Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دکتر مسعود مردانی، با تاکید بر اینکه تعجیبل در بازگشایی‌ها خطرناک است، گفت: بازگشایی بدون دلیل قطعی باعث افزایش گردش ویروس در جامعه و باعث افزایش موارد ابتلا در جامعه می‌شود. ما این موضوع را یک بار در اردیبهشت ماه هم تجربه کردیم و دیدیم وقتی آمار پایین آمد به سرعت مراکز آموزشی، رستوران‌ها، مراکز خرید و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را باز کردند و دود آن به چشم مردم رفت و یادمان هست که آمار مرگ و میر تا مرز ۵۰۰ نفر در روز نیز ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه آمار مرگ و میر کرونایی طی چند روز اخیر دو رقمی شده است، اظهار کرد: باید این آمار را حفظ کرده و کاهش دهیم. مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اکنون خبر‌هایی از فرمانداری تهران می‌خوانیم که درصد بالایی از درخواست‌های سفر‌های بین استانی غیر ضروری بوده است و این نشان می‌دهد مردم تصور می‌کنند به محض کاهش آمار می‌توانند به سرعت به سفر رفته و در مجامع شرکت کنند؛ این رویه خطر آفرین است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: بازگشایی‌ها نیاز به پایش مستمر دارند، یعنی باید مدام بررسی شوند تا اگر بازگشایی تاثیری در افزایش بار بیماری داشت آن را محدود کنند. البته این موضوع هم خالی از مشکل نیست، زیرا هر فعالیتی که اکنون آزاد شود و هر بازگشایی که اکنون انجام شود تاثیرش را دو هفته بعد خواهد گذاشت و دو هفته بعد موارد جدید بیماری نمود پیدا می‌کنند. ما به عنوان متخصصین این امر هشدار می‌دهیم تعجیل در بازگشایی‌ها ممکن است آرامش فعلی این روز‌ها را برهم بزند.

بیشتر بخوانید: حریرچی: بیمارستان‌ها توان موج چهارم را ندارند

وی در خصوص بازگشایی مدارس در برخی مناطق، گفت: معمولا در تعطیلی‌هایی که به دنبال گسترش ویروس‌های تنفسی فوقانی اتفاق می‌افتد، یکی از اولین مراکزی که فعالیتشان تعطیل می‌شود مدارس و مراکز آموزشی هستند و به همین ترتیب باید آخرین جایی باشند که بازگشایی می‌شوند و فکر می‌کنم وزارت آموزش و پرورش پایش را در نظر دارد؛ زیرا بدون پایش مستمر شرایط مسلما وضعیت مشابه شرایط مهرماه خواهد شد و افزایش بار بیماری را شاهد خواهیم بود.

این متخصص عفونی درباره واکسن‌های فعلی کرونا در کودکان گفت: متاسفانه کارایی و عوارض جانبی واکسن‌های کرونایی که تاکنون عرضه شده است بر اطفال و زنان باردار ارزیابی نشده است و تمام کارآزمایی‌های بالینی بر بزرگسالان است. با توجه به اینکه در نوع جهش یافته کرونا افراد زیر ۲۰ سال و کودکان در خطر بیشتری از نظر ابتلا هستند باید بیشتر مراقب این گروه سنی بود.

مردانی ادامه داد: مسائل اقتصادی و وضعیت معیشت مردم هم در بازگشایی‌ها بی‌تاثیر نیست؛ زیرا امکان جبران خسارت تعطیلی‌ها برای دولت هم سخت و مشکل است. با این حال ارزیابی مستمر می‌تواند به ما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه احتمال بروز پیک چهارم کرونا به دنبال بازگشایی‌ها وجود دارد، اظهار کرد: این گزینه هم قابل رد کردن نیست، اما امیدواریم به یاری خدا با توجه به اینکه روند رو به کاهش بیماری چشمگیر است، پیک چهارم رخ ندهد. به نظر می‌رسد با نظارت و پایش مستمر بتوانیم جلوی وقوع پیک چهارم را بگیریم.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران ویروس کرونا در ایران بازگشایی ها پیک چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد :۶۵ تیم محسوس و نامحسوس پلیس راه استان کرمانشاه در محورهای مواصلاتی استان به ویژه در نقاط حادثه‌ساز و پر تردد جاده‌ای حضور دارند تا بتوانند سفر ایمن را برای هم‌وطنانمان رقم بزنند.

وی افزود:: با همکاری و همراهی مردم طی فروردین‌ماه شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم که در نتیجه آن تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه ۸ درصد کاهش یافت.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به بارش باران در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه هم‌اکنون سطح جاده‌های استان در برخی محورها لغزنده است و شاهد بارش‌های پراکنده هستیم.

وی ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه، پرهیز از سبقت غیرمجاز و عجله، همراه داشتن تجهیزات لازم، اطمینان از ایمنی خودرو برای سفر ضروری است تا از حوادث ناگوار جلوگیری شود.

سرهنگ زارع خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که قصد سفر و تردد در محورهای مواصلاتی را دارند می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس حاصل کرده و مسیر مورد نظر خود را بررسی کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه در فصل بهار شاهد بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف جاده‌ای هستیم به رانندگان توصیه می‌کنیم حتماً قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا سفر ایمنی را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند.

کد خبر 6087029

دیگر خبرها

  • معاون صدا خبر داد: چهارمین جشنواره پژواک بین‌المللی می‌شود
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • استعلام و پرداخت قبض برق در یک چشم برهم‌زدن
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم
  • سندروم پس از کرونا چیست؟