Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:51:39 GMT

چالش جدید واتس اپ در هند و ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۸۹۶۹۸

چالش جدید واتس اپ در هند و ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روز گذشته دادخواستی در دادگاه هند ارائه شده که طبق آن آپدیت جدید، قوانین مربوط به حریم شخصی واتس اپ نظارت بر کاربران است و امنیت هند را تهدید می‌کند.

این دادخواست نشان دهنده یک چالش قانونی دیگر برای پیام رسان متعلق به فیس بوک است. در دادخواست مذکور اشاره شده واتس اپ با اشتراک گذاری، انتقال و ذخیره اطلاعات کابران در یک کشور دیگر با قوانین اطلاعات خارجی، امنیت ملی هند را به خطر می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از آن آمده است: واتس اپ حق اساسی حریم خصوصی ما را به سخره گرفته است.

در بخش دیگری آمده است: این رفتار مستبدانه و اجباری در دموکراسی مقبول نیست و فراتر از حقوق اساسی ذکر شده در قانون اساسی هند است.

چندی قبل واتس اپ با یک نوتیفیکیشن به کاربران اعلام کرد اطلاعات آنها از جمله موقعیت مکانی و شماره تماس شأن را با فیس بوک و واحدهای دیگر شرکت از جمله اینستاگرام و مسنجر به اشتراک می‌گذارد. شبکه اجتماعی مذکور به کاربرانش تا ۸ فوریه مهلت داده تا با قوانین جدید موافقت کنند.

این اقدام واتس اپ با خشم کاربران آن در سراسر جهان از جمله در هند روبرو شد. این در حالی است که اپ مذکور بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر در کشور آسیایی دارد.

اما قانون جدید واتس اپ فقط در هند چالش برانگیز نشده و ترکیه نیز نسبت به آن واکنش نشان داده است. هیأت رقابت ترکیه در همین راستا قصد دارد تحقیقاتی در سرویس پیام رسان و شرکت مادر آن انجام دهد.

کد خبر 5122515

منبع: مهر

کلیدواژه: واتس آپ فیس بوک امنیت سایبری حاکمیت سایبری هندوستان ترکیه حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا شرکت دانش بنیان واکسن کرونا شبکه اجتماعی دونالد ترامپ هوشمندسازی نوآوری تولید دانش بنیان فناوری فضایی امنیت اطلاعات جهاد دانشگاهی تحقیقات علمی واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۸۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا

ایتنا - متا، شرکت مادر پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی  تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعی‌ها از سال 2022 بوده است.
متا، شرکت مادر پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی  تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعی‌ها از سال 2022 بوده است.

به گزارش ایتنا، کارشناسان فناوری اعلام کردند که متا ممکن است یک سیستم بسیار پیچیده ایجاد کرده باشد. این امر ادامه فعالیت بدون وقفه را دشوار می‌کند. طبق گزارش دیلی میل، این درحالی است که این شرکت همچنان به کاهش تعداد کارمندان خود ادامه می‌دهد.

یکی از کارشناسان هشدار داد که مشکلات بدتر خواهد شد و قطعی‌ها را برای متا "وجودی" توصیف کرد.

در تاریخ 5 مارس و 3 آوریل سال جاری، خدمات فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام تقریباً به مدت دو ساعت قطع شدند.

بلافاصله پس از قطعی در 5 مارس، گروه هکر Anonymous مسئولیت یک حمله سایبری علیه این شرکت را بر عهده گرفت.

با این وجود، آنجلیک مدینا، رئیس اطلاعات سایبری Cisco Thousand Eyes، خاطرنشان کرد که خطای انسانی ممکن است محتمل‌ترین مقصر باشد، از جمله توسعه‌دهندگان متا که به‌روزرسانی‌ای را منتشر کردند که تعامل ضعیفی با بقیه زیرساخت‌ها دارد.

 

این گزارش‌ها 33 مورد «وخامت عملکرد» را بین اول ژانویه تا 5 آوریل ثبت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 154 درصد افزایش داشته است. از آنجایی که قطعی‌ها برای شرکت بسیار پرهزینه است، معمولاً به سرعت رفع می‌شوند.

شایان ذکر است که در یک جلسه داخلی فیس‌بوک در سال 2019 که بعداً به The Verge درز کرد، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا گفت که قطع شدن خدمات فیس‌بوک در حال جدی‌تر شدن است.

زاکربرگ به کارمندان گفت: «پیچیدگی سیستم‌ها در حال افزایش است، بنابراین چیزهایی که قبلاً اشتباه بودند، اکنون باعث خرابی سیستم‌ها می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • اربکان: اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه موشکهای ایران را زد
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • فیلم| همدستی واتس‌اپ با اسرائیل برای کشتار مردم غزه!
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا