Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:51:08 GMT

سه سایت گردشگری دریایی در قشم ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۸۹۴۷

سه سایت گردشگری دریایی در قشم ایجاد می‌شود

محمد راستاد شامگاه پنج‌شنبه در پایان  بازدید از اسکله‌ها و موج‌شکن‌های جزیره قشم افزود: در نوار ساحلی کشور به ویژه در سواحل جزیره قشم ظرفیت مناسبی وجود دارد که باید از آن برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی در منطقه بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: بندرگاه‌هایی که در جزیره قشم وجود دارد، از نظر زیرساختی آمادگی توسعه و افزایش کاربری را دارد تا فعالیت‌های دریایی اعم از صیادی، تجاری و غیره با امنیت بالا در آن‌ انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه موضوع گردشگری دریایی یکی از خاص‌ترین انواع گردشگری در جهان است، بیان کرد: در مجاورت روستای تنبان جزیره قشم، حوضچه‌های شیب‌دراز، کندالو و جزیره هنگام ظرفیت جذب گردشگر ایجاد کرده است.

وی افزود: تا پایان امسال چند اسکله شناور در جزیره قشم نصب می‌شود و شناورهای جدیدی نیز به ناوگان گردشگری اضافه می‌شود.

راستاد تصریح کرد: ارتقاء ظرفیت‌های گردشگری و تقویت ناوگان مسافری دریایی از اولویت‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

زیرساخت موجود در بنادر لافت و پهل مناسب نیست

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: خدمات رسانی و زیرساخت‌های بنادر لافت و پهل در شان مردم نیست و متاسفانه به دلیل نداشتن مالکیت این سازمان بر بنادر نامبرده امکان تغییرات وجود ندارد.

وی افزود: ایجاد شرایطی که هموطنان عزیز بتوانند در وضعیت ایمن و مناسب از ظرفیت های گردشگری دریایی و تردد بهره‌مند شوند وظیفه سازمان‌های متولی در هر منطقه است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور به همراه منصور آرامی، نماینده مردم بندرعباس، قشم و هرمز در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استان هرمزگان و شهرستان قشم از اسکله‌ها، پایانه مسافربری شهید ذاکری، موج شکن‌های سراسر جزیره قشم بازدید کردند و توسعه ۲ موج‌شکن روستای تنبان و شهر سوزا در این سفر امکان سنجی شد.

برچسب‌ها سازمان بنادر و دریانوردی قشم اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی قشم اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان سازمان بنادر و دریانوردی قشم اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اخبار کنکور سازمان بنادر و دریانوردی جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست هم اندیشی روسای بندری استان بوشهر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با هدف حمایت لجستیکی و پشتیبانی از عملیات تخلیه بارگیری در بندر بوشهر، دهکده لجستیک در این بندر راه اندازی می‎ شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی اظهار داشت: برای رونق بخشی به فعالیت های بنادر استان بوشهر نگاهی مثبت و سازنده وجود دارد که این نگاه نویدبخش توسعه دریامحور در این استان است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حوزه آموزش نیز با بهره گیری از تجارب و تخصص کارکنان سازمان برنامه ریزی برای ارتقای سطح کارکنان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوری استان بوشهر نیز در این نشست گفت: با هدف حمایت لجستیکی و پشتیبانی از عملیات تخلیه بارگیری در بندر بوشهر، دهکده لجستیک در این بندر راه اندازی می‎ شود.

محمد شکیبی نسب توضیح داد: تاکنون سه محدوده برای راه اندازی دهکده لجستیک بندر بوشهر پیش بینی شده که با بهره گیری از نظرات مشاور یکی از نقاط در شهرستان بوشهر گزینه اصلی به شمار می رود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت دهکده لجستیک در شورای امور زیربنایی استان حمایت ویژه ای از این طرح شده و تحقق آن بدون تردید زمینه ساز رونق بیش از پیش فعالیت های تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون عمده بنادر بوشهر نیاز مبرم به توسعه فضای انبار و بارانداز دارند؛ چراکه در کمبود فضا زمان انتظار شناور در برخی از بنادر استان افزایش یافته است.

شکیبی نسب ادامه داد: در سال گذشته میزان قابل توجهی از کالاهای اساسی از بندر بوشهر وارد کشور شد که این نشان از ظرفیت بالای این بندر برای واردات کالای اساسی و بویژه پذیرش کشتی های زیر ۳۰ هزار تن است.

در این نشست روسای بنادر گناوه، دیر و دیلم دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را در جهت پویایی هر چه بیشتر فعالیت های بندری ارائه کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • راه اندازی دهکده لجستیک در بوشهر
  • دهکده لجستیک در بندر بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • دهکده لجستیک در بوشهر راه‌اندازی می‌شود
  • لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی
  • میزبانی اسکله‌های گلستان از ۷۵ هزار گردشگر دریایی