Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@17:22:53 GMT

در نشست وزیر دفاع با قالیباف چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۹۰۱۹۸

در نشست وزیر دفاع با قالیباف چه گذشت؟

خانه ملت: بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از دیدار وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به همراه معاونان و جمعی از مسئولان ارشد وزارت دفاع با ریاست مجلس شورای اسلامی خبر داد.

نگاهداری بیان کرد: در این دیدار امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، گزارشی از آخرین پیشرفت‌ها و دستاورد‌های صنایع دفاعی کشور در حوزه‌های هوافضا، پدافند هوایی، صنایع موشکی، ارتقای حوزه‌ی فناوری‌های نوین، صنایع اپتیکی و دریایی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس افزود: ریاست مجلس ضمن بزرگداشت مقام شامخ شهید محسن فخری زاده و بیان مجاهدت‌ها و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و اثرگذار آن شهید والامقام، حمایت مجلس شورای اسلامی از تداوم و توسعه‌ی برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی تحت راهبری این دانشمند شهید را مورد تاکید قرار دادند.

نگاهداری همچنین بیان کرد: تقویت بنیه دفاعی کشور و مباحث بودجه‌ای وزارت دفاع در سال ۱۴۰۰ ازجمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر دفاع امیر حاتمی رئیس مجلس محمدباقر قالیباف ریاست مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی

وزیر دفاع عراق از رایزنی نخست وزیر این کشور با وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن درباره قراردادهای خرید بالگرد و سامانه پهپادی خبر داد.

به گزارش مشرق، ثابت محمد العباسی، وزیر دفاع عراق خبر داد که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در سفر به واشنگتن درباره قرارداد خرید بالگردها و سامانه پهپادی گفت‌وگو کرد.

العباسی گفت که السودانی با وزیر دفاع آمریکا درباره سرویس هواپیماهای اف – ۱۶ و قرارداد خرید بالگردهای «بل» و نیز تمایل به ایجاد قرارداد سامانه پهپادی آندروترون رایزنی کرد.

وی با اشاره به اینکه از دستورالعمل‌های دولت، پشتیبانی و افزایش تجهیزات نیروهای مسلح و امنیتی بر اساس آخرین تحولات صنعتی و اکتشافات علمی، حمایت از صنایع ملی و سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد که عراق از امنیت برخوردار است و دولت السودانی از سرمایه‌گذاری و صنایع به طور عام و از صنایع دفاعی و نظامی به طور خاص حمایت می‌کند.

العباسی افزود: ۵۴ شرکت خارجی، خواستار سرمایه‌گذاری و عرضه تجهیزات نظامی خود به عراق هستند.

وی تاکید کرد که وزارت دفاع عراق با حمایت نخست وزیر کشور، به دنبال توسعه توانمندی‌های نیروهای مسلح و حمایت از زیرساخت‌های وزارتخانه و خواستار همکاری با شرکت‌های مشارکت کننده در نمایشگاه صنایع جنگی است.

نخست وزیر عراق روز گذشته (شنبه ) و پس از پایان سفر رسمی یک هفته ای خود به واشنگتن به بغداد بازگشت.

در این سفر یک هیات دولتی و پارلمانی شامل وزرا، نمایندگان پارلمان، مشاوران و نمایندگانی از بخش های خصوصی و صنعتگران متخصص السودانی را همراهی کردند.

مذاکرات گسترده با مقامات امریکایی درخصوص روابط دوجانبه، پرونده های اقتصادی، مالی، تجاری، امنیتی و امضای قراردادهای سرمایه گذاری با شرکت های بزرگ آمریکایی، دیدار با رییس جمهور، وزیر دفاع و دیگر مقامات آمریکایی از مهمترین برنامه های نخست وزیر عراق در این سفر بود.

در جریان این سفر نخستین نشست کمیته عالی هماهنگی مشترک دو کشور با هدف پیشروی به سمت فعالسازی توافقنامه چارچوب استراتژیک در محورهای انرژی، همکاری بانکی و مالی، حمل و نقل، مبارزه با فساد، استرداد اموال عراق و بخش تجارت، آموزش و فرهنگ نیز برگزار شده است.

محمد شیاع السودانی در سفر خود به آمریکا با نمایندگان و مقامات ارشد چند شرکت مهم فعال در بخش تسلیحات از جمله شرکت لاکهید مارتین دیدار کرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • انتخاب پنجمین رئیس‌جمهور در وقت فوق‌العاده
  • نشست «باید از حقوق کارگران دفاع کرد»
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • جلسه تندروها برای حذف قالیباف از ریاست مجلس دوازدهم/چه کسانی میدان‌دار شده‌اند؟
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • جلسه رسایی با منتخبان مجلس دوازدهم با طعم ریاست مجلس
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت