Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، یک داستان عاشقانه دوست‌داشتنی در دوران کرونا اتفاق افتاد: دو آشنای قدیمی پس از نزدیک به ۷۰ سال دوری، با هم ملاقات و ازدواج کردند.

"فرد پل" و "فلورانس هاروی" که نزدیک به هفت دهه پیش از هم جدا شده بودند، در دوران شیوع ویروس کرونا تصمیم به ملاقاتی گرفتند که خانواده جدید آن‌ها را شکل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان این عشق ۶۸ سال پیش آغاز شد، زمانی که فرد پاول و فلورانس هاروی برای اولین بار یکدیگر را ملاقات کردند.

این زوج در آغاز جوانی و برای نخستین بار در شهری کوچک در نیوفاندلند کانادا، با یکدیگر آشنا شدند. در آن دوران، فرد هر شب قبل از خواب چراغ ایوان خود را خاموش و روشن می‌کرد. این روشی برای گفتن شب بخیر به فلورانس بود که آن طرف خلیج زندگی می‌کرد.

فرد پل که اکنون ۸۴ سال دارد به سی‌ان‌ان گفت: "او اولین عشق من بود، اولین عشق واقعی." اما پل برای کار به تورنتو رفت. یک سال بعد، هنگامی که به نیوفاندلند بازگشت، هاروی به شهر دیگری رفته بود.

سرانجام، آنها هر دو، با افراد دیگری ازدواج کردند و خانواده تشکیل دادند اما در سال ۲۰۱۷، هاروی و پل همسرانشان را بر اثر بیماری و کهولت از دست دادند؛ این غم مشترک آنها را به هم نزدیک کرد.

آنها در مورد زندگی خود، فرزندان و نوه ها صحبت کردند؛ هاروی ۸۱ ساله معتقد بود که آن دو واقعا دوباره با هم ارتباط برقرار کرده بودند؛ به همین دلیل با آمدن به تورنتو، پل را غافلگیر کرد و تولد او را جشن گرفتند.

سه روز پس از ملاقات دوباره، این دو یار کهن‌سال آماده ازدواج بودند. با اینکه پل به تازگی متوجه سرطان معده خود شده بود، هاروی متعهد شد که در تمام خوبی‌ها و بدی‌ها در کنار او باشد.

ازدواج آنها به دلیل پاندمی کرونا، با حضور تعداد کمی از افراد خانواده در کلیسای تورنتو برگزار شد، آن دو، با تمام خردی که در زندگی جمع کرده بودند، با تمام شادی‌ها و غم‌ها و عبور از فراز و نشیب‌های بسیار، آماده بودند که به زندگی ادامه دهند.

"هر دو سال‌ها ازدواج کرده بودند و خانواده، خاطرات و زندگی‌های شگفت‌انگیزی داشتند. هر دو واقعاً به عهد خود در مورد همسر اول خود وفا کرده بودند"؛ این را کشیش این مراسم گفت و آن را تماشای یک معجزه واقعی از زندگی توصیف کرد، جایی که عشق واقعی و خانواده شکل گرفت.

درهمین زمینه بخوانید؛

بالاکشیدن از دیوار برای ملاقات مادری که بر اثر کرونا درگذشت دو رقیب بازی‌ آنلاین پس از یک سال ملاقات کردند

کد خبر 579407 برچسب‌ها ازدواج كروناويروس عشق تورنتو خانواده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ازدواج كروناويروس عشق تورنتو خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (29 اسفند)

به غیر از آن که بشد دین و دانش از دستم
بیا بگو که ز عشقت چه طرف بربستم

اگر چه خرمن عمرم غم تو داد به باد
به خاک پای عزیزت که عهد نشکستم

چو ذره گر چه حقیرم ببین به دولت عشق
که در هوای رخت چون به مهر پیوستم

بیار باده که عمریست تا من از سر امن
به کنج عافیت از بهر عیش ننشستم

اگر ز مردم هشیاری ای نصیحتگو
سخن به خاک میفکن چرا که من مستم

چگونه سر ز خجالت برآورم بر دوست
که خدمتی به سزا برنیامد از دستم

بسوخت حافظ و آن یار دلنواز نگفت
که مرهمی بفرستم که خاطرش خستم

تفسیر :

انسانی صادق و با ایمان هستید که همواره سر قول و قرار و عهدی که با دیگران می بندید هستید. روزگار سختی می گذرانید و اوضاع مساعدی ندارید اما امید خود را از دست ندهید.

به زودی از سختی ها و مشکلات عبور کرده و روزهای خوشی در انتظار شما خواهد بود. به پروردگار توکل داشته باشید که سرانجام همای سعادت روی شانه های شما خواهد نشست.

زندگی نامه حافظ

حافظ، شاعر فارسی زبان قرن هشتم هجری بوده که در سال ۷۲۷ هجری قمری در شهر شیراز متولد شد. پدر او بهاءالدین محمد نام داشت که در دوران کودکی حافظ، از دنیا رفت. حافظ در دوران نوجوانی شاگرد نانوا بود و به‌همراه مادرش زندگی سختی را سپری می‌کرد. گفته می‌شود او در اوقات فراغت خود به مکتب‌خانه‌ای که نزدیک نانوایی بود می‌رفت و خواندن و نوشتن را از همان جا فراگرفته است. او در مجالس درس علما و بزرگان زمان خود شرکت می‌کرد و نیز‌زمان برای کسب درآمد به کارهای سخت و طاقت فرسا می‌پرداخت. خانه حافظ در محله شیادان شیراز بود.

این شاعر بزرگ در دوران جوانی بر تمام علوم مذهبی و ادبی مسلط شد و در دهه بیست زندگی خود به یکی از مشاهیر علم و ادب سرزمین خود تبدیل شد. جالب است بدانید که او قرآن را به‌طور کامل حفظ بود و به همین خاطر تخلص حافظ را برای او انتخاب کردند. شمس الدین محمدبن بهاءالدین محمد حافظ شیرازی حدود چهل سال در حوزه درس استادان آن زمان از قبیل قوام الدين عبدالله، مولانا بهاء الدين عبدالصمد بحرآبادی، مير سيد شريف علامه گرگانی، مولانا شمس الدين عبدالله و قاضی عضدالدين عيجی  شرکت می‌کرد و به همین خاطر به اکثر دانش‌های زمان خود مسلط بود.

حافظ در دوران شاه شیخ ابواسحاق به دربار راه پیدا کرد و شغل دیوانی را برای خود انتخاب کرد. او علاوه بر شاه ابواسحاق، در دربار شاهان دیگری همانند شاه شیخ مبارزالدین، شاه شجاع، شاه منصور و شاه یحیی نیز حضور پیدا کرده بود. حافظ از طریق دیوانی امرار معاش می‌کرد و شاعری شغل اصلی او نبود. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین گناه از نظر حافظ، ریاکاری و مردم‌فریبی بود. حافظ در دوران زندگی خود اشعار به‌ویژه غزلیات بسیار زیبا و معنی‌داری سروده است که نیز‌اکنون پس از گذشت قرن‌ها از آن، بوی تازگی داده و خواندنش آرامش‌بخش است. دیوان اشعار حافظ شامل غزلیات، قصیده، مثنوی، قطعات و رباعیات می‌شود.

حافظ در دوران جوانی عاشق دختری به نام شاخه نبات شد؛ البته برخی بر این عقیده‌اند که نام همسر حافظ نسرین بود و او این نام را به‌دلیل شیرین زبانی معشوقه‌اش به او اختصاص داده است. او برای رسیدن به معشوقه‌اش، ۴۰ شبانه روز را به‌طور مستمر در آرامگاه باباکوی شب زنده‌داری کرده و به دعا پرداخت. سپس، با شاخه نبات ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر بود. حافظ تنها یک بار ازدواج کرد و پس از مرگ همسرش مجرد ماند. به همین خاطر بسیاری از عارفان و عاشقان، عشق مقدس و واقعی را در حافظ جستجو می‌کنند. پسر این شاعر بزرگ نیز در دوران جوانی در راه سفر نیمه‌کاره به هند همراه پدرش از دنیا رفت.

در تقویم رسمی ایران، ۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ است و هر ساله در این روز مراسم بزرگداشت حافظ با حضور پژوهشگرانی در سراسر دنیا روی آرامگاهش در شهر شیراز برگزار می‌شود.

 

آثار حافظ

دیوان حافظ شامل ۵۰۰ غزل، ۴۲ رباعی و چند قصیده است که آن را در در ۵۰ سال از زندگی خود سروده است؛ یعنی به‌طور متوسط در هر سال تنها ۱۰ غزل سروده است؛ زیرا او در لحظاتی خاص به سرودن اشعار خود می‌پرداخت و تمرکز خود را روی خلق آثاری ناب گذاشته بود که شایسته مقام معشوق باشد. این نکته بسیار قابل‌توجه و تامل‌برانگیز بوده و به همین خاطر دیوان او را به یک کتاب خاص و خواندنی تبدیل کرده است. دیوان حافظ بیش از ۴۰۰ بار به زبان فارسی و زبان‌های دیگر دنیا به چاپ رسیده است. حافظ لقب ماهرترین غزل‌سرای زبان فارسی را نیز با اقتدار از آن خود کرده و تک بیت‌های او بسیار درخشان و تماشایی است.

شاید تعبیر کردن یا قدرت تاویل پذیری را بتوان از مهم‌ترین خصوصیات اشعار حافظ به حساب آورد؛ زیرا هر کس که دیوان حافظ را باز کرده و غزلی از آن می‌خواند، با توجه به شرایط روحی خود برداشت متفاوتی از آن می‌کند؛ به‌گونه‌ای که حافظ آن شعر را فقط برای حال آن لحظه او سروده است. در اشعار حافظ، تناسبات هنری به شکلی ظریف و دقیق رعایت شده‌اند و ایهام و ابهام را به جا و درست به کار برده است. در برخی از اشعار حافظ، زبان طنز نیز به کار گرفته شده تا ناگفته‌ها به کمک زبان طنز بیان شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (28 اسفند)

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (29 اسفند)
  • چرا همسر «سروش صحت» همه را شوکه کرد؟
  • گل هاروی الیوت به منچستریونایتد (منچستریونایتد 2-3 لیورپول)
  • همه چیز درباره عشق، ازدواج و فرزندان یوسف و زلیخا
  • خواستگاری برای دایی و ازدواج با خواهرزاده!
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (27 اسفند)
  • ملاقات و خوش و بش سادیو مانه و روبرتو فیرمینو پس از پایان دیدار النصر و الاهلی / فیلم
  • «نیمه دیگر زندگی» و «شریف جان شریف جان» به بازار آمدند
  • تصاویری از پدر بمب اتم و خانواده‌اش؛ از زندگی شخصی اوپنهایمر چقدر می‌دانیم؟
  • پوگبا: خدا را شکر برای همه لحظات خوب، بد و سخت