Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا،حسن آصفی در جلسه مشترک هیات مدیره جمعیت هلال احمر و مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی که در سالن جلسات هلال احمر استان برگزار شد،افزود: تکمیل پایگاه امداد و نجات استان در انجیلاق نیازمند کمک ویژه‌ای است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

آصفی گفت: با توجه به اینکه منابع مالی بسیار کاهش یافته و همچنین براساس قانون مدیریت بحران کشور وظایف بیشتری به هلال احمر داده شده ولی برای این مسائل هیچ اعتباری دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش درآمدهای جمعیت هلال احمر استان با توجه به بیماری کرونا عنوان کرد: مشکلاتی در پرداخت رفاهی، بیمه‌ها، مأموریت‌ها و همچنین پرداخت پشتیبانی برای پایگاه‌های جمعیت هلال احمر وجود دارد و حتی برای تکمیل انبارها و مایحتاج اولیه نیز مشکلات زیادی بر سر راه جمعیت هلال احمر استان قرار گرفته است.

آصفی با بیان اینکه داروخانه هلال احمر قزوین، استان‌های همدان، زنجان و گیلان را نیز پوشش می‌دهد، ادامه داد: باید حمایت‌های لازم از جمعیت هلال احمر استان با توجه به وسعت فعالیت این داروخانه از سوی نمایندگان و مسوولان استان صورت گیرد.

وی درباره عملکرد آموزشی جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد: جشنواره ملی سفیران بشردوستی به عنوان یک جشنواره ملی به طراحی و پیشنهاد معاونت جوانان این جمعیت برگزار شد و هلال احمر استان با توجه به موضوع جهان شمول بودن جشنواره در صدد است که سطح برگزاری این جشنواره را بین المللی نماید.

آصفی، حوزه آموزش هلال احمر استان را به عنوان مرجع مطرح در کشور در فعالیت‌های آموزشی بیان و عنوان کرد: در حوزه معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی نیز، داروخانه هلال احمر رتبه برتر در بین کل داروخانه‌های جمعیت هلال احمر را کسب کرده که این رتبه بسیار حائز اهمیت است.

مجتبی کاشانی از اعضای هیات مدیره جمعیت هلال احمر نیز در خصوص اقدامات انجام شده در هیات مدیره و معاونت‌های مختلف جمعیت هلال احمر اظهار داشت: راه اندازی اولین مدرسه مجازی آموزش کمک‌های اولیه در کشور، کسب رتبه برتر در آموزش سربازان وظیفه پادگان جوادنیا در سطح کشور، کسب رتبه ممتاز در کاهش کسورات در کل داروخانه جمعیت هلال احمر، کسب مقام برتر کشوری معاونت جوانان استان در حوزه خلاقیت در دو سال متوالی و کسب مقام برتر استانی در برنامه‌های اوقات فراغت در پنج سال متوالی از جمله فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان قزوین از سال ۱۳۹۶ تاکنون است.

وی به پتانسیل بسیار خوب تشکیل مجمع خیرین استان در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و اظهار داشت:  توزیع بیش از ۱۰ هزار سبد و بسته غذایی آماده و اقلام زیستی و معیشتی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال بین خانواده‌های متأثر از بیماری کرونا در قالب طرح کمک‌های مؤمنانه و اجرای طرح نذرآب در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ با اعزام تیم‌های بهداشتی، درمانی و معیشتی هلال احمر با حضور خیران و پزشکان داوطلب در راستای تحقق اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه به آسیب پذیرترین مناطق محروم و بحرانی استان سیستان و بلوچستان از دیگر اقدامات ارزشمند این جمعیت است.

کاشانی به انجام ۱۱ عملیات امداد هوایی به مدت ۴۸ ساعت پرواز و نجات جان هشت نفر طی عملیات در مناطق صعب العبور، افتتاح چهار دفتر نمایندگی جدید در چهار شهر استان و نیز جذب هفت نفر در داروخانه هلال احمر و نیز آماده سازی و هماهنگی جهت جذب ۲۱ نفر از نجاتگران با درجه ایثار در پایگاه‌های جاده‌ای و کوهستان این جمعیت اشاره و عنوان کرد: تکمیل پروژه امداد و نجات انجیلاق و ایجاد پنج پایگاه ثابت امداد و نجات دیگر از هدف گذاری‌های جمعیت هلال احمر استان برای چهارسال آینده بوده که برای ما حائز اهمیت است.

حجت الاسلام ابوالفضل مفیدی کیا مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم بی بی فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: هلال احمر مجموعه وسیعی است و تأثیرات زیادی را در افراد و جامعه دارد و هر چه قدر توجه بیشتری به این مجموعه شود اثر گذاری بیشتری نیز می‌تواند داشته باشد.

برچسب‌ها استان قزوین تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال احمر استان قزوین تصادفات جاده ای سازمان امداد و نجات هلال احمر اخبار کنکور جمعیت هلال احمر استان جمعیت هلال احمر امداد و نجات استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر به ۱۱ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کرد

  سید محمد مهدی سجادی  در حاشیه بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان  گفت: براثر بارش‌های اخیر و شدت گرفتن برخی از مناطق شهری و روستایی در جنوب استان‌ آسیب دیدند و تعدادی از محورهای مواصلاتی مسدود شد.

وی با بیان اینکه نیروهای عملیاتی هلال‌احمر همواره در زمان‌های هشدار هواشناسی با امکانات و تجهیزات آماده باش هستند، گفت: براثر آبگرفتگی‌های اخیر و مسدود شدن راه‌ها ارتباط محور چابهار به نیکشهر برقرار شده و رفت و آمد در حال انجام است، تلاش برای بازگشایی محور چابهار _کنارک و زرآباد نیز در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به عملیات امداد هوایی با انجام ۸۳ سورتی پرواز در مناطق سخت گذر سیل زده این استان توسط بالگرد، بیان کرد: این پروازها برای انتقال اقلام زیستی و سایر اقلام برای رساندن به اهالی روستاهای در محاصره سیلاب انجام شده است.

سجادی ادامه داد: ۴۷۷ نیروی عملیاتی در قالب ۹۹تیم با بکارگیری ۹۵ دستگاه خودروی امدادی و تجهیزات سیلاب از شهرستان‌های تحت تاثیر به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

وی گفت: در این عملیات ها نیز ۲۲۷۶ تخته پتو، ۳۱۵ دستگاه چادر امدادی، ۲۸۶۰ کیلو گرم نایلون پوششی، ۴۹۲۸ بطری آب معدنی، ۱۱۸۸ تخته موکت، ۱۵۴۰ بسته غذایی ۱۰ روزه و ۴۹۱ بسته غذایی ۷۲ ساعته و دیگر اقلام توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امدادرسانی به مناطق سیل زده توسط نیروهای هلال احمر تا بازگشت آرامش به منطقه تداوم می‌یابد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو در تاکستان ۹ مصدوم بر جای گذاشت
  • هلال احمر به ۱۱ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کرد
  • ۹ مصدوم در واژگونی یک پیکان
  • ۱۵ مصدوم در تصادف اتوبوس و کامیون در محور انار به مهریز
  • ۲ مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن