Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: شناخت معارف مهدوی ضرورت تردید ناپذیر عصر ما بوده لذا ضروری است مهدویت به خوبی درک شود و وجوه مختلف آن تبیین گردد تا برکات فراوانی را نصیب جامعه اسلامی ما سازد.

احمد خلیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون جمعه‌های انتظار گفت: بر اساس روایت‌ها ظهور «امام زمان (عج)» در روز جمعه رخ می‌دهد روزی که به عنوان عید مسلمانان شناخته می‌شود و جایگاه خاصی در بین مسلمانان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به روایت‌های متعدد در مورد ظهور اشاره و بیان کرد: بزرگان و «ائمه معصومین(ع)» در روایات تاکید دارند که باید هر لحظه منتظر ظهور باشیم و بهترین عمل انتظار فرج است، مأیوس نشدن از خدا و عمل به وظیفه بهترین نوع انتظار بشمار می رود و ظهور در اوج ناامیدی حاصل می‌شود، بنابراین هدف و تعریف ما از کار‌ها و فعالیت‌هایمان باید در جهت حرکت به سوی ظهور باشد «امام جعفر صادق (ع)» در مورد ظهور فرمودند: «لَو لَمْ یبْقَ منَ الدُّنیا اِلاَّ یومٌ واحِدٌ لَطَوّلَ اللهُ ذلِکَ الیومَ حَتّی یخرُجَ قائمُنا أَهْلَ البَیت، اگر از عمر دنیا تنها یک روز مانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانی می‌کند تا قائم ما «اهل بیت (ع)» ظهور یابد.

خلیلی پیرامون ظهور «امام زمان (عج)» ابراز کرد: با مراجعه به روایات نام بعضی از پیامبران الهی را می‌توان در گروه ظهور کنندگان و یاران دوازدهمین امام دید آنان در حکومت «امام زمان (عج)» حضور خواهند داشت و آن حضرت را یاری خواهند کرد. مهم‌ترین آنان حضرت «عیسی (ع)» است. در کتاب کافی جلد ۱ صحفه ۲۴۷ بیان شده در هنگام ظهور حضرت ادریس، خضر و الیاس حضور خواهند یافت که در کنار «امام زمان (عج)» با کفر مبارزه خواهند کرد، در روایات ما آمده است:حضرت «عیسى (ع)» پس از ظهور «امام زمان (عج)» از آسمان نزول می‌کند و پشت سر ایشان نماز مى خواند و با آن حضرت بیعت مى کند، همچنین در روایتی از «امیرالمؤمنین (ع)» بیان شده است «امام زمان (عج)» داخل بیت المقدس مى شود و نماز جماعت به امامت او برگزار مى شود و حضرت «عیسى(ع)» پشت سر «امام زمان (عج)» مى ایستد و نماز می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب مربوط به ایام فاطمیه اینجا کلیک کنید

این کارشناس علوم قرآنی توجه به مهدویت را ضروری دانست و ابراز کرد: شناخت معارف مهدوی ضرورت تردید ناپذیر عصر ما بوده لذا ضروری است مهدویت به خوبی درک شود و وجوه مختلف آن تبیین گردد تا برکات فراوانی را نصیب جامعه اسلامی ما سازد، در این راستا باید تاکید کرد بر هر فرد مسلمان واجب است که «امام زمان (عج)» خود را بشناسد تا بدین وسیله از خطر افتادن به جاهلیت قبل از اسلام و فرو رفتن در گرداب کفر و شرک در امان بماند و امکان زیستن و مردن بر مبنای اعتقاد راستین را بیابد. این امر زمینه دل بستن و سرسپردن به امام حق است و مقدمه نجات و رستگاری را  فراهم می کند.

وی «فرهنگ انتظار» را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: «فرهنگ انتظار» وجه اجتماعی ظهور است و تنها حیات فردی و زندگی شخصی افراد را در بر نمی‌گیرد بلکه همه مناسبات اجتماعی را نیز شامل می‌شود به عبارت دیگر اعمال و افکار انسان باید رنگ انتظار بگیرد و از این فرهنگ متأثر شود، همه مناسبات اجتماعی، فرهنگی، سیاستی و اقتصادی نیز باید به نوعی متأثر از انتظار باشد و میان جامعه منتظر و جامعه غیر منتظر تفاوتی محسوس وجود داشته باشد به بیان دیگر در یک جامعه منتظر، نظام تعلیم و تربیت، امور سیاسی و حکومتی، قوانین و اقتصاد، حقوق و وظایف شهروندی باید بر اساس فرهنگ انتظار و با هدف زمینه‌سازی برای ظهور «امام زمان (عج)»و استقرار حکومت عدل و مهدوی سامان یابند.

خلیلی زمینه سازی برای ظهور را امری مهم خواند و خاطرنشان کرد: تفکر مهدویت همان رفتار جهادی مسلمانان است و حرکت‌های جهادی در عرصه‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز ظهور شود، ما باید برای مهدویت و انتظار فرج جریان‌سازی کنیم و سیاست کلی جامعه باید رسیدن به حکومت مهدوی باشد. «امام خمینی (ره)» پیروزی انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور حضرت «ولی عصر (عج)» می‌دانستند، همچنین مقام معظم رهبری نیز در بیاناتی خود تاکید داشتند که «ظهور «امام زمان (عج)» همان طوری که با انقلاب اسلامی یک قدم نزدیک شد، با همین انقلاب ما باز می‌تواند نزدیک‌تر شود».

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار فرهنگی جمعه‌های انتظار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار فرهنگی جمعه های انتظار امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی در دیدار با فرماندار جدید کاشان با حمایت وهمراهی از حمیدرضا محمدی فشارکی گفت::بیانیه گام دوم انقلاب فرموده رهبر معظم انقلاب باید دغدغه فرماندار در دوره مسئولیتش باشد.
امام جمعه کاشان افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وظیفه اصلی ما نسبت به امام عصر (عج) است یعنی ما ظهور را در پیش داریم، حضرت امام خمینی (ره) سال ۱۳۴۲ قیام کردند و در بیانات ایشان آمده که هدف من بسترسازی اجتماعی در جهان برای ظهور است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمشان به حقیر از کلمه مکرم استفاده کرده و فرمودند شما را به شهر مکرم کاشان اعزام می‌کنم انتظار از فرماندار جدید تقویت وجه مکرم شهر است وفرماندار جدید همه تلاش خود را برای صیانت از مکرم بودن کاشان انجام دهند و برای تقویت این تکریم تلاش کنند.
امام جمعه کاشان افزود: خود سازی، جامعه سازی و تمدن سازی سه جمله نخست بیانیه گام دوم انقلاب است، نگاه فرماندار جدید کاشان این باشد که قرار است فرمایش ولی امر را در کاشان اجرایی شود.

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)