Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال اصولگرا درباره فرآیند شکل‌گیری وحدت بین اصولگرایان و جریان پایداری توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره ریشه اختلاف بین جبهه پایداری و اصولگرایان، گفت: ریشه این اختلافات بیش از همه به دیدگاه‌های حداکثری که جبهه پایداری درباره اصولگرایی و انقلابی بودن دارد باز می‌گردد و معتقدند که باید این شاخص‌ها بصورت حداکثری در نامزد‌ها لحاظ شود و خیلی نباید به مقبولیت اهمیت داد، بلکه صلاحیت باید ملاک باشد و مقبولیت در درجه دوم قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: البته هنوز نه شاخص‌ها نهایی شده و نه مصداق‌ها مورد بحث قرار گرفته است، طبیعتا وقتی که شاخص‌ها براساس قانونی که در حال اصلاح است تعریف شود و شورای نگهبان هم دیدگاه خود را نسبت به رجال سیاسی و مذهبی به طور شفاف بیان کند، آن زمان می‌توان افراد را بررسی کرد که کدام یک از آن‌ها این شاخص‌ها را به صورت حداکثری و چه کسی بصورت حداقلی دارد. آیا آن کسی که حداکثر معیار‌ها را دارد امکان رای آوردن هم دارد؟

ترقی افزود: طبیعتا هیچ وحدتی با سهم خواهی، پا فشاری روی خواسته‌های جناحی و گروهی و عدم اغماض نسبت به کم و کاستی‌های دیگر جریان‌ها و احزابی که در یک مجموعه دور هم جمع شده اند و به وحدت می‌رسند امکان پذیر نیست و بدون شک اگر قرار باشد به وحدت رسید در ابتدا باید فصل الخطاب را در بین خودشان مشخص کنند و همه آن فصل الخطاب و داوری آن را در اختلافات بپذیرند. علاوه بر این باید از سهم خواهی و تاکید بر منافع حزبی و گروهی پرهیز شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: همچنین باید منافع کل نظام و خواسته رهبری انقلاب را در تشکیل یک دولت انقلابی و جهادی بر خواسته‌های خود ترجیح دهند و در نهایت از سیاسی کاری و زد و بند‌هایی که موجب سو ظن و بدبینی بین نیرو‌ها و اجزای وحدت می‌شود هم پرهیز کنند.

فعال اصولگرا درباره چگونگی رسیدن به وحدت هم بیان کرد: ما برای رسیدن به وحدت دو روش داریم؛ اول اینکه از معیار واحد به مصداق قابل قبول همه برسیم و بعد هم اینکه از یک مصداق وحدت بخش و مورد اتفاق نظر به وحدت برسیم که این دو روش باهم متفاوتند؛ کمااینکه اگر بخواهیم از دیدگاه نظر‌های متفاوت به یک مصداق واحد برسیم طبیعتا بسیار دشوار است و فرآیندش طولانی است و نمی‌شود به این صورت در جریان اصولگرایی مصداقی پیدا کرد که همه بر روی آن اتفاق نظر داشته باشند.

او افزود: اگر اصولگرایان به چنین مصداقی رسیده که همه روی آن به اتفاق نظر برسند و از سرمایه اجتماعی مناسبی هم در جامعه و بین مردم برخوردار باشد، طبیعتا وحدت هم به راحتی شکل خواهد گرفت و از ارائه لیست‌های متفاوت جلوگیری خواهد شد، زیرا معیار‌ها معمولا یکسان است و صرفا ممکن است در تطبیق این شاخص‌ها اختلاف نظر وجود داشته باشد؛ برای مثال ممکن است جبهه پایداری فردی را انقلابی نداند، زیرا در فتنه سکوت کرده، اما برخی معتقدند که ممکن است که صرفا اشتباه باشد و نمی‌توان گفت که از دایره اصولگرایی خارج شده است.

ترقی تاکید کرد: معتقدم که راه حل دوم یعنی مصداقی که مورد اقبال همه باشد می‌تواند وحدت را در بین جریان اصولگرایی ایجاد کند، مصداق که وحدت افزایش می‌یابد و مشکلاتش هم کم‌تر خواهد بود؛ پایداری هم بعید است که با این روش مخالفتی داشته باشد، یعنی ابتدا باید مصداق مورد قبول هر دو طرف را مشخص کنیم و بعد روی آن به وحدت برسیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درپاسخ به این سوال که آیا ممکن است آیت الله رئیسی به عنوان حلقه وصل اصولگرایان وارد رقابت انتخابات شود؟ گفت:اگر همه اتفاق نظرداشته باشد باید این موضوع به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.

فعال اصولگرا در این باره که آیا از نام رئیسی استقبال هم خواهد شد؟ افزود: آیت الله رئیسی رای اصولگرایان را که در زمان ناطق ۷ میلیون نفر بود را به ۱۶ میلیون رساند، موضوعی که ظرف مدت ۴۰ روز اتفاق افتاد و این ارتقا و نفوذ خیلی خارق العاده بود؛ زیرا ما در هیچ انتخاباتی آن هم در مرحله دوم دولت مستقر چنین رایی در طول مدت بعد از انقلاب نداشتیم، معتقدم که این ظرفیت بالایی است و نسبت به گذشته افزایش هم داشته است؛ چرا که عملکرد آیت الله رئیسی هم موجب افزایش آن آرا شده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شاخص آلودگی هوا انتخابات 1400 کاظم صدیقی ویروس کرونا فائزه هاشمی ابراهیم رئیسی ناطق نوری اصولگرایان اتفاق نظر شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۹۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرود ملی اشک دوقلوها را در آورد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی مصر شب گذشته میزبان کرواسی بود و پیش از آغاز این مسابقه تصاویری از سرمربی تیم ملی مصر و برادرش منتشر شد که توجه‌ها را به خود جلب کرد.

زمانی که سرود ملی مصر در حال‌ پخش بود، لنزهای عکاسان تصویری را از حسام و ابراهیم حسن ثبت کردند که نشان می‌داد نه تنها نتوانسته‌اند خود را کنترل کنند که اشک آنها به وضوح جلوی چشمان همه سرازیر شده است.

این عکس برادران دوقلو توجهات زیادی را به خود جلب کرد و تحسین‌های طرفداران مصر را به دنبال داشت.

لازم به ذکر است‌ که حسام حسن پس از جدایی روی ویتوریا هدایت تیم ملی مصر شد و برادرش ابراهیم نیز به عنوان دستیار او به کادرفنی این تیم پیوست.

دیگر خبرها

  • عملکرد شهرداری سنندج مصداق تبدیل شعار خدمت به عمل است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان نامدار زیر سقف الار مجلل | تصویر
  • همنشینی اصلاح طلبان و اصولگرایان زیر یک سقف /کواکبیان: صلح امام حسن یعنی درحکومت نباید، نظر اکثریت مردم نادیده گرفته شود
  • سرود ملی اشک دوقلوها را در آورد
  • فیلم| ابراهیم رئیسی، دوست دارد چه کسی رئیس مجلس شود؟
  • (ویدیو) ابراهیم رئیسی، دوست دارد چه کسی رئیس مجلس شود؟
  • پاسخ به ادعای تکراری دولت رئیسی و یک پیشنهاد
  • دعوا‌ها علنی می‌شود / اصلاح‌طلبان نقش لولو را بازی نکردند / اصولگرایان جوان می‌خواهند پدرخوانده‌ها را کنار بگذارند / مزاحم نظام می‌شوند
  • فیلم| رئیسی: وحدت، مسئله مهم و راهبردی کشور است