Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@05:37:15 GMT

رسیدگی به بیش ا ز ۲ هزار پرونده احتکار در تعزیرات

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۹۶۵۱

رسیدگی به بیش ا ز ۲ هزار پرونده احتکار در تعزیرات

محسن عسکری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره پرونده های احتکار افزود: ۲۸۶ فقره پرونده همچنان در حال رسیدگی است و ۴۲۶ نفر از متهمان این پرونده ها با ارائه مدارک قانونی حکم برائت دریافت کردند و برای ۱۴۱ پرونده نیز با توجه به عدم صلاحیت تعزیرات در رسیدگی به این تخلفات به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین برای ۵۱۱ نفر از متهمان قرار صادر شده و در نهایت تعداد ۸۶۷ پرونده منجر به صدور حکم جزای نقدی شده که متخلفان به پرداخت ۱۷۳۶ میلیارد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند.

عسکری با بیان اینکه در ماه های اخیر تمرکز گشت های مشترک تعزیرات بر موضوع احتکار بوده است، اظهار داشت: اقلام بهداشتی، لوازم خانگی، مرغ، تخم‌مرغ، لاستیک، آهن و میلگرد، روغن، لبنیات و بازرسی از فروشگاه های زنجیره ای از مهمترین موضوعات گشت‌های مشترک تعزیرات بوده است که تا رسیدن بازار به ثبات این روند افزایشی گشت مشترک تعزیرات ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات است اما براساس ماده ۱۹ قانون تعزیرات حکومتی این سازمان اختیار تشکیل گشت مشترک با سایر دستگاه های نظارتی را به منظور تسریع در رسیدگی به تخلفات دارد.

عسکری اضافه کرد: شماره تماس ۱۳۵، درگاه اینترنتی t۱۳۵.ir و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ آماده دریافت شکایات و گزارش‌های هموطنان عزیزمان خصوصاً در مورد احتکار و اختفا و قصد گران‌فروشی است.

به گزارش ایرنا، ۲۵ شهریور سال جاری جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر لزوم افزایش همکاری با دستگاه های نظارتی با توجه به شرایط موجود اقتصادی گفت: گشت های مشترک تعزیرات باید افزایش یابد و تمرکز این گشت ها بر موضوع احتکار و اختفا به قصد گرانفروشی باشد.

گشت های مشترک تعزیرات با هدف برخورد با تخلفات حوزه احتکار با همکاری پلیس امنیت اقتصادی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اتحادیه ها و اتاق اصناف برگزار می شود.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا سازمان تعزیرات حکومتی احتکار گرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا سازمان تعزیرات حکومتی احتکار اختصاصی ایرنا سازمان تعزیرات حکومتی احتکار گرانی اخبار کنکور گشت های مشترک تعزیرات تعزیرات حکومتی گشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۲ گروه تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی بر بازار نظارت دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حضرتی روز سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، افزود: گروه‌های تعزیراتی یاد شده در ایام تعطیلات نوروزی بر واحدهای صنفی و تولیدی استان نظارت کامل دارند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

به گفته وی در تعطیلات نوروزی امسال تعداد ۸۲۲ مورد بازرسی از اصناف، کسبه و واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان شرقی انجام شده است.

حضرتی حضور رؤسای شعب تعزیرات حکومتی در نقاط مختلف کلانشهر تبریز در اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در ادامه اجرای طرح نظارتی ویژه رمضان و نوروز علاوه بر فعالیت گشت‌های مشترک بازرسی، رؤسای شعب تعزیرات حکومتی موظف شده اند در محل‌هایی مثل ترمینال، واحدهای اقامتی و گردشگری، میادین میوه و تره بار و پاساژهای پر تردد مستقر و به شکایت‌های حضوری مردم رسیدگی کنند.

وی رصد و کنترل مراکز اقامتی، گردشگری و نیز عرضه عمده کالاهای مورد نیاز شهروندان را جزو دستور کارهای خاص گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی اعلام و ادامه داد: در اجرای این طرح بازرسان اتاق اصناف، سازمان صمت و جهاد کشاورزی و معاونت غذا و دارو و نیز میراث فرهنگی و گردشگری حضور دارند.

کد خبر 6063199

دیگر خبرها

  • استقرار ۵ شعبه رسیدگی به تخلفات در ماه رمضان
  • پلمب ۳۰ واحد صنفی متخلف اصفهان در ایام نوروز
  • استقرار ۵ شعبه رسیدگی به تخلفات در ماه رمضان/ ۳۰ واحد صنفی متخلف در ایام نوروز پلمب شد
  • تقلب در فروش لوازم خانگی
  • محکومیت ۱۱ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده و محکومیت ۳۷۷ میلیارد تومانی متخلفان
  • ۳۵۲ گروه تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی بر بازار نظارت دارند
  • پارسال به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد
  • رسیدگی به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی پارسال درآذربایجان غربی
  • جریمه ۶ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریالی یک برنج فروشی در بندرانزلی