Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@08:56:03 GMT

افزایش ذخایر نفت ایران در آب‌های خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۰۱۵۵

افزایش ذخایر نفت ایران در آب‌های خلیج فارس

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران؛ از افزایش ذخایر نفت درجای کشور درمیادین نفتی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش مشرق، علی خواجوی، گفت: پس از مطالعات انجام شده در ۴ میدان بهرگان سر، هندیجان، نوروز و ابوذر که همگی در آب‌های خلیج فارس قرار دارند، بیش از ۷۴۰ میلیون بشکه نفت به ذخایر نفت کشور اضافه شد.

وی افزود: با توجه به ضریب بازیافت این میادین، ۲۱۷ میلیون بشکه نفت این میادین قابل استحصال است که اگر قیمت هر بشکه نفت را ۴۵ دلار در نظر بگیریم، معادل ۱۰ میلیارد دلار به ارزش منابع قابل استحصال میادین نفتی فلات قاره ایران افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه این میزان نفت با فناوری‌های کنونی قابل برداشت است، ادامه داد: به منظور برداشت این نفت باید حفاری‌های جدیدی انجام شود که برنامه ریزی‌های لازم انجام شده و در سال آینده کار تولید از این مخازن انجام می‌شود. با برنامه ریزی‌های انجام شده و برداشت از ذخایر جدید، ظرفیت تولید نفت ایران در میادین واقع شده در خلیج فارس به بالای ۴۲۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مطالعات به صورت کوتاه مدت، انجام شده است، اظهار داشت: اگر چه قرار بود این مطالعات در مدت ۶ ماه به اتمام برسد، اما با توجه به محدودیت‌های اعمال شده ناشی از شیوع ویروس کرونا با تمهیدات انجام شده این مطالعات در مدت ۹ ماه به اتمام رسید.

خواجوی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که این نوع عملیات مطالعه مخازن با اتکای توان داخلی انجام می‌شود، گفت: عملیاتی شدن این ایده نشان می‌دهد این قابلیت در کشور وجود دارد که با استفاده از شرکت‌های داخلی ظرف کمتر از ۹ ماه میادین خود را روزآمد کنیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی اکتشاف نفت خلیج فارس نفت ایران خلیج فارس انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود

به گزارش همشهری آنلاین سه شنبه شب بود که خبر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس منتشر و اعلام گردید که قرار است سرخ ها به کنسرسیومی از چهار بانک و آبی ها نیز به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شوند تا بالاخره تابوی مالکیت مشترک شکسته شده و دو تیم بزرگ پایتخت برای دریافت مجوز حرفه ای، مشکلی نداشته باشند.

در روزیکه نامه رسمی عرضه 85 درصد از سهام دو تیم در فرابورس منتشر شد، خبر واگذاری 40 درصدی پرسپولیس به بانک شهر و فروش سه سهم پانزده درصدی (در مجموع 45 درصد) به بانک های ملت، صادرات و تجارت و واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس مطرح گردید.

داستان از این قرار است که دو هفته پیش، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، مأموریت واگذاری دو باشگاه را به کارگروه ویژه ای اعطا کرد.

در نهایت و پس از چندین روز پیگیری روزانه ومذاکره مستمر با مدیران عامل بانک ها، بانک مرکزی، معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد، وزیر نفت، صندوق بازنشستگی نفت، کارگروه سهام عدالت، تاپیکو، هیات مدیره خلیج فارس و...، این نشست ها به نتیجه رسید.

نتیجه این شد که کنسرسیوم بانکی برای خرید 85 درصد سهام شرکت پرسپولیس پیش قدم شوند. بدین صورت که بانک شهر اقدام به خرید 30 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس کند و بانک های ملت و تجارت نیز هر کدام 20 درصد (روی هم رفته 40 درصد) و سه بانک صادرات، رفاه و اقتصاد نوین نیز هر کدام 5 درصد (جمعا 15 درصد) از سهام سرخ ها را خریداری کنند تا به طور کلی 85 درصد از سهام این باشگاه عرضه شود.

نکته مهم این است که مانع اصلی بر سر راه بانک ها جهت خریداری سهام باشگاه پرسپولیس برداشته شده و با مجوزی که شورای پول و اعتبار صادر کرده، این 6 بانک می توانند در مزایده سوم اردیبهشت پرسپولیس شرکت کنند. در نتیجه برخلاف خبر اولیه که از چهار بانک به عنوان خریداران پرسپولیس یاد شده بود، تعداد آنها به عدد 6 رسیده است.

کنسرسیوم پتروشیمی های زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس نیز قرار است برای خرید 85 درصد سهام شرکت استقلال اقدام کرده و آنها در مزایده ای که در تاریخ سوم اردیبهشت برگزار می شود، برای خریداری سهام باشگاه استقلال شرکت می کنند.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته، روز یکشنبه 26 فروردین آگهی مزایده دو باشگاه منتشر شده و امروز چهارشنبه 29 فروردین آخرین مهلت تحویل مدارک است.

روز شنبه اول اردیبهشت کارگروه تایید اهلیت و صلاحیت سازمان خصوصی سازی برگزار می شود تا درخواست های خریداران استقلال و پرسپولیس مورد بررسی قرار بگیرد.

تاریخ یکشنبه دوم اردیبهشت احتمالا به عنوان آخرین فرصت رفع نقص مدارک خواهد بود و بالاخره اینکه در روز دوشنبه سوم اردیبهشت نیز مزایده برگزار می شود.

سه شنبه چهارم اردیبهشت روز امضا و قطعی شدن قرارداد است و نهایتا در تاریخ چهارشنبه پنجم اردیبهشت با مراجعه به وب سایت سازمان بورس، می توان نام مالکان جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مشاهده کرد.

کد خبر 845074 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • تصاویری از رژه یگان‌های زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش در خلیج فارس
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد
  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید