Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران وضعیت قرمز کرونایی در مازندران، روز به روز در حال تشدید است و پس از دو هفته‌ای که ۵ شهر این استان، در وضعیت قرمز به سر می‌بردند، حالا با اضافه شدن ۵ شهر دیگر، این عدد، به ۱۰ شهر رسیده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، طبق آخرین بروز رسانی رنگ بندی کرونایی کشور در نقشه نرم افزار ماسک، هم اکنون در استان مازندران شهرستان های نکا، ساری، قائمشهر ، جویبار، سوادکوه، بابل، فریدونکنار، آمل تنکابن و رامسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته اند و مابقی شهرستان های استان در وضعیت نارنجی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

️سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شب گذشته در برنامه زنده تلویزیونی نیز با تایید این موضوع به این امر اشاره کرد که، رنگ بندی ها تصمیم گیری ستاد ملی است.

وی گفته که، با توجه به اینکه بسیاری از مناطق کشور وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است از رنگ بندی آبی ایجاد شده است که مردم احساس نکنند در وضعیت خوبی قرار دارند و براساس آن محدودیت هایی باقی می ماند.

موسوی با تاکید بر اینکه، محدودیت های تردد خودروها باید در مبادی خروجی استان های مبدا با جدیت اعمال شود به این نکته نیز اشاره کرد که، فقط یک عامل در شیوع کرونا تاثیر ندارد، لذا برای کنترل این بیماری هر چقدر بتوانیم کارهایی را انجام بدهیم که آسیب جدی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمتری به جامعه وارد شود بسیار خوب است ، ولی کار بسیار سختی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرده که، به جز مازندران همه مناطق کشور وارد پیک سوم شدند و ورود و خروج از پیک در اکثر  استان ها تقریبا سه ماه طول کشید، درحالی که مازندران ۲۳ هفته است که وارد پیک نشده است و اگر استان وارد این موج نشود می توان گفت روند بسیار خوبی برای کنترل بیماری انجام شد.

موسوی همچنین به پرهیز از حضور در محیط های مشکوک به آلودگی کرونا تاکید و اظهار کرد که، دورهمی ها، تجمعات و وسایل نقلیه عمومی از مهم‌ترین عوامل ابتلای افراد به این بیماری است و براساس تحقیقات انجام شده اگر فردی ۱۵ دقیقه با فرد مبتلا در تماس باشد به این بیماری مبتلا می شود بنابراین باید به این مسئله توجه جدی شود.

به گزارش ایسنا، موسوی همچنین به این موضوع اشاره کرد که، در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۱۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت ۱۹۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد که، هم اکنون ۱۲۱۷ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۴۳ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۱۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ بیمار جدید بستری و ۲۸ بیمار هم ترخیص شدند، همچنین ۳۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر، 1435 بیمار مبتلا به کووید 19 و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا کروناویروس استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشکوک به کرونا بستری هستند وضعیت قرمز بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت تا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.


محدودیت‌های ترافیکی اعلام شده:

۱. موتورسیکلت:
تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع می‌باشد.
* تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

۲. سواری:
الف) محور کندوان:
- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:
۱) از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود.
۲) از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد بصورت کامل.
۳) از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)
۴) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.
۵) تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

* تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:
۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

۳. نقلیه سنگین (به استثناء حاملین موادسوختی ویافاسدشدنی):
۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.
۲- محور هراز:
الف) تردد کلیه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.
ب) تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ و ۰۷ از محور هراز ممنوع می‌باشد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران