر وقت همان روز در این استان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت با تعداد ۴۰۲ نیروی ستادی و عملیاتی ۸۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 468629

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر رشت آتش نشاني گيلان هشدار هواشناسی اطفاء حريق شهرهاي ايران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۷۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مسکوتایمز، به گفته مقامات منطقه اسمولنسکی روسیه، حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات پالایشگاه نفت واقع در این منطقه منجر به آتش‌سوزی شده است.

واسیلی آنوکین، رییس منصوب روسیه در منطقه اسمولنسکی گفت: منطقه ما دوباره زیر آتش حمله‌های پهپادی اوکراین است.

وی افزود: آتش‌سوزی پالایشگاه هیج قربانی نداشته و تیم‌های آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند.

در تصاویر منتشر شده در یک کانال تلگرامی، حجم آتش در این پالایشگاه گسترده به‌نظر می‌رسد.

همچنین، ایگور آرتامونوف، فرماندار منطقه «لیپتسک» در جنوب غربی روسیه، گفته است که یک پهپاد در منطقه صنعتی این ناحیه سقوط کرده است. به گفته وی، در پی این حمله ساکنان منطقه تخلیه شده‌اند.

کد خبر 6087504

دیگر خبرها

  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته