Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:52:09 GMT

هفته انتشار فراخوان‌ها و تعدد اخبار جوایز ادبی

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۸۷۷۳

هفته انتشار فراخوان‌ها و تعدد اخبار جوایز ادبی

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: گزارش یک‌هفته با کتاب این‌هفته از بهمن‌ماه، دربردارنده ۱۴ خبر است و یک‌خبر از گزارش هفته پیش کم‌تر دارد. گزارش این‌هفته به‌طور تمام دربرگیرنده اخبار رویدادهای داخلی حوزه کتاب و نشر است و خبر خارجی ندارد.

ویژگی بارز گزارش این‌هفته تعدد خبرهای مربوط به انتشار فراخوان جوایز و جشنواره‌های ادبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌این‌ترتیب در گزارش این‌هفته ۷ خبر از فراخوان‌های مختلف را مرور می‌کنیم. از نظر موضوعی، موضوع مهم دیگر، نمایشگاه مجازی کتاب تهران است که ۳ خبر دارد و موضوع دیگر، معرفی برگزیدگان و اختتامیه جشنواره‌های ادبی است که اگر خبر پایان داوری بخش شعر جشنواره شعر و داستان انقلاب را هم با آن در نظر بگیریم، ۳ خبر دارد. تنها خبر دیگر گزارش، خبر درگذشت محمود کیانوش شاعر و پژوهشگر ادبیات است.

به‌این‌ترتیب در گزارش پیش‌رو، ابتدا ۳ خبر درباره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، و سپس ۲ خبر درباره جشنواره‌های نقد کتاب و کتاب‌ورسانه را در کنار خبری از جشنواره شعر و داستان انقلاب مرور می‌کنیم. جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی، جشنواره قلم زرین، جشنواره خاتم، جشنواره کتاب‌خوان و رسانه، جایزه داستان کوتاه شهید باقری، مسابقه کتابخوانی مالک زمان و جایزه ادبی چهل هم جوایز و جشنواره‌هایی هستند که خبر انتشار فراخوان‌شان را مرور می‌کنیم.

آخرین خبر گزارش هم، خبر درگذشت محمود کیانوش است.

در ادامه مشروح این‌گزارش را از نظر می‌گذرانیم.

آغاز ثبت‎‌نام نهادها برای خرید کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای دریافت بن نهادها و سازمان‌ها برای خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد.

اعلام ضوابط خرید از نمایشگاه مجازی کتاب تهران

در اطلاعیه‌ای که خانه کتاب و ادبیات ایران، این‌هفته منتشر کرد، شرایط و ضوابط خرید کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در قالب ۱۳ بند اعلام شد.

انتشار هفدهمین اطلاعیه نمایشگاه مجازی کتاب تهران

هفدهمین اطلاعیه نمایشگاه مجازی کتاب هم، طی روزهای این‌هفته درباره انطباق کتاب‌های اعلامی و موجودی ناشران، توسط مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد. هجدهمین اطلاعیه مربوط به نمایشگاه هم روز پنجشنبه این‌هفته منتشر شد که دربردارنده اطلاعاتی خاصی نبود و درباره فیلم‌های آموزشی مربوط به این‌رویداد بود.

معرفی برگزیدگان جشنواره نقد کتاب

هیئت داوران هفدهمین دوره جشنواره «نقد کتاب» عصر یکشنبه ۲۱ دی برگزیدگان و شایستگان تقدیر این دوره از جشنواره مذکور را معرفی کرد.

معرفی برگزیدگان جشنواره کتاب و رسانه

مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه، سه‌شنبه شب ۲۲ دی در سازمان و صدای جمهوری اسلامی ایران برگزار و برگزیدگان و شایستگان تقدیر این دوره از جشنواره مذکور تجلیل شدند.

پایان داوری بخش شعر جشنواره شعرو داستان انقلاب

این‌هفته همچنین اعلام شد با پایان داوری نهایی بخش شعر جشنواره شعر و داستان انقلاب، آثار برگزیده این‌بخش از جشنواره مورد اشاره، مشخص شدند تا در مراسم اختتامیه‌ای که بهمن‌ماه برگزار می‌شود، مورد تقدیر قرار بگیرند.

انتشار فراخوان اولین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی

دبیرخانه اولین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی با انتشار فراخوان این‌رویداد از ناشران، پدیدآورندگان، مترجمان و مصححان دعوت کرد با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به این دبیرخانه ارسال کنند. این‌جایزه با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و پژوهشکده تاریخ معاصر برگزار می‌شود.

انتشار فراخوان جشنواره قلم زرین

نوزدهمین دوره جشنواره قلم زرین دیگر جشنواره‌ای بود که این‌هفته فراخوانش منتشر شد. به موجب خبر انتشار فراخوان این‌جشنواره، رویداد مذکور در زمینه‌های مجموعه داستان و رمان بزرگسال، مجموعه داستان و رمان کودک و نوجوان، شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و پژوهش و نقد ادبی پذیرای آثار مخاطبان است.

انتشار فراخوان جشنواره خاتم

فراخوان ششمین دوره جشنواره داستان‌کوتاه خاتم با محوریت شخصیت پیامبر اکرم (ص) هم این‌هفته منتشر شد.

انتشار فراخوان جشنواره کتاب‌خوان و رسانه

همزمان با بهره برداری از پایگاه اطلاع رسانی و سامانه ثبت نام اولین جشنواره «کتاب خوان و رسانه»، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دبیرخانه مجازی این جشنواره آغاز به‌کار و فراخوان آن را منتشر کرد.

انتشار فراخوان مسابقه داستان کوتاه با محوریت شهید باقری

مؤسسه شهید حسن باقری این‌هفته با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فراخوان اولین مسابقه داستان کوتاه با موضوع زندگی و شخصیت شهید حسن باقری منتشر کرد.

انتشار فراخوان مسابقه کتابخوانی مالک زمان

فراخوان مسابقه کتابخوانی مالک زمان ویژه اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی هم این‌هفته توسط فرهنگسرای خاوران منتشر شد.

انتشار فراخوان جایزه ادبی چهل

فراخوان دومین دوره جایزه ادبی چهل هم این‌هفته توسط مکتب تهران منتشر شد. نخستین دوره این‌رویداد پنج سال پیش برگزار شده بود.

درگذشت محمود کیانوش

محمود کیانوش شاعر و پژوهشگر ادبیات روز سه‌شنبه ۲۳ دی در سن ۸۶ سالگی لندن درگذشت.

کد خبر 5121688 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: نمایشگاه مجازی کتاب فراخوان کتاب معرفی کتاب قاسم سلیمانی آیت الله مصباح یزدی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تازه های نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تجدید چاپ نقد کتاب انتشارات سروش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی معرفی نشریات رایزنی فرهنگی نمایشگاه مجازی کتاب انقلاب اسلامی ایران نمایشگاه مجازی کتاب تهران داستان انقلاب انتشار فراخوان دوره جشنواره محمود کیانوش داستان کوتاه جشنواره کتاب جشنواره شعر منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی

داوود گودرزی شهردار منطقه ۵ تهران با اشاره به برپایی ۵ ایستگاه اطلاع رسانی ویژه گردشگران نوروزی و فعالیت ۲۹ کانون گردشگری در منطقه پنج اعلام کرد: بیش از ۴۸۰۰ گردشگر در چند روز ابتدای نوروز مخاطب ایستگاه‌های اطلاع رسانی و استقبال این منطقه بوده اند. 

وی در ادامه بیان کرد: منطقه پنج با توجه به حضور پر برکت ۱۳ امام زاده و داشتن ظرفیت‌های تفریحی نظیر مجموعه تفریحی باغ وحش و دریاچه ارم، مراکز گردشگری طبیعی کن و فرحزاد هر ساله پذیرای گردشگران مذهبی و طبیعت گردان است.

گودرزی در ادامه از برگزاری چهار جشنواره شکوفه‌های گیلاس در اردیبهشت، جشنواره شاتوت در تابستان، جشنواره خرمالو در پاییز سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های در دست اقدام حوزه گردشگری این منطقه، ثبت دوحسینیه سرآسیاب، نور و امامزاده شعیب (ع) در فهرست آثار ملی می‌باشد.

وی اظهارداشت: تعداد آثار ثبت شده گردشگری منطقه پنج در میراث فرهنگی تا سال گذشته ۱۸ مورد بوده است که در اردیبهشت ماه به ۲۱ ثبت در حوزه بنا‌های تاریخی و آداب و رسوم خواهد رسید.

شهردار منطقه پنج در پایان به انتشار کتابچه جاذبه‌های گردشگری دو زبانه (فارسی و انگلیسی)، انتشار فلش کارت‌های جاذبه‌های گردشگری منطقه ۵، فیلم‌های گردشگری منطقه به دو زبان و ارائه نقشه‌های جاذبه‌های گردشگری منطقه، ثبت تمبر پل آجری و اجرای تور‌های مجازی گردشگری اشاره کرد و اظهار کرد: در تلاشیم با همت همه همکاران و همراهی ستاد گردشگری شهرداری تهران با توجه به ظرفیت‌های مذهبی و تاریخی موجود، حوزه‌های گردشگری منطقه پنج را وسعت داده و این منطقه به یک تفرجگاه بزرگ در تهران تبدیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • لذت یک رکوردشکنی ادبی و اشعاری که ذوق آقا را به همراه داشت
  • فراخوان جشنواره «شعر توحیدی» منتشر شد
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • انتشار هفته‌نامه خط حزب‌الله با عنوان آغاز سال‌نو برای انسان مؤمن
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • «طنزپهلو» فراخوان داد
  • «طنزپهلو» فراخوان داد