Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می‌توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وزیر علوم از مجلس شورای اسلامی کارت زرد گرفت
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در صبح روز ۲۳ دی ماه نتوانست درباره علت عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان وزارت علوم و مراکز وابسته به این وزارتخانه پاسخ قانع‌کننده‌ای را به رحمت الله نوروزی، نماینده مردم علی آباد ارائه دهد و از این رو کارت زرد دریافت کرد.   وضعیت استخدامی ۷۷۶ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد تغییر کرد
بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پرونده‌های تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی که از سال ۱۳۸۳ به صورت پیمانی سالانه با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری داشتند و در انتظار تغییر وضعیت بودند، پس از بررسی و ارزیابی نهایی، تعیین تکلیف شد. به این ترتیت، با موافقت اعضای هیأت مرکزی جذب، وضعیت استخدامی ۷۷۶ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به پیمانی تبدیل شد.     شرط دفاع از رساله دکتری در دانشگاه پیام نور اعلام شد محمدعلی کریمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور با بیان اینکه مطابق رای دیوان، ارائه گواهی پذیرش مقاله در نشریه داخلی و یا بر خط in press خارجی برای مجاز شدن دانشجوی دوره دکتری جهت دفاع از پایان‌نامه خود کفایت می‌کند، گفت: این رای هیچ گونه تغییری در خط و مشی جاری دانشگاه پیام نور ایجاد نکرده است و تنها دانشجویان دکتری نیازی ندارند برای دفاع از رساله خود حتما منتظر چاپ مقالات شان در نشریات علمی- پژوهشی و یا معتبر بین المللی بمانند.
  ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی بدون آزمون پیام‌نور آغاز شد
امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در مرحله پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی آزمون سراسری (بهمن ماه) مقطع کارشناسی پیوسته سال ۱۳۹۹ در این دانشگاه برای نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از ۲۳ دی ماه آغاز شده و تا ۲۹ دی ماه ادامه خواهد داشت.

دروس و ضرایب آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ وزارت بهداشت اعلام شد
دروس و ضرایب و مدارک مورد پذیرش آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی سال ۱۴۰۰ وزارت بهداشت از سوی مرکز سنجش و آموزش پزشکی منتشر شد.  
آزمون «EPT» دانشگاه آزاد ۳ بهمن ماه برگزار می‌شود
طبق اعلام مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد، آزمون EPT آن دسته از متقاضیانی که در مهرماه برای این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، جمعه ۳ بهمن ماه برگزار می‌شود.

آزمون درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی اسفند ۹۹ برگزار می‌شود
آزمون درون دانشگاهی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود و اسامی دانشجویان توسط دانشگاه‌ها در ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ به دبیرخانه ارائه می‌شود. ثبت نام دانشجویان منتخب برای شرکت در آزمون غربالگری در روز‌های ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی صورت می‌گیرد.  
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد ثبت شد
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد اسلامی پس از اخذ مجوز از کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری به عنوان پنجاه و پنجمین صندوق در این حوزه ثبت شد و با سرمایه ثبتی ۲۰ میلیارد تومان شروع به کار کرده است. از جمله اهداف این صندوق می‌توان به تامین مالی در حوزه فناوری و نوآوری در سطح ملی اشاره کرد.

مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان براساس سوابق تحصیلی مقطع ارشد دانشگاه آزاد تمدید شد
مهلت ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان پذیرش براساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تا ۴ بهمن ماه ۹۹ تمدید شد.
مهلت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دوره‌های کاردانی علمی کاربردی به پایان رسید
با توجه به اعلام برخی اصلاحات و رشته محل‌های جدید مربوط به مرحله تمدید پذیرش دوره کاردانی فنی و دوره کاردانی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهمن ماه سال ۱۳۹۹ و همچنین به‌منظور مساعدت برای ثبت‌نام متقاضیانی که تا ۲۲ دی ماه نسبت به مراجعه و ثبت‌نام اقدام نکرده بودند مهلت تمدید شده این مرحله تنها تا ساعت ۲۴ دیروز پنجشنبه ۲۵ دی ماه ۹۹ ادامه داشت.   ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به پایان رسید
نتایج دوره‌های مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته بهمن ماه پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بر روی سامانه www.azmoon.net قرار گرفت و ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان این مرحله در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۴  دی ماه انجام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم کارت زرد مجلس آزمون دکتری وزارت بهداشت پذیرش براساس سوابق تحصیلی ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه پیام نور سوابق تحصیلی بهمن ماه دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد

 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد خلج امیرحسینی رئیس مرکزجذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در نامه‌ای به رؤسای هیئت‌های اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اعلام کرد: هیئت عالی جذب (شورای عالی انقلاب فرهنگی)، فرم امتیازدهی علمی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز دانشگاه آزاد را مورد بازنگری و اصلاح قرار داده است.

در این فرم، به مواردی همچون کیفیت محل تحصیل، معدل مقاطع تحصیلی، دوره پسا دکتری، جوانی، بومی بودن و محصولات پژوهشی اهمیت به سزایی داده شده و از موارد کلی و غیر قابل احصاء پرهیز شده است تا حتی الامکان امتیازات علمی مستند به مدارک معتبر بوده و احتمال سلیقه‌ای بودن آنها به حداقل برسد.

بر اساس این دستورالعمل، فرم خلاصه امتیازدهی علمی در سامانه مهر رضوی بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • از کدام دروس در کنکور ۱۴۰۳ سوال طرح نمی‌شود؟
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود